Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Już od dawna wiemy, że kolejna generacja Porsche Cayenne pójdzie w ślady Macana i przejdzie w całości na napęd elektryczny. Zaskoczeniem może być fakt, że to nie oznacza wycięcia z gamy starszej generacji tego modelu z silnikami benzynowymi i hybrydami. Największy SUV Porsche przeszedł w 2023 roku gruntowny lifting, ale firma nadal planuje “poważne inwestycje” w jego rozwój, aby tradycyjne formy napędu przetrwały do czasów wejścia kolejnych norm emisji dla silników spalinowych.
Taki ruch pozwoli sprzedawać jednocześnie modele zasilane benzyną jak i prądem aż do pierwszej połowy przyszłej dekady. Producent przewiduje, że w zależności od zainteresowania klientów i rozwoju sieci ładowarek, ich nowe elektryczne modele (Macan, Taycan, nowe Cayenne i następca serii 718) będą w 2030 roku stanowić ponad 80% całkowitej sprzedaży marki.
Przyszłe Porsche Cayenne będzie korzystać ze zmodernizowanej architektury PPE znanej już z nowego Macana. W przyszłości na rynek wejdzie jeszcze większy SUV tej marki (nazwa kodowa K1) wyposażony w trzy rzędy siedzeń, więc Cayenne straci swój status flagowca. Parametry nowego Cayenne nie są jeszcze znane, ale możliwości nowej architektury 800V rozwijanej wspólnie z Audi są już częściowo znane.
Platforma PPE nadaje się do zastosowania jednego lub dwóch silników, czego przykładem jest Macan o mocy dochodzącej do 639 KM i 1130 Nm. W droższych odmianach Cayenne należy spodziewać się obecności elektronicznie sterowanego dyferencjału z blokadą na tylnej osi, podobnie jak teraz ma to miejsce w Macanie 4S i Turbo. Na pewno zobaczymy też skrętną tylną oś, amortyzatory PASM i pneumatyczne sprężyny.
Cayenne będzie większe i cięższe niż Macan EV (który w najbardziej korzystnym przypadku waży 2220 kg), co może skłonić producenta do zastosowania większej pojemności baterii, aby poprawić zasięg. Przykładowo Macan 4 oferuje 95 kWh i zasięg dochodzący do 614 km. Prędkość ładowania będzie taka sama lub wyższa niż 270 kW w mniejszym z SUV-ów Porsche.
Obecnie trwają testy drogowe prototypów nowej generacji Porsche Cayenne. Do momentu debiutu w przyszłym roku samochody zostaną sprawdzone na łącznie kilku milionach kilometrów w najróżniejszych warunkach drogowych.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.