Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
10

Aston Martina Valkyrie powstawał z myślą o karierze w wyścigach długodystansowych. Na początku wydawało się, że to marzenie będzie nie do osiągnięcia, ale teraz sytuacja się zmieniła. Brytyjska marka potwierdziła właśnie udział dwóch samochodów w mistrzostwach FIA WEC w najbliższym sezonie. Dwa Aston Martiny Valkyrie klasy LMH wystartują w każdej rundzie przyszłego sezonu, w tym oczywiście w 24h Le Mans, w barwach zespołu Heart of Racing. Trochę ponad miesiąc po tej deklaracji Aston Martin opublikował zdjęcia z testów wczesnych prototypów klasy LMH.

Jeśli Aston Martin dopełni formalności i jego wniosek zostanie zaakceptowany, Valkyrie stanie na starcie 24-godzinnego klasyka, aby powalczyć o najwyższe cele. Tym samym Aston Martin powróci do najwyższej klasy wyścigów długodystansowych i stanie się jedynym producentem na świecie obecnym na najwyższym poziomie klasowym w wyścigach WEC, GT i F1.

Aston Martin z modelem Valkyrie chce rywalizować o najwyższe cele w wyścigach długodystansowych w Europie i USA.

Szczegóły techniczne na temat różnic między Valkyrie AMR-LMH, a modelem drogowym, nie są na tym etapie jasne. Wiemy jedynie, że auto wyścigowe otrzyma podobny, lecz “zoptymalizowany wyścigowo” karbonowy monokok i zachowa swój wspaniały silnik 6.5 V12 opracowany przez Coswortha. Według najnowszego komunikatu będzie to „odchudzona” wersja jednostki napędowej samochodu drogowego, dostosowana do wymagań klasy Hypercar w zakresie osiągów i trwałości.

Ze względu na przepisy klasy wyścigowej LMH silnik będzie musiał zostać osłabiony z 1000 KM do mniej więcej 630 KM. Układ hybrydowy bolidu systemowo może rozwijać nie więcej niż 680 KM, ale Valkyrie LMH nie będzie korzystało z elektrycznego wsparcia, podobnie jak jego pół-wyczynowa wersja AMR Pro. Być może na potrzeby wyścigowej trwałości i obniżenia mocy trzeba będzie też przesunąć granicę maksymalnych obrotów z 11 000 do bardziej “normalnej” wartości.

Aston Martin Valkyrie AMR-LMH testy
10

Przepisy techniczne FIA regulują wiele aspektów samochodu, więc nie dziwi fakt zmiany niektórych elementów aerodynamicznych względem modelu AMR Pro. Zakrzywione końcówki przedniego splittera usunięto, a na całym nadwoziu pojawiły się bardziej konwencjonalne kanały i wycięcia. Ogromny tylny dyfuzor został bez większych zmian, ale finezyjne tylne skrzydło zastąpiono prostym, kanciastym elementem opartym na czterech pionowych wspornikach.

W wyniku ostatnich zmian w regulacjach sportowych Aston Martin będzie zobligowany do wystawienia dwóch, a nie jak początkowo zakładano, jednego samochodu. Dotyczy to wszystkich producentów od sezonu 2025. Adam Carter, szef Aston Martina ds. wyścigów długodystansowych, powiedział: "W 2025 roku, wraz z naszym zespołem Heart of Racing, zamierzamy zgłosić do startu dwa hipersamochody Aston Martin Valkyrie AMR-LMH, aby rywalizować z fantastyczną gamą najlepszych na świecie producentów samochodów sportowych i robimy wszystko co w naszej mocy, aby zapewnić, że będziemy mogli walczyć na czele tej stawki".

Reklama

Aston Martin wystawi dwa Valkyrie w wyścigu 24h Le Mans 2025 w klasie LMH.

Prototypy wyścigowych Valkyrie LMH rozpoczęły już testy na torze Portimao oraz w ośrodku Aston Martina przy torze Silverstone, więc auto jest na dobrej drodze do wyścigowego debiutu. Zdjęcia pochodzą z rundy testowej i ewaluacyjnej przeprowadzonej w tym tygodniu. Valkyrie przejdzie teraz pełen cykl rozwojowy, aby finalnie uzyskać homologację FIA na jesieni tego roku.

Aston Martin Valkyrie AMR-LMH prototyp testowy
10

Współpracujący z AM zespół Heart of Racing wybudował niedawno swoja brytyjską siedzibę w sąsiedztwie wyścigowego działu brytyjskiej marki bezpośrednio przy torze Silverstone, aby w pełni uczestniczyć w programie rozwojowym Valkyrie AMR-LMH. Istnieją również plany uruchomienia amerykańskiego programu IMSA WeatherTech Sportscar Programme dla Valkyrie AMR-LMH w klasie GTP z Heart of Racing.

Aston Martin Valkyrie klasy Le Mans Hypercar w zielonych barwach zobaczymy w pełnej krasie jeszcze w tym roku. Następnie będziemy czekać aż wystartuje w pierwszym oficjalnym wyścigu na początku sezonu 2025. Cóż to będzie za sezon…

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024