Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Porsche otwiera nowy rozdział w swojej historii, prezentując w pełni elektryczne Cayenne. Ten luksusowy SUV łączy sportowe DNA marki z innowacyjną technologią napędu BEV. Oferuje aż do 850 kW (1 156 KM) mocy, a w wariancie Turbo przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,5 sekundy. Zasięg sięgający nawet 642 kilometrów według normy WLTP powinien wysforować nowe Cayenne do czołówki najbardziej wydajnych SUV-ów w tej klasie.
Nowe Cayenne Electric to nie tylko najmocniejsze seryjne Porsche w historii, ale także jedno z najbardziej wszechstronnych. Samochód zachował charakterystyczne dla siebie dynamiczne właściwości jezdne, pewność w terenie i wysoki komfort podczas długich tras. Łączy sportowe osiągi z codzienną użytecznością oraz nowoczesnym podejściem do elektromobilności. Przedstawiciele Porsche podkreślają, że to może być przełom dla całej marki.
Debiut Cayenne Electric otwiera nową erę, kontynuując sukces modelu zapoczątkowanego w 2002 roku. To kolejny po Macanie SUV Porsche z napędem wyłącznie elektrycznym, na razie dostępny w dwóch wersjach: Cayenne Electric oraz Cayenne Turbo Electric. Obie wyposażono w napęd na wszystkie koła z zaawansowanym systemem ePTM.
Najmocniejszy wariant - Cayenne Turbo Electric - rozwija do 1156 KM i 1500 Nm momentu obrotowego przy wykorzystaniu Launch Control. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w 2,5 sekundy i osiąga maksymalnie 260 km/h. Normalnie do dyspozycji jest 857 KM, ale standardowa funkcja Push-to-Pass pozwala na chwilowe zwiększenie mocy do podawanego maksimum. Podstawowy model oferuje 408 KM w trybie standardowym i 442 KM z Launch Control, osiągając 100 km/h w 4,8 sekundy.

Porsche zastosowało w nowym Cayenne technologię odzysku energii inspirowaną rozwiązaniami z Formuły E. Maksymalna moc rekuperacji sięga aż 600 kW, z czego 97% codziennego hamowania realizowane jest przez silniki elektryczne. Wersja Turbo może być opcjonalnie wyposażona w ceramiczne hamulce PCCB.
Zaawansowane zawieszenie adaptacyjne PASM oraz opcjonalne tylne koła skrętne zapewniają wyjątkową stabilność i komfort. System aktywnego redukowania przechyłów Porsche Active Ride po raz pierwszy będzie dostępny w SUV-ie. Turbo Electric otrzymuje dodatkowo aktywny mechanizm różnicowy PTV Plus.
Sercem auta jest nowa bateria o pojemności 113 kWh, chłodzona dwustronnie dla optymalnych osiągów. Ładowanie prądem stałym o mocy do 390 kW (w określonych warunkach nawet 400 kW) pozwala zwiększyć poziom naładowania od 10 do 80% w mniej niż 16 minut. W ciągu 10 minut można doładować energię na 325 km (Cayenne) lub 315 km (Turbo).

Po raz pierwszy w Porsche dostępne jest opcjonalne ładowanie indukcyjne o mocy do 11 kW. Wystarczy zaparkować nad specjalną podkładką, by proces rozpoczął się automatycznie. System ten będzie oferowany klientom nowego Porsche Cayenne jako płatna opcja. To duży krok w stronę wygody użytkowania aut elektrycznych na co dzień.
Z zewnątrz Cayenne Electric wyróżnia się progresywnym, aerodynamicznym designem. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,25, i to mimo zastosowania bezramkowych szyb w drzwiach. Aktywne elementy aerodynamiczne, takie jak adaptacyjny spoiler dachowy czy innowacyjne aktywne łopatki w przednim i tylnym pasie auta, poprawiają dynamikę oraz zasięg podczas szybkiej jazdy.
Cayenne Electric jest dłuższe o 55 mm od spalinowego brata - ma 4985 mm długości, 1980 mm szerokości i 1674 mm wysokości, z rozstawem osi zwiększonym o 130 mm, do 3023 mm. Przekłada się to na większy komfort i przestrzeń dla pasażerów, a także bagażnik o pojemności od 781 do 1588 litrów. Pod przednią klapą wygospodarowano miejsce na dodatkowy schowek o solidnej pojemności 90 l. Auto może holować przyczepy o masie do 3,5 tony.

Wnętrze oferuje nowy poziom personalizacji i komfortu. System Mood Modes dostosowuje oświetlenie, pozycję siedzeń czy klimat wnętrza do nastroju pasażerów. Nowością jest podgrzewanie paneli drzwi i podłokietników, a panoramiczny dach z regulacją przepuszczalności światła zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. Cyfrowy kokpit z zakrzywionym panelem OLED o największej powierzchni w historii Porsche oraz opcjonalny wyświetlacz AR head-up wyznaczają nowe standardy w segmencie. System Porsche Digital Interaction pozwala na szeroką indywidualizację, integrację aplikacji i sterowanie głosowe.
Nowe Cayenne Electric można już zamawiać, wybierając spośród szerokiej gamy opcji personalizacji. Podstawowy wariant o mocy 408 KM i zasięgu do 643 km kosztuje od 446 000 zł. Topowe Turbo (1156 KM) wyceniono na 727 000 zł. Z czasem w gamie powinny pojawić się pośrednie wersje napędowe, ale warto wspomnieć, że Cayenne Eelctric nie jest zastępstwem dla modelu tradycyjnego. Porsche zamierza równolegle rozwijać obie linie Cayenne jeszcze co najmniej do 2030 roku.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.