Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
W lato możemy się spodziewać kolejnego nowego Ferrari - 296 GTB straci dach i zyska nazwę Spider.
Tak jak po nocy przychodzi dzień, tak za każdym nowym Ferrari z silnikiem centralnym podąża jego otwarta wersja. Nowe 296 GTB nie jest wyjątkiem, a na social mediach Ferrari opublikowano pierwsze zdjęcie nadchodzącego Spidera. Zdjęcie nie ujawnia zbyt wiele poza kształtem fragmentu nadwozia wokół bocznych wlotów powietrza i linii okien, ale wyraźnie nie widać panelu dachowego, co pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z nowym wariantem z otwartym dachem.
296 GTB z nadwoziem coupe samo w sobie ma kształt, który ekstremalnie dobrze będzie wyglądał pozbawiony dachu, więc Spider niemal na pewno będzie dzielił z coupe większość paneli nadwozia. Jedyną zmianą powinien być brak aluminiowego panelu dachowego, ale z zachowaniem pionowej tylnej szyby i całego pałąka antykapotażowego.
Zobacz test Ferrari 296 GTB >>
Oznacza to, że 296 Spider prawdopodobnie będzie bardziej targą niż pełnym roadsterem, ale być może Ferrari zaskoczy nas większymi zmianami tylnej części w związku z koniecznością zamontowania mechanizmu składania. Pozostaje również pytanie, jaki rodzaj dachu zastosuje Ferrari. Poprzednie modele takie jak 458 Spider (i jego późniejsze interpretacje 488 i F8) wykorzystywały składany twardy dach, ale obecnie silnym trendem w całej branży jest powracanie do tradycyjnych, lekkich dachów z tkaniny.
Reszta samochodu będzie dokładnie taka sama jak w coupe. Sercem Ferrari 296 jest nowa jednostka 2.9 V6 twin turbo ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym zamontowanym między blokiem silnika, a dwusprzęgłową skrzynią biegów. Maksymalna moc wynosi 830 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy Ferrari określa na 740 Nm przy niebotycznych 6250 obr./min.
Problemy typowe dla supersamochodów z otwartym nadwoziem na pewno będą miały mniejszy lub większy wpływ także na nowe Ferrari, tym bardziej że 296 bazuje na aluminiowej strukturze, która niemal na pewno będzie wymagała wzmocnienia. Z tego powodu Spider będzie cięższy niż 1470 kg masy wersji coupe, ale jak duża będzie różnica - trudno powiedzieć.
W tej chwili brakuje jakichkolwiek potwierdzonych informacji na temat nadchodzącego Spidera, ale jeśli będzie tak samo dobry jak jego bliźniak coupe, szykuje się naprawdę solidny kawał samochodu.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.