Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Zanim kolejna zima zaskoczy drogowców i kierowców, zmierzamy do austriackiego Tyrolu, żeby sprawdzić w przeróżnych warunkach nową zimową oponę marki Yokohama.

Do Austrii wybraliśmy się nie bez przyczyny – gwarancja dobrej dla testów tego typu pogody i temperatury, odpowiednie zaśnieżenie oraz warunki do jazdy, a do tego właściwa infrastruktura w postaci nie tylko wspaniałych krętych dróg, ale też toru testowego Winterfahrpark Lungau w dolinie Thomatal. Malowniczo położony obiekt gwarantuje najzimniejszą i najstabilniejszą aurę w regionie, m.in. przez zacienione zbocze, przy którym znajdują się wytyczone trasy.
Nie dajcie się zwieść temu, że mówimy o Advan Winter V907 jako o oponie stricte sportowej. To ogumienie do użytku codziennego do samochodów wyjeżdżających z fabryki z kołami o średnicy 19, 20, 21 lub 22 cali – spektrum pojazdów, które możecie wyposażyć w nową oponę Yokohama, jest więc naprawdę szerokie i obejmuje zarówno crossovery, SUV-y, limuzyny, jak i większe terenówki, co częściowo mogliśmy poznać właśnie w Austrii.

Nowy model powstał w kooperacji marek Yokohama oraz Mercedes-Benz. Niemiecki producent potrzebował bowiem nowej homologacyjnej opony do swojego świeżego modelu AMG E 53, wyposażonego w silnik hybrydowy. Samochód mocny, 4-napędowy, zaopatrzony w mnóstwo systemów, ale i nie najlżejszy, bo waży blisko 2400 kg – spore wyzwanie dla japońskich inżynierów.
I to właśnie z takim zadaniem musiała zmierzyć się Yokohama, nie tylko w kontekście konkretnego modelu Mercedesa. Grono samochodów przygotowanych do testów wyraźnie pokazało, że limity ogumienia sięgają o wiele wyżej. Na śnieżnym torze pojawiło się m.in. bardzo zwinne AMG GLB 35, 3-litrowe BMW X5 czy potężne BMW XM z hybrydowym 4.4 V8, oferującym – w zależności od wersji – od 476 do 748 KM i masę sięgającą nawet 2800 kg. Były też odpowiednio przygotowane Toyoty Supry, w których kierowcy testowi demonstrowali graniczne możliwości trakcji, serwując widowiskowe przejazdy w kontrolowanych poślizgach.

Nowy model ogumienia z Japonii to przede wszystkim zupełnie przeprojektowana konstrukcja, która ma znieść znaczne obciążenia wynikające zarówno z masy samochodu, jak i wysokiego momentu obrotowego przekazywanego na koła. Rzeźba bieżnika zdradza, że centralne żebro odpowiada za dużą część trakcyjną ogumienia, zapewniając responsywność na ruchy kierownicy i precyzję prowadzenia. Gęste nacięcia skutecznie odprowadzają wodę, a dodatkowe kanały poprawiają wydajność względem poprzednika. Zoptymalizowany odcisk opony (+5%) wpływa na lepsze przyleganie na śniegu, błocie pośniegowym i mokrym, zimnym asfalcie.
Samochody biorące udział w testach wykazywały się dużą przewidywalnością prowadzenia. Opona oferuje bezpieczeństwo, ale też sporą dawkę frajdy, co zimą – w kontrolowanych warunkach – ma ogromne znaczenie. Gęste lamele pozwalają ogumieniu nieustannie pracować, nawet podczas inicjacji jazdy bokiem. Advan Winter V907 skutecznie oczyszcza bieżnik i odzyskuje trakcję, wychodząc nawet z głębokich poślizgów. Próby slalomowe, długie drifty i szybkie sekwencje zakrętów potwierdziły jedno: niezależnie od masy, mocy i tempa jazdy, opona oferuje stabilność i dużą rezerwę bezpieczeństwa.

Zimy w Polsce coraz częściej oznaczają mniej śniegu, temperatury oscylujące wokół zera i dobrze oczyszczone drogi. Dlatego szczególnie ciekawiło nas zachowanie nowej opony w normalnym ruchu drogowym. Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4Matic+ o mocy systemowej 585 KM (do 612 KM w trybie Race Start) pozwolił sprawdzić, jak skutecznie ogumienie radzi sobie z przenoszeniem momentu obrotowego na suchy i wilgotny asfalt. Advan Winter V907 ma wyraźnie sportowy charakter – stawia na stabilność i kontrolę, niekoniecznie na maksymalny komfort czy ciszę. W zamian oferuje precyzję, przewidywalność i świetne wyczucie granicy przyczepności.

Możliwość płynnego transferu masy, wyczuwalny moment utraty przyczepności i czas na reakcję gazem oraz kierownicą sprawiają, że Yokohama Advan Winter V907 wyznacza nowy standard, jeśli chodzi o performance zimowej opony na suchej nawierzchni w niskich temperaturach. Z niecierpliwością czekamy na bezpośrednie testy w polskich warunkach, bo to ogumienie zapowiada się jako ciekawa propozycja niezależnie od klasy i rodzaju samochodu, w którym zostanie zamontowane.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.