Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 listopada 2025
Genesis GV60 Magma debiut
10

Genesis GV60 Magma otwiera nowy rozdział dla koreańskiej marki w segmencie premium. To pierwszy produkcyjny samochód nowej serii Magma mającej łączyć świat luksusu i wysokich osiągów. Debiut pojazdu odbył się podczas Magma World Premiere na torze Circuit Paul Ricard we Francji, podkreślając strategiczny kierunek Genesis na najbliższą dekadę. GV60 Magma łączy elegancję z autentycznym duchem motosportu, prezentując zaawansowaną technologię w nowoczesnym wydaniu. Jednocześnie jest to kierunek, w którym Genesis chce podążać w najbliższej przyszłości.

Pod względem technicznym GV60 Magma jest blisko spokrewniony z Hyundaim Ioniq 5 N – oba modele korzystają z tej samej platformy E-GMP. Sercem auta są dwa silniki elektryczne, które łącznie generują 609 KM i aż 740 Nm momentu obrotowego. Po aktywacji trybu Boost parametry rosną do 650 KM i 790 Nm, a prędkość maksymalna wynosi imponujące 264 km/h. Funkcja Launch Control pozwala przyspieszyć od 0 do 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy.

Genesis GV60 Magma potrafi przyspieszyć do 200 km/h w 10,9 s.

Design GV60 Magma to połączenie dynamicznego charakteru i elegancji. Auto ma obniżony o 20 mm prześwit, szerokie nadkola, 21-calowe kute felgi i szerokie 275-milimetrowe opony, co podkreśla jego sportowy wygląd. Elementy takie jak czarne błyszczące wykończenia i aerodynamiczne spoilery nie tylko zdobią, ale także poprawiają właściwości aerodynamiczne i jezdne. Tylny spoiler generuje docisk, a dyfuzor zwiększa efektywność aerodynamiczną.

Reklama

Wnętrze samochodu łączy sportowy klimat z luksusem - zastosowano materiały premium, takie jak tkanina Chamude (podobna do zamszu), oraz charakterystyczne, pomarańczowo-szare przeszycia i detale. Kierownica, dźwignie oraz emblematy wyposażono w specjalne akcenty Magma. System infotainment oraz cyfrowy kokpit dostosowano do potrzeb kierowcy, oferując m.in. tryb Magma Mode i wyświetlanie najważniejszych danych w czasie rzeczywistym.

Genesis GV60 Magma na torze
10

GV60 Magma oferuje szereg zaawansowanych funkcji z zakresu prowadzenia – znajdziemy tu elektroniczny dyferencjał e-LSD, trzy tryby jazdy (Sprint, GT, MY) oraz system Launch Control. Standardem jest aktywne sterowanie zawieszeniem (ECS), a specjalne tuleje i amortyzatory minimalizują drgania oraz poprawiają komfort jazdy. Układ hamulcowy z dużymi tarczami i sportowymi zaciskami zapewnia skuteczne zatrzymywanie nawet przy sportowej jeździe.

GV60 Magma wykorzystuje te same sztuczki co Ioniq 5 N, jeden z najlepszych EV dla kierowcy na rynku.

Podobnie jak w Hyundaiu Ioniq 5 N, GV60 Magma jest wyposażony w system Virtual Gear Shift (VGS), który imituje wrażenia z jazdy autem spalinowym poprzez symulację zmiany biegów i dźwięków silnika. Dostępny jest również Drift Mode, umożliwiający jazdę z przewagą tylnej osi, oraz system HPBC dbający o optymalną temperaturę baterii podczas sportowej jazdy. Wszystko to czyni z GV60 Magma auto wyjątkowo angażujące w prowadzeniu.

Genesis nie zapomniał o komforcie i wygłuszeniu kabiny - zastosowano aktywną kontrolę hałasu, dźwiękoszczelne szyby oraz dodatkowe uszczelnienia drzwi, dzięki czemu nawet przy dużych prędkościach wnętrze pozostaje ciche. GV60 Magma ma też zaawansowany system head-up display z rozszerzoną rzeczywistością oraz rozbudowany pakiet multimedialny z ekskluzywnymi dla linii Magma funkcjami.

