Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mamy pierwsze zdjęcie Ferrari 296 Spider

W lato możemy się spodziewać kolejnego nowego Ferrari - 296 GTB straci dach i zyska nazwę Spider.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 kwietnia 2022
Pierwsze zdjęcie Ferrari 296 Spider
1

Tak jak po nocy przychodzi dzień, tak za każdym nowym Ferrari z silnikiem centralnym podąża jego otwarta wersja. Nowe 296 GTB nie jest wyjątkiem, a na social mediach Ferrari opublikowano pierwsze zdjęcie nadchodzącego Spidera. Zdjęcie nie ujawnia zbyt wiele poza kształtem fragmentu nadwozia wokół bocznych wlotów powietrza i linii okien, ale wyraźnie nie widać panelu dachowego, co pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z nowym wariantem z otwartym dachem.

296 GTB z nadwoziem coupe samo w sobie ma kształt, który ekstremalnie dobrze będzie wyglądał pozbawiony dachu, więc Spider niemal na pewno będzie dzielił z coupe większość paneli nadwozia. Jedyną zmianą powinien być brak aluminiowego panelu dachowego, ale z zachowaniem pionowej tylnej szyby i całego pałąka antykapotażowego.

Zobacz test Ferrari 296 GTB >>

Oznacza to, że 296 Spider prawdopodobnie będzie bardziej targą niż pełnym roadsterem, ale być może Ferrari zaskoczy nas większymi zmianami tylnej części w związku z koniecznością zamontowania mechanizmu składania. Pozostaje również pytanie, jaki rodzaj dachu zastosuje Ferrari. Poprzednie modele takie jak 458 Spider (i jego późniejsze interpretacje 488 i F8) wykorzystywały składany twardy dach, ale obecnie silnym trendem w całej branży jest powracanie do tradycyjnych, lekkich dachów z tkaniny.

Reklama

Reszta samochodu będzie dokładnie taka sama jak w coupe. Sercem Ferrari 296 jest nowa jednostka 2.9 V6 twin turbo ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym zamontowanym między blokiem silnika, a dwusprzęgłową skrzynią biegów. Maksymalna moc wynosi 830 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy Ferrari określa na 740 Nm przy niebotycznych 6250 obr./min.

Problemy typowe dla supersamochodów z otwartym nadwoziem na pewno będą miały mniejszy lub większy wpływ także na nowe Ferrari, tym bardziej że 296 bazuje na aluminiowej strukturze, która niemal na pewno będzie wymagała wzmocnienia. Z tego powodu Spider będzie cięższy niż 1470 kg masy wersji coupe, ale jak duża będzie różnica - trudno powiedzieć.

W tej chwili brakuje jakichkolwiek potwierdzonych informacji na temat nadchodzącego Spidera, ale jeśli będzie tak samo dobry jak jego bliźniak coupe, szykuje się naprawdę solidny kawał samochodu.

Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
McLaren W1 premiera
McLaren / W1
McLaren W1 - następca P1 o mocy 1275 KM

Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.

6 października 2024
Mercedes-AMG Project One rekord
Mercedes / AMG Project One
Mercedes-AMG One poprawił własny rekord toru Nürburgring

Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.

4 października 2024
Callum Jaguar C-X75 one-off
Callum / C-X75
Callum zbudował unikalnego Jaguara C-X75 z homologacją drogową

Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.

30 października 2024
McLaren sprzedaż
McLaren
McLaren Automotive może wkrótce zmienić właściciela

Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.

30 października 2024
992.2 Porsche 911 Carrera T
Porsche / 911 Carrera T
2024 Porsche 911 Carrera T - uproszczona, odchudzona i tylko z manualem

Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.

29 października 2024
2024 Abarth 600e debiut
Abarth / 600e
Abarth 600e oferuje 240 lub 280 elektrycznych koni

Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.

29 października 2024
Porsche 911 GT3 Andreas Preuninger
Porsche / 911 GT3
Dlaczego nowe Porsche 911 GT3 nie jest hybrydą?

Andreas Preuninger wyjaśnia dlaczego był przeciwny hybrydyzacji Porsche 911 GT3.

28 października 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro test
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT 63 Pro - czteromiejscowy rywal Porsche GT3?

Mercedes-AMG GT z dopiskiem Pro jest drogi, ale wprowadzone w nim zmiany docenisz na torze.

26 października 2024
Hyundai RN24 koncept
Hyundai N
Hyundai RN24 - elektryczny Frankenstein z napędem Ioniq’a 5 N

RN24 nie przypomina aut drogowych, ale jego technologia może trafić do sportowych modeli Hyundaia.

25 października 2024
Recykling opon
Warto wiedzieć
Co zrobić ze zużytymi oponami?

Koniec, czyli początek nowych możliwości. Partnerem artykułu jest marka Continental

24 października 2024
2024 Bentley Continental GT Speed test
Bentley / Continental GT
2024 Bentley Continental GT Speed - pierwsze hybrydowe GT Bentleya

Najnowszy Continental GT rozpoczyna erę plug-in w Bentleyu. Czy to nadal wzorowy Gran Tourer?

24 października 2024
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było
Prezentacja Partnera
Premium jakiego w Polsce do tej pory nie było

Wywiad z Rafałem Kulą, Prezesem i Współzałożycielem NOHO Investment

24 października 2024
2025 Morgan Plus Six Pinnacle
Morgan / Plus Six
Morgan Plus Six Pinnacle - koniec pewnej ery

Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.

23 października 2024
2025 Mini John Cooper Works spalinowe
Mini / John Cooper Works
2025 Mini John Cooper Works - więcej stylu, tyle samo mocy

Krótko po debiucie Mini JCW Electric producent pokazał również spalinową wersję swojego hot hatcha.

23 października 2024