Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 października 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
8

Choć Alpine A110 znamy od lat, w przedostatnim roku jego produkcji postanowiliśmy odwiedzić malowniczy Beskid Sądecki oraz zaczerpnąć energii w jednym z najlepszych spa w kraju.

Beskid Sądecki – idealne tło dla francuskiego sportowca

Plan był dość prosty: Zabrać najnowszą odsłonę Alpine A110 – odmianę GTS – w miłe dla oka i ducha petrolheada rejony, a w międzyczasie zrelaksować się w obiekcie nastawionym na regenerację i poprawę samopoczucia gości. Brzmi jak naprawdę miło spędzony czas, choć październik i górskie tereny bywają w Polsce kapryśne.

Alpine A110 GTS na tle złotej jesieni w Beskidzie Sądeckim
8

Złota jesień potrafi być jednak łaskawa. Droga w kierunku Małopolski raczyła nas obniżającym się słońcem, pięknym jego zachodem, a od Krakowa – wolniejszymi, niekiedy nawet przyjemniejszymi za kierownicą A110 GTS, krętymi drogami, które po ciemku przypominały niektóre alpejskie przełęcze. Naszą metą była Krynica-Zdrój, jeden z głównych ośrodków turystycznych Beskidu Sądeckiego.

Do Hotelu SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój 12+ dotarliśmy dość późno, skorzystaliśmy więc jedynie z kolacji w jednej z dwóch dostępnych na miejscu restauracji. Kolejny dzień miał być ucztą dla miłośników motoryzacji – sportowy samochód, kręte drogi i wspaniałe widoki. W zasadzie taka kombinacja sprawdza się niemal wszędzie, ale okolice Krynicy-Zdroju są pod tym względem niezwykle wdzięczne. Samo miasto to architektoniczny miszmasz – jest tu sporo przestrzeni, ale i różne style, z zachowaniem uzdrowiskowego klimatu. W czasie weekendu mamy jednak zbyt mało czasu, by zatopić się w atrakcjach miasteczka słynącego z leczniczych źródeł, więc od razu decydujemy się na eksplorację ciekawych dróg w okolicy. Z naszego hotelu, położonego na wprost Jaworzyny Krynickiej, słynnej góry dla narciarzy, wystarczy przejechać zaledwie kilkanaście kilometrów, by znaleźć się w rów­nie przyjemnej dla oka, pagórkowatej Muszynie. Teraz warto oddalić mapę nawigacji satelitarnej i przyjrzeć się trasie 971 prowadzącej do Piwnicznej-Zdroju. Malownicza droga ciągnąca się wzdłuż Popradu oraz granicy ze Słowacją to uczta nie tylko dla miłośników zieleni i pięknej natury, lecz także petrolheadów. Trasa z lotu ptaka wygląda jak nitki spaghetti, a wobec niewielkiego ruchu sobotniego ranka daje mnóstwo uciechy za kierownicą Alpine A110 GTS.

Reklama
Hotel SPA Dr Irena Eris Krynica-Zdrój – luksusowy wypoczynek w górach
8

Alpine A110 GTS – ostatni rozdział spalinowej legendy

To najbardziej kompletny model we wciąż skromnej – i bardzo dobrze – ofercie niszowego francuskiego producenta. Poza tym to ostatnie miesiące produkcji spalinowych aut tej marki, dlatego każdy wyjazd A110 okazuje się prawdziwą ucztą. GTS zastąpiło modele GT i S, stając się wyrazem wszystkiego, co najlepsze w A110 – mocy, ale i wszechstronności użytkowej. Dopracowany układ zawieszenia, 300 KM oraz odpowiednia aerodynamika pozwalają czerpać z Alpine to, czego dziś coraz większa liczba producentów już nam nie dostarcza. Naturalne emocje z jazdy, zupełnie niewynikające z szaleńczych prędkości, lecz z zabawy fizyką, czego głównym budulcem jest niska masa auta.

Reflektory i przedni zderzak Alpine A110 GTS – sportowy charakter auta
8

Kręte drogi i czysta radość z jazdy

Niemal 25 km krętej drogi pozwala zarówno na emocje płynące z układu kierowniczego A110 GTS i wyważenia auta, jak i na docenienie uniwersalności samochodu w spokojniejszym trybie jazdy, na najwyższym, siódmym przełożeniu. Do tego można delektować się niezłym audio firmy Focal. Niska masa w Alpine sprzyja też kosztom eksploatacji – auto spala 8-10 l benzyny na 100 km, a opony (dzięki zaledwie 18-calowej obręczy ogumienie dostępne jest w wielu konfiguracjach), okładziny hamulcowe czy tarcze zużywają się wolniej niż w cięższych autach. A110 jest dwukrotnie lżejsze od Porsche Panamery GTS.

