Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Magma, nowa sportowa submarka Genesis, jest o krok bliżej produkcji. Niedawno sfotografowano prototyp modelu GV60 ze znacznie uboższym kamuflażem, przez co mamy teraz lepszy pogląd co może zaoferować 600-konny koreański rywal Porsche Macan.
Poprzednio widzieliśmy samochody testowe przykryte grubą materiałową powłoką skutecznie maskującą wszelkie detale karoserii. Nowe zdjęcia pokazują samochód znacznie bliższy wersji produkcyjnej, pokryty jedynie cienką warstwą okleiny, przez co możemy zobaczyć znacznie więcej szczegółów. Z przodu GV60 Magma będzie miał dedykowany zderzak ze splitterem i obszerniejszymi wlotami powietrza. Pojawiła się pewna różnica względem konceptu, mianowicie dolny wlot jest rozciągnięty bardziej w górę zderzaka.
Zachowano delikatne poszerzenia błotników z wycięciami wzorowanymi na Porsche GT3 RS, których obecność pomaga w opanowaniu powietrza wpadającego do nadkoli. Da się zauważyć, że z jakiegoś powodu klapka gniazda ładowania jest otwarta, a na drzwiach i na słupku C umieszczono dziwne zgrubienia - to raczej jakaś tymczasowa aparatura testowa albo element maskowania, nie docelowy kształt tych elementów blacharskich. Tylny spoiler jest znacznie zmniejszony w stosunku do konceptu, ale w ostatecznym projekcie może jeszcze wrócić do pierwotnej formy. U dołu tylnego zderzaka znalazł się pseudo-dyfuzor, a także elementy aerodynamiczne łączące się z nadkolami, podobnie jak z przodu.
Za zupełnie zwyczajnymi kołami (w wersji produkcyjnej raczej pojawią się inne) Genesis GV60 Magma widzimy zestaw hamulców niemal bliźniaczo podobnych do zestawu z Hyundaia Ioniq 5 N, z którym samochód ten jest blisko spokrewniony. Są to tarcze w rozmiarach 400 i 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami.
GV60 Magma prawie na pewno będzie dzielił architekturę z jednym z naszych ulubionych EV: Hyundaiem Ioniq 5 N. Prawdopodobnie również będzie miał napęd AWD realizowany przez dwa silniki o łącznej mocy 609 KM (650 w trybie Boost), co powinno pozwolić osiągnąć 100 km/h w około 3,4 s oraz rozpędzić się do 260 km/h.
Jednakże nie oczekujemy zwykłego klona Ioniq 5 N, bo Genesis zapowiada, że Magma będzie marką o własnym, specyficznym charakterze. Nie ma żadnej gwarancji, że symulowana skrzynia biegów i podłożone dźwięki silnika trafią również do Genesisa. Wydaje się, że zarówno podzespoły jak i oprogramowanie w GV60 będą nastawione w mniejszym stopniu na osiągi i torową wydajność, przez co Genesis będzie czymś w rodzaju szybkiego GT.
Ciężko powiedzieć cokolwiek o wnętrzu GV60 Magma na podstawie powyższych zdjęć, ale już w koncepcie widzieliśmy kilka sportowych detali, które byłyby niezłym dodatkiem do bardzo przyjemnie wykonanej, jakościowej kabiny GV60. Były wśród nich między innymi sportowe fotele z pomarańczowymi akcentami, tapicerka z plisowanej skóry przeszyta pomarańczową nicią i znacznik na szczycie kierownicy w tym samym jaskrawym kolorze. W wersji fabrycznej spodziewamy się minimum sportowych foteli z lepszym podparciem bocznym i nieco bardziej ekstrawaganckich materiałów i kolorystyki wnętrza.
Genesis GV60 Magma powinien zadebiutować pod koniec trwającego roku, ale to tylko początek sportowej ofensywy koreańskiej marki. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem rodziny Magma o inne modele, co zwiastuje wiele interesujących premier w kolejnych latach. Marka ma również wyścigowe ambicje, bo niedawno ogłosiła dołączenie do stawki WEC w klasie Hypercar z modelem GMR001 pod szyldem Genesis Magma Racing.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.