Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Nowy, elektryczny Porsche Macan to jeden z najbardziej kompletnych SUV-ów w swojej klasie. Niestety jego cena jest dość wysoka, bo prawie 400 tysięcy złotych. Teraz jednak producent z Zuffenhausen wprowadza tańszą odmianę z jednym silnikiem plasowaną poniżej Macana 4, a także pośredni wariant 4S stanowiący zasypanie luki między “czwórką”, a topowym Turbo.
Oszczędności jednak nie będą aż tak duże jak mogłoby się wydawać. Macan RWD kosztuje od 370 000 zł, czyli 16 000 zł mniej niż Macan 4. Trzeba jednak przyznać, że nie ustępuje mu mocno osiągami. Zapożyczony z droższego modelu tylny motor o mocy 340 KM (360 z funkcją overboost) generuje 563 Nm momentu obrotowego. Biorąc pod uwagę, że masa standardowego Macana jest niższa o 110 kg (choć to wciąż 2220 kg), samochód jest tylko o pół sekundy wolniejszy do 100 km/h od swojego czteronapędowego brata - 5,7 kontra 5,2 s.
Zaletą wersji RWD jest oszczędność energii i zasięg wyższy niż w “4”. Bateria 95 kWh umożliwia przejechanie do 644 km w trybie mieszanym, podczas gdy z dwoma motorami zasięg wynosi 614 km. Napęd na tył i niższa masa mogą sugerować, że bazowy model będzie najprzyjemniejszym wariantem dla kierowcy, choć w wyposażeniu brakuje dyferencjału z funkcją torque vectoring jak w topowym Turbo. Jak już zdążyliśmy się przekonać, system Porsche Torque Vectoring Plus sprawia, że Macan jeździ bardziej przewidywalnie i ma lepiej reaguje przy mocnym dodawaniu gazu w zakręcie.
Wyceniony na 416 000 zł model 4S ma PTV Plus dostępny z listy opcji, a jego moc przy włączonym trybie overboost wynosi 516 KM. To o 108 KM więcej niż w Macanie 4, a moment obrotowy wzrósł z 650 do 820 Nm. Różnica w osiągach wynika z mocniejszego tylnego silnika (przedni jest taki sam jak w 4 i Turbo), z którym przyspieszenie do 100 km/h spadło do 4,1 s. Zasięg Macana 4S w trybie mieszanym wynosi 609 km - o kilka kilometrów mniej niż Macan 4, ale też ciut więcej niż Turbo.
W standardzie Macan 4S ma stalowe sprężyny i amortyzatory Porsche Active Suspension Management, ale za dopłatą można mieć w nim pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości. Wspomniany system PTV Plus oraz skrętna tylna oś także figurują na liście opcji. Dzięki architekturze PPE i standardzie 800V ładowanie odbywa się z maksymalną mocą 270 kW. Macan 4S ładuje się od 10 do 80 procent w około 21 minut.
Oprócz nowych napędów w konfiguratorze wszystkich odmian Porsche Macan pojawił się też nowy odcień lakieru Slate Grey Neo oraz nowy wzór 20-calowych felg. Do tego Porsche stworzyło pakiet Offroad, czyli zmodyfikowane przednie zderzaki, progi i dyfuzor opracowane w celu zwiększenia kątow natarcia i zejścia podczas jazdy w terenie. Dodatkowo w modelach z pneumatyką pakiet ten zawiera prześwit zwiększony o 10 mm.
Porsche Macan i Macan 4S są już dodane do konfiguratora marki. Dostawy tych wersji zaplanowano na drugą połowę roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.