Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.
Genesis GV60 pojawił się na wybranych rynkach europejskich już kilka lat temu, ale jak dotąd nie zdobył serc klientów. Sytuację tę ma poprawić supersportowa wersja sygnowana nową submarką koreańskiego producenta. Tak, mowa o GV60 Magma, którego koncept okazał się najszybszym samochodem w kategorii czteromiejscowych aut “produkcyjnych” podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2024 roku. Faktyczna wersja produkcyjna ma się pojawić jeszcze w tym roku, a oto pierwsze zdjęcia prototypu w maskowaniu.
GV60 Magma z pewnością ma dobre podstawy, bo prawie na pewno będzie dzielił architekturę z jednym z naszych ulubionych EV: Hyundaiem Ioniq 5 N. Prawdopodobnie również będzie miał napęd AWD realizowany przez dwa silniki o łącznej mocy 609 KM (650 w trybie Boost), co powinno pozwolić osiągnąć 100 km/h w około 3,4 s oraz rozpędzić się do 260 km/h. W porównaniu do standardowego GV60, koncept Magma miał wyraźnie poszerzone nadwozie, mocniej zaznaczony przedni spoiler, nowy dyfuzor i spore skrzydło.
Jednakże nie oczekujemy zwykłego klona Ioniq 5 N, bo Genesis zapowiada, że Magma będzie marką o własnym, specyficznym charakterze. Wydaje się, że zarówno podzespoły jak i oprogramowanie w GV60 będą nastawione w mniejszym stopniu na osiągi i torową wydajność, przez co Genesis będzie czymś w rodzaju szybkiego GT.
Koncept Genesis GV60 Magma, który najpierw zdominował tablicę wyników na podjeździe w Goodwood, a potem trafił na salon samochodowy w Nowym Jorku, pokryty jest fluorescencyjnym pomarańczowym lakierem charakterystycznym dla wszystkich konceptów Magma. Bazując na zdjęciach szpiegowskich można stwierdzić, że wersja produkcyjna będzie w dużej mierze powielać schematy konceptu. Przednie i tylne poszerzenia błotników, które nadały temu modelowi agresji, akurat nie są widoczne, gdyż najwyraźniej ten muł testowy dostał tylko niektóre części charakterystyczne dla sportowej odmiany Magma.
Pod kamuflażem wyraźnie widać boczne lotki przedniego zderzaka podobne do tych z konceptu, ale duży tylny spoiler zmieniono na mniejszy, standardowy. Mimo to jest całe mnóstwo detali świadczących, że to Magma - chociażby pomarańczowe zaciski hamulcowe czy trzy podłużne “płetwy” aerodynamiczne na dachu auta. Koncept pokazany na wystawie w USA miał zwariowane, aerodynamiczne koła w rozmiarze 21 cali. Chętnie byśmy je zobaczyli w konfiguratorze docelowego modelu, ale podczas jazd w Goodwood koncept miał już inne koła, zatem te z Nowego Jorku mogły służyć wyłącznie celom pokazowym.
Ciężko powiedzieć cokolwiek o wnętrzu GV60 Magma na podstawie powyższych zdjęć, ale już w koncepci widzieliśmy kilka sportowych detali, które byłyby niezłym dodatkiem do bardzo przyjemnie wykonanej, jakościowej kabiny GV60. Były wśród nich między innymi sportowe fotele z pomarańczowymi akcentami, tapicerka z plisowanej skóry przeszyta pomarańczową nicią i znacznik na szczycie kierownicy w tym samym jaskrawym kolorze.
Genesis GV60 Magma powinien zadebiutować pod koniec trwającego roku, ale to tylko początek sportowej ofensywy koreańskiej marki. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem rodziny Magma o inne modele, co zwiastuje wiele interesujących premier również w kolejnych latach.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.