Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Triumph Tiger 1200 - Obieżyświat

Motocykl stworzony dla ludzi kochających podróże, wyprawy, którzy chcą odkrywać świat z siodła motocykla.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 maja 2023
Triumph Tiger 1200 GT Pro z boku
13

Triumph to legendarna brytyjska marka mająca już ponad 120 lat, w swojej ofercie prócz klasycznych, pięknie wykonanych modeli z serii Bonneville, posiadają także sportowe motocykle Street TripleSpeed Triple, jaki i unikalny model Rocket 3 z największym seryjnie produkowanym silnikiem motocyklowym o poj. 2,5 litra! W gamie tego brytyjskiego producenta nie mogło też zabraknąć motocykli wyprawowych.

Triumph Tiger 1200 Rally Pro w trasie
13

Triumph Tiger 1200 jest jedną z tych maszyn, które zostały stworzone do podróżowania i które sprawiają, że nawet najdalsza trasa do pokonania w ciągu dnia, może okazać się przyjemna. W zeszłym roku model ten przeszedł niemałą rewolucję, by nie powiedzieć, że został zbudowany niemal całkowicie od nowa. Nowa jest rama, wahacz, nowe są też liczne elementy wyposażenia, a co najważniejsze nowy jest też silnik. Ponadto zmienił się sam wygląd Tigera 1200 z motocykla z lekką nadwagą, przeistoczył się on wyrzeźbionego Tygrysa, który po godzinach spędzonych na siłowni zrzucił, aż 25 kg! 

Triumph Tiger 1200 – silnik i napęd.

Tradycyjne dla Triumpha mamy tu trzy cylindry ułożone w rzędzie, jednostka ta została zaadaptowana ze sportowego modelu Speed Triple 1200 RS. Oczywiście inżynierowie pracujący nad tym modelem dostosowali go do klasy adventure, dając mu mocniejszy dolny zakres obrotów kosztem mniejszej mocy maksymalnej. W sumie mamy 150 KM, 130 Nm osiągane jest przy 7000 obr./min. A już od 3500 obr./min. mamy pod manetką 100 Nm, dzięki czemu silnik jest elastyczny, a moc dostępna jest niemal natychmiast, niezależnie, czy jedziesz sam, czy z pasażerem i do tego wszystkimi bagażami. Silnik ma kopa i to porządnego. Duża zasługa w tym też sterowanej elektronicznie przepustnicy Ride-by-Wire. Do tego mamy do dyspozycji niemal bezobsługowy wał Kardana, co doceniają podróżnicy w trasie, gdyż mogą dzięki temu zapomnieć o smarowaniu łańcucha i po prostu delektować się kolejnymi dniami spędzonymi w podróży.

Czym się różnią wersje GT i Rally?

W ofercie mamy w sumie do wyboru aż pięć wersji Tigera 1200 (trzy wersje GT oraz dwie wersje Rally), wszystkie napędzane są tym samym silnikiem, wykonane są z tych samych podzespołów, jednak różnią się wyposażeniem. Modele GT będą bardziej odpowiadały motocyklistom kochającym połykać kolejne zakręty w Alpach, Dolomitach, czy Pirenejach, którzy asfaltowymi wstęgami chcą zdobywać kolejne przełęcze. Wersje te z fabryki wyjeżdżają na oponach Metzeler Tourance, z aluminiową 19-calową felgą z przodu i 18-calową z tyłu, dzięki czemu zakręty pokonują sprawniej i szybciej.

Tiger 1200 GT Pro
13
Triumph Tiger 1200 GT Pro
Tiger 1200_Rally Pro widok z boku
13
Triumph Tiger 1200 Rally Pro

Natomiast wersje Rally zostały stworzone dla motocyklistów z zacięciem off-roadowym, którym marzą się bezdroża i bliższe sercu są im szutrowe bałkańskie trasy, czy księżycowe krajobrazy Atakamy w Ameryce Południowej. Modele Rally z taśmy produkcyjnej wyjeżdżają na szprychowych felgach (21-calowej z przodu). Ponadto mają również nieco bardziej wszechstronne opony Metzeler Karoo Street. Zawieszenie tych modeli oferuje też większy o 20 mm skok, a kierownica jest szersza, dzięki czemu mamy lepszą kontrolę nad motocyklem w terenie.

Który Tiger 1200 dla Ciebie?

