Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Rywal Porsche Macan, Genesis GV60 Magma, powoli zrzuca kamuflaż

Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 maja 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
14

Magma, nowa sportowa submarka Genesis, jest o krok bliżej produkcji. Niedawno sfotografowano prototyp modelu GV60 ze znacznie uboższym kamuflażem, przez co mamy teraz lepszy pogląd co może zaoferować 600-konny koreański rywal Porsche Macan.

Poprzednio widzieliśmy samochody testowe przykryte grubą materiałową powłoką skutecznie maskującą wszelkie detale karoserii. Nowe zdjęcia pokazują samochód znacznie bliższy wersji produkcyjnej, pokryty jedynie cienką warstwą okleiny, przez co możemy zobaczyć znacznie więcej szczegółów. Z przodu GV60 Magma będzie miał dedykowany zderzak ze splitterem i obszerniejszymi wlotami powietrza. Pojawiła się pewna różnica względem konceptu, mianowicie dolny wlot jest rozciągnięty bardziej w górę zderzaka.

Pierwszym modelem nowej submarki Magma ma zostać elektryczny crossover Genesis GV60.

Reklama

Zachowano delikatne poszerzenia błotników z wycięciami wzorowanymi na Porsche GT3 RS, których obecność pomaga w opanowaniu powietrza wpadającego do nadkoli. Da się zauważyć, że z jakiegoś powodu klapka gniazda ładowania jest otwarta, a na drzwiach i na słupku C umieszczono dziwne zgrubienia - to raczej jakaś tymczasowa aparatura testowa albo element maskowania, nie docelowy kształt tych elementów blacharskich. Tylny spoiler jest znacznie zmniejszony w stosunku do konceptu, ale w ostatecznym projekcie może jeszcze wrócić do pierwotnej formy. U dołu tylnego zderzaka znalazł się pseudo-dyfuzor, a także elementy aerodynamiczne łączące się z nadkolami, podobnie jak z przodu.

Za zupełnie zwyczajnymi kołami (w wersji produkcyjnej raczej pojawią się inne) Genesis GV60 Magma widzimy zestaw hamulców niemal bliźniaczo podobnych do zestawu z Hyundaia Ioniq 5 N, z którym samochód ten jest blisko spokrewniony. Są to tarcze w rozmiarach 400 i 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami.

GV60 Magma prawie na pewno będzie dzielił architekturę z jednym z naszych ulubionych EV: Hyundaiem Ioniq 5 N. Prawdopodobnie również będzie miał napęd AWD realizowany przez dwa silniki o łącznej mocy 609 KM (650 w trybie Boost), co powinno pozwolić osiągnąć 100 km/h w około 3,4 s oraz rozpędzić się do 260 km/h.

Reklama
Genesis GV60 Magma spyshot tył
14

Jednakże nie oczekujemy zwykłego klona Ioniq 5 N, bo Genesis zapowiada, że Magma będzie marką o własnym, specyficznym charakterze. Nie ma żadnej gwarancji, że symulowana skrzynia biegów i podłożone dźwięki silnika trafią również do Genesisa. Wydaje się, że zarówno podzespoły jak i oprogramowanie w GV60 będą nastawione w mniejszym stopniu na osiągi i torową wydajność, przez co Genesis będzie czymś w rodzaju szybkiego GT.

Ciężko powiedzieć cokolwiek o wnętrzu GV60 Magma na podstawie powyższych zdjęć, ale już w koncepcie widzieliśmy kilka sportowych detali, które byłyby niezłym dodatkiem do bardzo przyjemnie wykonanej, jakościowej kabiny GV60. Były wśród nich między innymi sportowe fotele z pomarańczowymi akcentami, tapicerka z plisowanej skóry przeszyta pomarańczową nicią i znacznik na szczycie kierownicy w tym samym jaskrawym kolorze. W wersji fabrycznej spodziewamy się minimum sportowych foteli z lepszym podparciem bocznym i nieco bardziej ekstrawaganckich materiałów i kolorystyki wnętrza.

Genesis GV60 Magma powinien zadebiutować pod koniec trwającego roku, ale to tylko początek sportowej ofensywy koreańskiej marki. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem rodziny Magma o inne modele, co zwiastuje wiele interesujących premier w kolejnych latach. Marka ma również wyścigowe ambicje, bo niedawno ogłosiła dołączenie do stawki WEC w klasie Hypercar z modelem GMR001 pod szyldem Genesis Magma Racing.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025