Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 grudnia 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
4

Genesis dołącza do stawki Hypercarów z modelem GMR-001 według specyfikacji LMDh. Samochód prowadzony przez nowo powstały zespół Genesis Magma Racing będzie rywalizował w wyścigach długodystansowych z Ferrari, Toyotą, BMW, Aston Martinem, Porsche, Cadillakiem, Alpine i pozostałymi markami, które dołączą do Długodystansowych Mistrzostw Świata przed sezonem 2026.

Model Genesis GMR-001 jest zbudowany w specyfikacji LMDh, więc będzie wyposażony w ustandaryzowany moduł hybrydowy i gotowe podwozie pozyskane od partnera technicznego. Marka ta nawiązała współpracę z francuskim producentem Oreca, który dostarcza podwozia również dla Alpine A424 i Acury ARX-06. Liderem załogi Genesisa będzie André Lotterer - wielokrotny zwycięzca 24h Le Mans, który opuści zespół Porsche-Penske, aby od 2026 roku ścigać się na GRM-001 u boku byłego kierowcy Cadillaca, Pipo Deraniego.

Wraz z prezentacją GMR-001 Genesis uruchamia zespół Magma Racing w ramach struktur Hyundai Motorsport.

Dwa rzędy diod LED na przodzie GRM-001 jednoznacznie identyfikują go jako pojazd marki Genesis, ale reszta nadwozia wydaje się inspirowana innymi samochodami obecnej stawki WEC. Samochód zbudowano według formuły LMDh, ale niektóre elementy aerodynamiki, na przykład tylne skrzydło z trzema statecznikami, są zaczerpnięte z aut klasy LMH, w tym Ferrari 499P. Pokazany na grafikach model wykonano w skali, a jego ostateczny wygląd na pewno będzie znacząco inny niż na wizualizacji. Genesis planuje wystartować w serii WEC od sezonu 2026, a rok później również w amerykańskiej serii IMSA.

Reklama
Genesis GMR-001 HYPERCAR
4

Przy okazji prezentacji prototypu potwierdzono, że nowy zespół Genesis Magma Racing zostanie nadrzędną marką operującą w wyścigach długodystansowych z ramienia Hyundai Motorsport. Jest to kolejny krok w budowaniu sportowej marki Magma znanej między innymi z modeli G80 Magma, GV60 Magma czy koncepcyjnych GV80 Coupe, X Gran Berlinetta i X Gran Racer VGT. Będzie to branding związany z przyszłymi topowymi wariantami drogowych aut Genesis, wzorem M w BMW.

Luc Donckerwolke, CCO Genesis, powiedział: „GMR-001 Hypercar i nasze modele Magma reprezentują połączenie ambicji Genesis w zakresie osiągów z naszym DNA opartym na projektowaniu. (...) Od intensywnego pomarańczowego koloru Magma, symbolizującego koreańską pasję i energię, po precyzyjną inżynierię każdego komponentu, wkraczamy w nowy rozdział, w którym szybkość łączy się z elegancją.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Aston Martin Valhalla produkcyjny
Aston Martin / Valhalla
Aston Martin Valhalla ma 1079 KM i trafi do klientów w 2025

Po sześciu latach oczekiwania hybrydowy hipersamochód Aston Martin Valhalla wchodzi do produkcji.

11 grudnia 2024
Ford Mustang GTD czas okrążenia
Ford / Mustang GTD
Ford Mustang GTD pokonał granicę 7 minut na Ringu, ale to nie koniec

Pół-wyczynowy Mustang GTD osiągnął czas poniżej 7 minut na Nürburgringu, ale stać go na więcej.

10 grudnia 2024
McLaren sprzedaż
McLaren
Fundusz z Abu Zabi potwierdza inwestycję w McLarena

Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.

10 grudnia 2024
SEAT Leon Sportstourer PHEV
SEAT / Leon Sportstourer
SEAT Leon Sportstourer FR 1.4 e-Hybrid PHEV

Pamiętacie, że jeszcze istnieje? Leon - i to nie Cupra - ciągle jest na rynku!

9 grudnia 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

5 grudnia 2024
Electrogenic Mazda MX-5 EV
Mazda / MX-5
Elektryczna Mazda MX-5 - kontrowersyjny współczesny klasyk

To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
Restomod
Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

5 grudnia 2024
Jaguar Type 00 premiera
Jaguar / GT EV
Jaguar Type 00 to koncept nowej, elektrycznej ery Jaguara

Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.

4 grudnia 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024