Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Już od dawna wiemy, że kolejna generacja Porsche Cayenne pójdzie w ślady Macana i przejdzie w całości na napęd elektryczny. Zaskoczeniem może być fakt, że to nie oznacza wycięcia z gamy starszej generacji tego modelu z silnikami benzynowymi i hybrydami. Największy SUV Porsche przeszedł w 2023 roku gruntowny lifting, ale firma nadal planuje “poważne inwestycje” w jego rozwój, aby tradycyjne formy napędu przetrwały do czasów wejścia kolejnych norm emisji dla silników spalinowych.
Taki ruch pozwoli sprzedawać jednocześnie modele zasilane benzyną jak i prądem aż do pierwszej połowy przyszłej dekady. Producent przewiduje, że w zależności od zainteresowania klientów i rozwoju sieci ładowarek, ich nowe elektryczne modele (Macan, Taycan, nowe Cayenne i następca serii 718) będą w 2030 roku stanowić ponad 80% całkowitej sprzedaży marki.
Przyszłe Porsche Cayenne będzie korzystać ze zmodernizowanej architektury PPE znanej już z nowego Macana. W przyszłości na rynek wejdzie jeszcze większy SUV tej marki (nazwa kodowa K1) wyposażony w trzy rzędy siedzeń, więc Cayenne straci swój status flagowca. Parametry nowego Cayenne nie są jeszcze znane, ale możliwości nowej architektury 800V rozwijanej wspólnie z Audi są już częściowo znane.
Platforma PPE nadaje się do zastosowania jednego lub dwóch silników, czego przykładem jest Macan o mocy dochodzącej do 639 KM i 1130 Nm. W droższych odmianach Cayenne należy spodziewać się obecności elektronicznie sterowanego dyferencjału z blokadą na tylnej osi, podobnie jak teraz ma to miejsce w Macanie 4S i Turbo. Na pewno zobaczymy też skrętną tylną oś, amortyzatory PASM i pneumatyczne sprężyny.
Cayenne będzie większe i cięższe niż Macan EV (który w najbardziej korzystnym przypadku waży 2220 kg), co może skłonić producenta do zastosowania większej pojemności baterii, aby poprawić zasięg. Przykładowo Macan 4 oferuje 95 kWh i zasięg dochodzący do 614 km. Prędkość ładowania będzie taka sama lub wyższa niż 270 kW w mniejszym z SUV-ów Porsche.
Obecnie trwają testy drogowe prototypów nowej generacji Porsche Cayenne. Do momentu debiutu w przyszłym roku samochody zostaną sprawdzone na łącznie kilku milionach kilometrów w najróżniejszych warunkach drogowych.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.