Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Genesis dołącza do stawki Hypercarów z modelem GMR-001 według specyfikacji LMDh. Samochód prowadzony przez nowo powstały zespół Genesis Magma Racing będzie rywalizował w wyścigach długodystansowych z Ferrari, Toyotą, BMW, Aston Martinem, Porsche, Cadillakiem, Alpine i pozostałymi markami, które dołączą do Długodystansowych Mistrzostw Świata przed sezonem 2026. Przed tegorocznym klasykiem na stanowisku Genesis mogliśmy bliżej przyjrzeć się nowemu przedstawicielowi klasy Hypercar.
Model Genesis GMR-001 jest zbudowany w specyfikacji LMDh, więc będzie wyposażony w ustandaryzowany moduł hybrydowy i gotowe podwozie pozyskane od partnera technicznego. Marka ta nawiązała współpracę z francuskim producentem Oreca, który dostarcza podwozia również dla Alpine A424 i Acury ARX-06. Liderem załogi Genesisa będzie André Lotterer - wielokrotny zwycięzca 24h Le Mans, który opuści zespół Porsche-Penske, aby od 2026 roku ścigać się na GRM-001 u boku byłego kierowcy Cadillaca, Pipo Deraniego.
Niedawno Genesis potwierdził, że źródłem napędu GRM-001 będzie podwójnie turbodoładowany silnik V8 z modułem elektrycznym zgodnym z przepisami klasy LMDh. Nie wiadomo jednak jak duży będzie silnik ani czy jest to jednostka konstrukcji własnej, czy dostarczana przez podmiot zewnętrzny.
Hypercar Genesis oficjalnie zadebiutował podczas salonu w Nowym Jorku w formie znacznie bardziej zbliżonej do auta które wkrótce wyjedzie na tor testowy. W stosunku do konceptu GRM-001 zaprezentowanego w grudniu zeszłego roku zmiany są widoczne gołym okiem. Jedyne co pozostało z tamtego auta to znak firmowy Genesis - dwa rzędy diod LED na przodzie - oraz przypominające Ferrari 499P tylne skrzydło ze statecznikami.

Przedni pas przeszedł znaczną metamorfozę, podobnie jak boczne powierzchnie za przednimi kołami oraz wszystkie wloty i wyloty powietrza. Tylne skrzydło składa się łącznie z trzech powierzchni dociskowych, z czego dwie dolne są też obudową poziomych świateł LED stosowanych także w innych Genesisach. W ciemnościach spowijających prostą Mulsanne ciężko będzie pomylić GRM-001 z innymi bolidami na torze pod Le Mans.
Elementem bolidu jest też jego malowanie, w tym przypadku inspirowane charakterystycznym dla Genesis Magma kolorem pomarańczowym. Stworzenie GRM-001 to kolejny krok w budowaniu sportowej marki Magma znanej między innymi z modeli G80 Magma, GV60 Magma czy koncepcyjnych GV80 Coupe, X Gran Berlinetta i X Gran Racer VGT. Będzie to branding związany z przyszłymi topowymi wariantami drogowych aut Genesis, wzorem M w BMW.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.