To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Na zakończenie produkcji modelu F-Type Jaguar przygotował limitowaną wersję specjalną ZP Edition.
Marka Jaguar zgodnie ze swoją strategią ma przejść w całości na napędy bezemisyjne w ciągu następnych paru lat. Oznacza to pożegnanie z obecną gamą produktową, w której najdłużej produkowanym modelem jest sportowy F-Type. Ostatnia seria eleganckiego roadstera i coupe będzie nazywała się ZP Edition i będzie limitowana do zaledwie 150 egzemplarzy. W ten sposób Jaguar zakończy linię sportowych aut, którą rozpoczął model XK120 w 1948 roku.
Z kolei bezpośrednią inspiracją tej konkretnej wersji są wyścigowe E-Type’y zbudowane w ramach Projektu ZP w 1961 roku. Limitowany F-Type posiada liczne detale i zabiegi stylistyczne zewnętrzne i wewnętrzne mające podkreślać jego klimat i unikatowość. Tymczasem osiągi są identyczne jak w aktualnie oferowanym modelu F-Type R 75. Doładowany sprężarką silnik 5.0 V8 generuje 575 KM i 700 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 3,5 s. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 300 km/h.
F-Type ZP Edition powstał w dziale SV Bespoke, czyli w oddziale projektów specjalnych Jaguara. Każdy ze 150 egzemplarzy będzie miał ręcznie malowane na kolor białej porcelany obramowania grilla i “wyścigowe” okręgi na drzwiach. Częścią pakietu są też nowe felgi z polerowanego aluminium i błyszczącej czerni oraz oznaczenia “ZP Edition” na listwach progowych, błotnikach i desce rozdzielczej. Fotele tej odmiany będa mieć poziome przeszycia, a na grodzi między nimi będzie umieszczona oficjalna plakietka działu SV Bespoke z napisem “One of 150”.
Klienci będą mogli wybierać samochody zarówno z nadwoziem coupe jak i roadster w specjalnym malowaniu. Dostępne są dwa schematy inspirowane modelem E-Type ZP: lakier Oulton Blue z wnętrzem Mars Red/Ebony lub Crystal Grey z wnętrzem Navy Blue/Ebony. Oba wymienione lakiery są unikalne dla F-Type’a ZP Edition i dobrze pasują do czarnych elementów dekoracyjnych nadwozia i czarnych zacisków hamulcowych.
Dyrektor zarządzający Jaguara, Rawdon Glover, powiedział: "Podczas gdy Jaguar rozpoczyna najśmielszą transformację w swojej historii, aby od 2025 roku stać się nowoczesną luksusową marką w pełni elektryczną, ZP Edition to uhonorowanie sportowych samochodów Jaguara z silnikami spalinowymi. Już od ponad dekady F-type urzeka kierowców samochodów sportowych, podobnie jak E-type pięć dekad wcześniej. Model ZP Edition jest ostateczną celebracją tego rodowodu, dołączając do znakomitej listy inspirowanych dziedzictwem marki edycji kolekcjonerskich, w tym Project 7 z 2015 roku i Heritage 60 Edition z roku 2020".
Jaguar wyprodukuje 150 egzemplarzy serii specjalnej w przyszłym roku, na zakończenie produkcji modelu F-Type. Nie wiadomo ile egzemplarzy przeznaczono na polski rynek, ale będzie to maksymalnie kilka sztuk. Nie są też znane polskie ceny auta, ale topowy F-Type R 75 kosztuje w tym momencie 755 tys. zł (coupe) lub 793 tys. zł (roadster).
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.
Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.
Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Andreas Preuninger wyjaśnia dlaczego był przeciwny hybrydyzacji Porsche 911 GT3.
Mercedes-AMG GT z dopiskiem Pro jest drogi, ale wprowadzone w nim zmiany docenisz na torze.
RN24 nie przypomina aut drogowych, ale jego technologia może trafić do sportowych modeli Hyundaia.
Koniec, czyli początek nowych możliwości. Partnerem artykułu jest marka Continental
Najnowszy Continental GT rozpoczyna erę plug-in w Bentleyu. Czy to nadal wzorowy Gran Tourer?
Wywiad z Rafałem Kulą, Prezesem i Współzałożycielem NOHO Investment
Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.
Krótko po debiucie Mini JCW Electric producent pokazał również spalinową wersję swojego hot hatcha.