Reklama
Genesis Magma GT koncept
10

Premierowy GV60 Magma trafi w pierwszej kolejności na rynek koreański, a w 2026 roku pojawi się w Europie (niestety nie w Polsce) i Ameryce Północnej. Model stanowi technologiczne i stylistyczne rozwinięcie koncepcji znanych z Hyundaia Ioniq 5 N, oferując jednak jeszcze wyższy poziom wyrafinowania i luksusu. Genesis GV60 Magma to zapowiedź nowej ery elektrycznych samochodów sportowych, gdzie osiągi idą w parze z komfortem i ekskluzywnością.

Magma GT - wizja długofalowej strategii Genesis

Jednocześnie Genesis zaprezentował Magma GT Concept - przełomowy model, który wyznacza kierunek sportowego DNA marki na najbliższe lata. Auto jest czymś znacznie więcej niż tylko designerskim studium - to manifest przyszłych możliwości marki w segmencie High Performance. Zgodnie z zapowiedziami, Magma GT ma stać się ikoną osiągów i tak zwanym “halo carem”, a także otworzyć dla Genesis drogę do rywalizacji w klasie GT. Samochód ma bazowy układ z silnikiem umieszczonym centralnie, co podkreśla jego supersportowe aspiracje.

Genesis Magma GT otwarty
10

Projekt Magma GT Concept wyróżnia się muskularnymi proporcjami i zaawansowaną aerodynamiką, inspirowaną modelami wyczynowymi. Nisko poprowadzona maska, wydłużona opadająca linia dachu oraz szerokie tylne nadkola nadają sylwetce dynamicznego charakteru. Elementy takie jak zwężająca się ku tyłowi kabina, przednie kanały zintegrowane z reflektorami czy aerodynamiczne wzory G-Matrix, nie tylko przyciągają wzrok, ale realnie poprawiają opływ powietrza i docisk. Z tyłu uwagę zwraca szeroka, rozbudowana struktura aerodynamiczna z charakterystycznymi LED-ami w dwóch liniach, która ma stać się znakiem rozpoznawczym modeli z rodziny Magma.

Koncept nie jest zapowiedzią żadnego konkretnego samochodu produkcyjnego, przynajmniej na tę chwilę. Luc Donckerwolke, prezes i główny projektant marki, podkreśla, że auto jest wyrazem wizji osiągów i luksusu jaką ma być rodzina sportowych modeli Magma wewnątrz marki Genesis. Być może w przyszłości GT Concept będzie stanowił podstawę dla fabrycznych modeli marki, ale w tym momencie ma być tylko efektownym symbolem i wskazaniem kierunku, w którym chcą podążać Koreańczycy. Jeśli chodzi o realne cele sportowe, wcześniej w tym roku Genesis zadeklarował dołączenie do stawki Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) od sezonu 2026. Hypercar tej marki zmierzy się z Ferrari, Toyotą i resztą utytułowanych producentów w najbliższej edycji 24h Le Mans. Czy z sukcesem - czas pokaże.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Genesis GV60 Magma debiut
Genesis / GV60
Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

21 listopada 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025
Cupra Leon VZ TCR premiera
Cupra / Leon
Cupra Leon VZ TCR - cywilna wersja torowego hot hatcha

Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.

17 listopada 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bentley Continental GT Supersports prezentacja
Bentley / Continental GT
Nowy Bentley Continental GT Supersports: lekkość, moc i tylny napęd

Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.

14 listopada 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Historyczny dzień dla Audi. Poznaliśmy malowanie ich nowego bolidu F1

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

12 listopada 2025
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów
Dla dzieci
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów

Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.

11 listopada 2025
Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Porsche / 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Ocelot - pierwsza z wielu “ikon Ameryki” od Porsche

Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.

10 listopada 2025
Koenigsegg Sadair's Spear rekord toru
Koenigsegg / Sadair's Spear
Koenigsegg Sadair’s Spair najszybszym produkcyjnym autem w Laguna Seca

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

10 listopada 2025
Lamborghini Temerario SUper Trofeo prezentacja
Lamborghini / Temerario
Temerario Super Trofeo rozpoczyna nową erę wyścigów Lamborghini

Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.

10 listopada 2025