Alpine A110 GTS gotowe do powrotu z jesiennej podróży po Małopolsce
8

Bobrowisko, Muszyna i Piwniczna – trasa pełna wrażeń

Reklama

Po kilkukrotnym przejechaniu malowniczej trasy zatrzymaliśmy się przy ujściu Popradu do Dunajca. „Bobrowisko” – połączenie dwóch górskich rzek – nie tylko stworzyło w tym miejscu wspaniałe pejzaże, ale stało się też miejscem, w którym swoje gniazda zakładają liczne gatunki ptaków. Warto też odwiedzić pobliski Nowy Sącz oraz bardziej kameralny Stary Sącz ze wspaniałym klasztorem klarysek. Po obiedzie oraz oddechu z uroczym widokiem na zielone wzniesienia z coraz bardziej złocącymi się drzewami przyszła pora na powrót do Hotelu SPA Dr Irena Eris 12+ w Krynicy-Zdroju. Jadąc z Piwnicznej-Zdroju, oznacza to ponownie 40 km rozpusty dla oczu petrolheada, choć sobotnie popołudnie i przyjemna pogoda przywiodły na szlak znacznie większą liczbę samochodów niż tego samego dnia rano. 

Alpine A110 GTS zaparkowane przed hotelem w Krynicy-Zdroju
8

Regeneracja w stylu premium – Hotel SPA Dr Irena Eris 12+

Pora na odpoczynek, nie tylko dla auta. Atutami naszego hotelu bez wątpienia były cisza, spokój, malownicza okolica oraz wysokiej jakości serwis z bogatą ofertą skierowaną do dorosłych i młodzieży powyżej 12. roku życia. Jesień to wcześniejszy zmrok popołudniami, a co za tym idzie – więcej przestrzeni w grafiku dnia na zabiegi i masaże, których w ramach odpoczynku po kilku godzinach za kierownicą nasze ciała były spragnione. Tym razem postawiliśmy też na kolację w tajskiej restauracji hotelowej – zgoła odmiennej od Szóstego Zmysłu z dnia poprzedniego.

Obiekt otwarty w 2012 r. zlokalizowano w odległości kilku minut spacerem od kolei gondolowej Jaworzyna Krynicka. Dzięki tej inwestycji Krynica-Zdrój stała się dużym ośrodkiem narciarskim. Wagony na 2,2-kilometrowej trasie dostępnej przez cały rok wspinają się na wysokość 1114 m n.p.m., oferując wspaniały widok na Beskidy. 

Zabiegi i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris po dniu spędzonym za kierownicą Alpine A110 GTS
8

Niedziela to jednak czas wyjazdu – wybieramy się więc na ostatnie zabiegi i pora znosić miękkie torby (zdecydowanie łatwiejsze do upakowania w A110 niż walizki) do bagażników Alpine. Po tysiącach kilometrów we francuskim aucie doskonale wiemy, jak to zrobić – kosmetyczki lądują w przednim kufrze, w którym nie robi się tak ciepło, jak z tyłu. Tylna przestrzeń powinna być wypełniona bardziej miękkimi i ustawnymi rzeczami, ponieważ otwór załadunkowy jest dość wąski, a spora część bagaży wchodzi pod błotniki. Brzmi to upierdliwie, ale paradoksalnie do A110 da się zapakować naprawdę sporo dzięki umiejętnej logistyce.

Jesień, emocje i spokój – idealny balans dla petrolheada

Samochód już gotowy do podróży powrotnej. Kilka pamiątkowych zdjęć na rondzie przed recepcją i możemy ruszać w liczącą blisko 400 km trasę do Warszawy. Czy był to owocny weekend? Bez wątpienia. Zmierzyliśmy się ze spokojną autostradą, jak i wymagającymi krętymi drogami. Idealny miks dla petrolheadów i sportowego auta. Oddaliśmy się też kulinarnej i odprężającej ciało uczcie w jednym z najlepszych centrów spa w kraju. Czy coś mogłoby pójść lepiej? Ktoś stwierdziłby, że szkoda, że nie było nieco cieplej niż 14 stopni w słońcu, z drugiej jednak strony to właśnie jesienna aura nadała tej ekspedycji wyjątkowy wymiar.

Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025
JAS motorsport Honda NSX restomod
Restomod
JAS Motorsport i Pininfarina stworzą restomoda na bazie Hondy NSX

NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.

4 grudnia 2025
Volvo wyposażone w opony Bridgestone Blizzak 6 podczas zimowych testów na śniegu.
Prezentacja Partnera
Bridgestone: Rok zwycięstw i dominacji w testach 2025

Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.

3 grudnia 2025
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione premiera
Alfa Romeo / Giulia
Alfa Romeo Giulia i Stelvio Collezione - w hołdzie dla Quadrifoglio

Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.

2 grudnia 2025
Mercedes G Cabriolet teaser
Mercedes / klasa G
Mercedes rozpoczął proces testowy klasy G w wersji Cabriolet

Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.

2 grudnia 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025