Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Toyota GR Yaris - homologation special w najlepszym wydaniu

Nowa rajdówka na drogi publiczne od Toyoty to wspaniały samochód dla ambitnych kierowców, jakiego nie spodziewaliśmy się już zobaczyć.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 listopada 2021
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i technikalia
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Jazda i prowadzenie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty utrzymania
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
  8. 8.Ceny, wersje i konkurencja
Toyota GR Yaris
42
Ocena Evo
Cena:
od 148 900 zł
W realnym świecie wydaje się szybszy niż deklaruje producent. Rewelacyjne prowadzenie. Świetny silnik.
Balans układu kierowniczego i podwozia mógłby być jeszcze ostrzejszy. Wysoka pozycja za kierownicą

Nie mogliśmy spodziewać się nowoczesnego samochodu sportowego, który spowodował tak wiele szumu wokół swojego pojawienia się na rynku, i sprostał oczekiwaniom. Toyota GR Yaris zamknęła usta krytykom i zrzuciła ze swych barków ten ciężar, za sprawą unikalnych doznań za kierownicą, jakie wszyscy mieliśmy nadzieję zaznać, od kiedy zobaczyliśmy jej krągłe nadwozie 2 lata temu.

Ten natychmiastowy sukces jest upleciony z wielu jej cech składowych, ale kilka z nich uderza do świadomości trochę bardziej niż fakt, że jest to relatywnie niedrogi samochód sportowy z krwi i kości. Nie powstał jako część marketingowego planu pobicia jakiegoś kolejnego mało znaczącego rekordu na jednym ze słynnych torów, a raczej jako dobra baza do wielkich osiągnięć w motorsporcie. Toyota GR Yaris to ‘homologation special’ w najbardziej dosłownym znaczeniu tego wyrażenia.

Reklama

Tego typu maszyny należą do czołówki wszechczasów magazynu Evo np. Ford Sierra RS Cosworth, Porsche 993 GT2 i wiele innych. Na dodatek to jest jeden z tych (na szczęście), które rzeczywiście trafiły w odpowiedniego klienta i popyt na niego daleko przekracza wielkość produkcji zarówno w Europie jak i Japonii. Wydłużająca się lista chętnych winduje ceny tych aut powyżej cen ustalonych przez samego producenta.

Silnik, skrzynia biegów i technikalia
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
McLaren W1 premiera
McLaren / W1
McLaren W1 - następca P1 o mocy 1275 KM

Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.

6 października 2024
Mercedes-AMG Project One rekord
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One poprawił własny rekord toru Nürburgring

Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.

4 października 2024
Callum Jaguar C-X75 one-off
Callum / C-X75
Callum zbudował unikalnego Jaguara C-X75 z homologacją drogową

Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.

30 października 2024
McLaren sprzedaż
McLaren
McLaren Automotive może wkrótce zmienić właściciela

Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.

30 października 2024
992.2 Porsche 911 Carrera T
Porsche / 911 Carrera T
2024 Porsche 911 Carrera T - uproszczona, odchudzona i tylko z manualem

Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.

29 października 2024
2024 Abarth 600e debiut
Abarth / 600e
Abarth 600e oferuje 240 lub 280 elektrycznych koni

Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.

29 października 2024
Porsche 911 GT3 Andreas Preuninger
Porsche / 911 GT3
Dlaczego nowe Porsche 911 GT3 nie jest hybrydą?

Andreas Preuninger wyjaśnia dlaczego był przeciwny hybrydyzacji Porsche 911 GT3.

28 października 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro test
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT 63 Pro - czteromiejscowy rywal Porsche GT3?

Mercedes-AMG GT z dopiskiem Pro jest drogi, ale wprowadzone w nim zmiany docenisz na torze.

26 października 2024
Hyundai RN24 koncept
Hyundai N
Hyundai RN24 - elektryczny Frankenstein z napędem Ioniq’a 5 N

RN24 nie przypomina aut drogowych, ale jego technologia może trafić do sportowych modeli Hyundaia.

25 października 2024
Recykling opon
Warto wiedzieć
Co zrobić ze zużytymi oponami?

Koniec, czyli początek nowych możliwości. Partnerem artykułu jest marka Continental

24 października 2024
2024 Bentley Continental GT Speed test
Bentley / Continental GT
2024 Bentley Continental GT Speed - pierwsze hybrydowe GT Bentleya

Najnowszy Continental GT rozpoczyna erę plug-in w Bentleyu. Czy to nadal wzorowy Gran Tourer?

24 października 2024
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było
Prezentacja Partnera
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było

Wywiad z Rafałem Kulą, Prezesem i Współzałożycielem NOHO Investment

24 października 2024
2025 Morgan Plus Six Pinnacle
Morgan / Plus Six
Morgan Plus Six Pinnacle - koniec pewnej ery

Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.

23 października 2024
2025 Mini John Cooper Works spalinowe
Mini / John Cooper Works
2025 Mini John Cooper Works - więcej stylu, tyle samo mocy

Krótko po debiucie Mini JCW Electric producent pokazał również spalinową wersję swojego hot hatcha.

23 października 2024