Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
W lato możemy się spodziewać kolejnego nowego Ferrari - 296 GTB straci dach i zyska nazwę Spider.
Tak jak po nocy przychodzi dzień, tak za każdym nowym Ferrari z silnikiem centralnym podąża jego otwarta wersja. Nowe 296 GTB nie jest wyjątkiem, a na social mediach Ferrari opublikowano pierwsze zdjęcie nadchodzącego Spidera. Zdjęcie nie ujawnia zbyt wiele poza kształtem fragmentu nadwozia wokół bocznych wlotów powietrza i linii okien, ale wyraźnie nie widać panelu dachowego, co pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z nowym wariantem z otwartym dachem.
296 GTB z nadwoziem coupe samo w sobie ma kształt, który ekstremalnie dobrze będzie wyglądał pozbawiony dachu, więc Spider niemal na pewno będzie dzielił z coupe większość paneli nadwozia. Jedyną zmianą powinien być brak aluminiowego panelu dachowego, ale z zachowaniem pionowej tylnej szyby i całego pałąka antykapotażowego.
Zobacz test Ferrari 296 GTB >>
Oznacza to, że 296 Spider prawdopodobnie będzie bardziej targą niż pełnym roadsterem, ale być może Ferrari zaskoczy nas większymi zmianami tylnej części w związku z koniecznością zamontowania mechanizmu składania. Pozostaje również pytanie, jaki rodzaj dachu zastosuje Ferrari. Poprzednie modele takie jak 458 Spider (i jego późniejsze interpretacje 488 i F8) wykorzystywały składany twardy dach, ale obecnie silnym trendem w całej branży jest powracanie do tradycyjnych, lekkich dachów z tkaniny.

Reszta samochodu będzie dokładnie taka sama jak w coupe. Sercem Ferrari 296 jest nowa jednostka 2.9 V6 twin turbo ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym zamontowanym między blokiem silnika, a dwusprzęgłową skrzynią biegów. Maksymalna moc wynosi 830 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy Ferrari określa na 740 Nm przy niebotycznych 6250 obr./min.
Problemy typowe dla supersamochodów z otwartym nadwoziem na pewno będą miały mniejszy lub większy wpływ także na nowe Ferrari, tym bardziej że 296 bazuje na aluminiowej strukturze, która niemal na pewno będzie wymagała wzmocnienia. Z tego powodu Spider będzie cięższy niż 1470 kg masy wersji coupe, ale jak duża będzie różnica - trudno powiedzieć.
W tej chwili brakuje jakichkolwiek potwierdzonych informacji na temat nadchodzącego Spidera, ale jeśli będzie tak samo dobry jak jego bliźniak coupe, szykuje się naprawdę solidny kawał samochodu.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.