Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Po niedawnej premierze CLA coupe, Mercedes-Benz wprowadza na rynek nową wersję nadwoziową: Shooting Brake. To propozycja dla osób, które oczekują od auta nie tylko sportowej sylwetki znanej ze standardowego CLA, ale także większej przestrzeni i funkcjonalności. Miłośnicy designu poprzedniego Shooting Brake’a powinni być zadowoleni - nowy model wygląda równie efektownie, szczególnie w tylnej części. Producent podkreśla, że to idealny wybór dla rodzin, osób prowadzących aktywny tryb życia i wszystkich, którzy potrzebują więcej miejsca na bagaże czy sprzęt sportowy.
W porównaniu z klasycznym CLA Coupe, Shooting Brake oferuje znacznie większy bagażnik - od 550 nawet do 1290 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. W standardzie znajduje się system składania oparć w proporcji 40:20:40, a do dyspozycji użytkowników oddano także frunk pod maską o pojemności 101 litrów. Elektryczna klapa bagażnika EASY-PACK oraz relingi dachowe zapewniają dodatkowe możliwości przewozowe. Zwiększona przestrzeń i wszechstronność nie odbierają autu dynamicznego charakteru.
Nowy CLA Shooting Brake napędzany jest wyłącznie elektrycznie. Na start dostępne są dwie wersje: CLA 250+ o mocy 272 KM i zasięgu do 768 km (WLTP), oraz CLA 350 4MATIC z napędem na cztery koła i mocą 354 KM. Oba modele korzystają z baterii o pojemności 85 kWh i nowoczesnej architektury 800V, umożliwiającej bardzo szybkie ładowanie. W 10 minut można uzupełnić energię na dystans nawet 315 km. Podstawowy model jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 6,8 s, a mocniejszy 350 w zaledwie 5 sekund. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
Mercedes zadbał o szerokie możliwości personalizacji i komfort użytkowania. Do wyboru są różne pakiety stylistyczne, w tym sportowa linia AMG Line oraz możliwość rozbudowy wyposażenia o dodatkowe opcje. Wnętrze wyróżnia się dużym panoramicznym dachem, nową wielofunkcyjną kierownicą oraz zaawansowanym systemem multimedialnym MB.OS z wirtualnym asystentem opartym na AI. System MBUX oferuje osobne ekrany dla kierowcy i pasażera oraz szeroką gamę aplikacji rozrywkowych i użytkowych.

Na uwagę zasługuje także innowacyjny system nawigacji oparty na Google Maps oraz rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Standardem jest aktywny tempomat z asystentem dystansu, a opcjonalnie dostępny jest system wspomagania jazdy MB.DRIVE z funkcją półautonomicznej jazdy i asystentem zmiany pasa ruchu. Model Shooting Brake, podobnie jak Coupe, korzysta z regularnych aktualizacji systemu przez internet.
W przyszłości gama CLA Shooting Brake zostanie rozszerzona o kolejne wersje napędowe, w tym hybrydy plug-in z możliwością jazdy wyłącznie na prądzie oraz klasyczne silniki spalinowe. Nowy model stanowi atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnego coupe, oferując większą praktyczność bez rezygnacji z luksusu i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Polski oddział Mercedes-Benz wycenił nowego Shooting Brake’a na minimum 235 200 zł bez dodatków, ale nadchodzące modele z innymi napędami powinny być tańsze. Różnica w cenie względem analogicznej wersji czterodrzwiowej to 6300 zł.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.