Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Genesis dołącza do stawki Hypercarów z modelem GMR-001 według specyfikacji LMDh. Samochód prowadzony przez nowo powstały zespół Genesis Magma Racing będzie rywalizował w wyścigach długodystansowych z Ferrari, Toyotą, BMW, Aston Martinem, Porsche, Cadillakiem, Alpine i pozostałymi markami, które dołączą do Długodystansowych Mistrzostw Świata przed sezonem 2026.
Model Genesis GMR-001 jest zbudowany w specyfikacji LMDh, więc będzie wyposażony w ustandaryzowany moduł hybrydowy i gotowe podwozie pozyskane od partnera technicznego. Marka ta nawiązała współpracę z francuskim producentem Oreca, który dostarcza podwozia również dla Alpine A424 i Acury ARX-06. Liderem załogi Genesisa będzie André Lotterer - wielokrotny zwycięzca 24h Le Mans, który opuści zespół Porsche-Penske, aby od 2026 roku ścigać się na GRM-001 u boku byłego kierowcy Cadillaca, Pipo Deraniego.
Dwa rzędy diod LED na przodzie GRM-001 jednoznacznie identyfikują go jako pojazd marki Genesis, ale reszta nadwozia wydaje się inspirowana innymi samochodami obecnej stawki WEC. Samochód zbudowano według formuły LMDh, ale niektóre elementy aerodynamiki, na przykład tylne skrzydło z trzema statecznikami, są zaczerpnięte z aut klasy LMH, w tym Ferrari 499P. Pokazany na grafikach model wykonano w skali, a jego ostateczny wygląd na pewno będzie znacząco inny niż na wizualizacji. Genesis planuje wystartować w serii WEC od sezonu 2026, a rok później również w amerykańskiej serii IMSA.
Przy okazji prezentacji prototypu potwierdzono, że nowy zespół Genesis Magma Racing zostanie nadrzędną marką operującą w wyścigach długodystansowych z ramienia Hyundai Motorsport. Jest to kolejny krok w budowaniu sportowej marki Magma znanej między innymi z modeli G80 Magma, GV60 Magma czy koncepcyjnych GV80 Coupe, X Gran Berlinetta i X Gran Racer VGT. Będzie to branding związany z przyszłymi topowymi wariantami drogowych aut Genesis, wzorem M w BMW.
Luc Donckerwolke, CCO Genesis, powiedział: „GMR-001 Hypercar i nasze modele Magma reprezentują połączenie ambicji Genesis w zakresie osiągów z naszym DNA opartym na projektowaniu. (...) Od intensywnego pomarańczowego koloru Magma, symbolizującego koreańską pasję i energię, po precyzyjną inżynierię każdego komponentu, wkraczamy w nowy rozdział, w którym szybkość łączy się z elegancją.”
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Po sześciu latach oczekiwania hybrydowy hipersamochód Aston Martin Valhalla wchodzi do produkcji.
Pół-wyczynowy Mustang GTD osiągnął czas poniżej 7 minut na Nürburgringu, ale stać go na więcej.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.
Pamiętacie, że jeszcze istnieje? Leon - i to nie Cupra - ciągle jest na rynku!
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.