BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Na zakończenie produkcji modelu F-Type Jaguar przygotował limitowaną wersję specjalną ZP Edition.
Marka Jaguar zgodnie ze swoją strategią ma przejść w całości na napędy bezemisyjne w ciągu następnych paru lat. Oznacza to pożegnanie z obecną gamą produktową, w której najdłużej produkowanym modelem jest sportowy F-Type. Ostatnia seria eleganckiego roadstera i coupe będzie nazywała się ZP Edition i będzie limitowana do zaledwie 150 egzemplarzy. W ten sposób Jaguar zakończy linię sportowych aut, którą rozpoczął model XK120 w 1948 roku.
Z kolei bezpośrednią inspiracją tej konkretnej wersji są wyścigowe E-Type’y zbudowane w ramach Projektu ZP w 1961 roku. Limitowany F-Type posiada liczne detale i zabiegi stylistyczne zewnętrzne i wewnętrzne mające podkreślać jego klimat i unikatowość. Tymczasem osiągi są identyczne jak w aktualnie oferowanym modelu F-Type R 75. Doładowany sprężarką silnik 5.0 V8 generuje 575 KM i 700 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 3,5 s. Prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 300 km/h.
F-Type ZP Edition powstał w dziale SV Bespoke, czyli w oddziale projektów specjalnych Jaguara. Każdy ze 150 egzemplarzy będzie miał ręcznie malowane na kolor białej porcelany obramowania grilla i “wyścigowe” okręgi na drzwiach. Częścią pakietu są też nowe felgi z polerowanego aluminium i błyszczącej czerni oraz oznaczenia “ZP Edition” na listwach progowych, błotnikach i desce rozdzielczej. Fotele tej odmiany będa mieć poziome przeszycia, a na grodzi między nimi będzie umieszczona oficjalna plakietka działu SV Bespoke z napisem “One of 150”.
Klienci będą mogli wybierać samochody zarówno z nadwoziem coupe jak i roadster w specjalnym malowaniu. Dostępne są dwa schematy inspirowane modelem E-Type ZP: lakier Oulton Blue z wnętrzem Mars Red/Ebony lub Crystal Grey z wnętrzem Navy Blue/Ebony. Oba wymienione lakiery są unikalne dla F-Type’a ZP Edition i dobrze pasują do czarnych elementów dekoracyjnych nadwozia i czarnych zacisków hamulcowych.
Dyrektor zarządzający Jaguara, Rawdon Glover, powiedział: "Podczas gdy Jaguar rozpoczyna najśmielszą transformację w swojej historii, aby od 2025 roku stać się nowoczesną luksusową marką w pełni elektryczną, ZP Edition to uhonorowanie sportowych samochodów Jaguara z silnikami spalinowymi. Już od ponad dekady F-type urzeka kierowców samochodów sportowych, podobnie jak E-type pięć dekad wcześniej. Model ZP Edition jest ostateczną celebracją tego rodowodu, dołączając do znakomitej listy inspirowanych dziedzictwem marki edycji kolekcjonerskich, w tym Project 7 z 2015 roku i Heritage 60 Edition z roku 2020".
Jaguar wyprodukuje 150 egzemplarzy serii specjalnej w przyszłym roku, na zakończenie produkcji modelu F-Type. Nie wiadomo ile egzemplarzy przeznaczono na polski rynek, ale będzie to maksymalnie kilka sztuk. Nie są też znane polskie ceny auta, ale topowy F-Type R 75 kosztuje w tym momencie 755 tys. zł (coupe) lub 793 tys. zł (roadster).
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.