Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Nowy, elektryczny Porsche Macan to jeden z najbardziej kompletnych SUV-ów w swojej klasie. Niestety jego cena jest dość wysoka, bo prawie 400 tysięcy złotych. Teraz jednak producent z Zuffenhausen wprowadza tańszą odmianę z jednym silnikiem plasowaną poniżej Macana 4, a także pośredni wariant 4S stanowiący zasypanie luki między “czwórką”, a topowym Turbo.
Oszczędności jednak nie będą aż tak duże jak mogłoby się wydawać. Macan RWD kosztuje od 370 000 zł, czyli 16 000 zł mniej niż Macan 4. Trzeba jednak przyznać, że nie ustępuje mu mocno osiągami. Zapożyczony z droższego modelu tylny motor o mocy 340 KM (360 z funkcją overboost) generuje 563 Nm momentu obrotowego. Biorąc pod uwagę, że masa standardowego Macana jest niższa o 110 kg (choć to wciąż 2220 kg), samochód jest tylko o pół sekundy wolniejszy do 100 km/h od swojego czteronapędowego brata - 5,7 kontra 5,2 s.
Zaletą wersji RWD jest oszczędność energii i zasięg wyższy niż w “4”. Bateria 95 kWh umożliwia przejechanie do 644 km w trybie mieszanym, podczas gdy z dwoma motorami zasięg wynosi 614 km. Napęd na tył i niższa masa mogą sugerować, że bazowy model będzie najprzyjemniejszym wariantem dla kierowcy, choć w wyposażeniu brakuje dyferencjału z funkcją torque vectoring jak w topowym Turbo. Jak już zdążyliśmy się przekonać, system Porsche Torque Vectoring Plus sprawia, że Macan jeździ bardziej przewidywalnie i ma lepiej reaguje przy mocnym dodawaniu gazu w zakręcie.
Wyceniony na 416 000 zł model 4S ma PTV Plus dostępny z listy opcji, a jego moc przy włączonym trybie overboost wynosi 516 KM. To o 108 KM więcej niż w Macanie 4, a moment obrotowy wzrósł z 650 do 820 Nm. Różnica w osiągach wynika z mocniejszego tylnego silnika (przedni jest taki sam jak w 4 i Turbo), z którym przyspieszenie do 100 km/h spadło do 4,1 s. Zasięg Macana 4S w trybie mieszanym wynosi 609 km - o kilka kilometrów mniej niż Macan 4, ale też ciut więcej niż Turbo.

W standardzie Macan 4S ma stalowe sprężyny i amortyzatory Porsche Active Suspension Management, ale za dopłatą można mieć w nim pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości. Wspomniany system PTV Plus oraz skrętna tylna oś także figurują na liście opcji. Dzięki architekturze PPE i standardzie 800V ładowanie odbywa się z maksymalną mocą 270 kW. Macan 4S ładuje się od 10 do 80 procent w około 21 minut.
Oprócz nowych napędów w konfiguratorze wszystkich odmian Porsche Macan pojawił się też nowy odcień lakieru Slate Grey Neo oraz nowy wzór 20-calowych felg. Do tego Porsche stworzyło pakiet Offroad, czyli zmodyfikowane przednie zderzaki, progi i dyfuzor opracowane w celu zwiększenia kątow natarcia i zejścia podczas jazdy w terenie. Dodatkowo w modelach z pneumatyką pakiet ten zawiera prześwit zwiększony o 10 mm.
Porsche Macan i Macan 4S są już dodane do konfiguratora marki. Dostawy tych wersji zaplanowano na drugą połowę roku.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.