W zależności od wyposażenia mamy trzy wersje Tigera 1200 GT, mianowicie: GT, GT Pro oraz GT Explorer. Podstawowa wersja posiada 20-litrowy zbiornik, w pełni ledowe oświetlenie ze światłami do jazdy dziennej, 3 tryby jazdy (Road, Rain i Sport), 5-calowy w pełni kolorowy ekran TFT, wiodące w kategorii monoblokowe hamulce Brembo Stylema® wraz z Cornering ABS-em oraz jednostką IMU, zaawansowane półaktywne zawieszenie Showa, szybę z możliwością regulacji wysokości, a także handbary osłaniające dłonie. Wyższa wersja GT Pro posiada dodatkowo: tempomat, quickshifter (góra-dół), Hill Hold Control, aż 5 trybów jazdy Road, Rain, Sport, Rider (z możliwością konfiguracji) i Off-Road, adaptacyjne oświetlenie z funkcją doświetlania zakrętów, dodatkowo montowane światła LED, aluminiową osłonę silnika,  podnóżek centralny i grzane manetki. Najbogatsza wersja drogowa zwana GT Explorer posiada wyposażenie dwóch niższych modeli, a także: większy 30-litrowy zbiornik paliwa, system monitorowania ciśnienia w oponach, Blind Spot Radar, dzięki któremu kierowca jest informowany o pojazdach znajdujących się w martwej strefie, gmole osłaniające silnik i podgrzewane kanapy.

Triumph Tiger 1200 GT Explorer na drodze
13
Reklama

Wersja Tiger 1200 Rally Pro posiada zbliżone wyposażenie do wersji GT Pro dodatkowo wzbogacona została o szósty tryb jazdy Off-Road Pro, a także gmole osłaniające silnik. Natomiast wersja Rally Explorer ze zwoim zacięciem off-roadowym oferuje wszystkie elementy wyposażenia wersji GT Explorer i jeszcze dodatkowo montowane górne gmole osłaniające zbiornik. Tą ostatnią wersję wybrał Marcin Prokop, gdy ruszał w swoją pierwszą w życiu wyprawę motocyklową po Bałkanach. Tigerem 1200 Rally Explorer odwiedził Bośnię i Hercegowinę, Czarnogórę i Albanię z podróży tej powstał serial dokumentalny pt. “Niezwykłe Bałkany Prokopa”. Tutaj możecie zobaczyć, jakie trasy miał do pokonania ze swoim bratem: 

Jak jeździ nowy Tiger 1200?

Model ten ma 60% więcej mocy w stosunku do mniejszego brata Tigera 900, a waży zaledwie o 10% więcej. Triumph kontynuuje serię produkcji wspaniałych maszyn i tak, jak dziewięćsetka rozkochała w sobie motocyklistów, tak i duży Tiger pewnie zaskarbi sobie ich serca. Dużym atutem tego modelu jest półaktywne zawieszenie Showa, którego twardości możemy zmieniać za pomocą wielostopniowej regulacji obsługiwanej przyciskami na kierownicy, a wszystkie ustawienia wyświetlają nam się czytelnie na kolorowym wyświetlaczu. 

Triumph Tiger 1200 - kolorowy wyświetlacz
13

Podczas testów dziennikarskich w Portugalii wszyscy podkreślali, że zawieszenie sprawdza się świetnie podczas szybkich przelotów po szutrowych drogach pełnych luźnych kamieni i nierówności. Jeździec czuje się przy tym pewnie i bezpiecznie. A na asfalcie motocykl ochoczo pokonuje kolejne zakręty niczym wryty w asfalt. Zawieszenie ma też opcję samo poziomowania. Zatem nie musimy wchodzić w ustawienia i manualnie informować komputera o tym, czy jedziemy sami, czy też z pasażerem lub bagażem, czujniki robią to za nas i zmienia napięcie wstępne tylnej sprężyny.

A jak hamuje duży Tygrys? Dzięki zaciskom hamulcowym Brembo Stylema z pompą Magury, hamulce w obydwu wariantach tego modelu działają świetnie, lekko i z wyczuciem.

Zatem jeśli marzą ci się dalekie podróże i jesteś na etapie rozglądania się za nowym motocyklem, nie czekaj tylko odwiedź dealera Triumpha i przetestuj ten motocykl, aby na własnej skórze przekonać się, czy to potulny kociak, czy tygrys z prawdziwym pazurem.

Więcej informacji o modelu znajdziesz na stronie: triumphmotorcycles.pl

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Tesla Model Y lifting
Tesla / Model Y
Tesla odświeża bestsellerowy Model Y

Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.

24 stycznia 2025
2025 Shelby GT350 premiera
Ford / Mustang Shelby
Shelby GT350 z doładowanym V8 wrócił i jest gotów kąsać rywali

Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.

24 stycznia 2025
Maserati Quattroporte V poradnik kupującego
Maserati / Quattroporte
Maserati Quattroporte V (2003 - 2012): test i poradnik kupującego

Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.

23 stycznia 2025
Lexus LFA test
Lexus / LFA
Lexus LFA (2009-2012) - japoński supersamochód wszechczasów

Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.

22 stycznia 2025
BMW iM3 EV testy zimowe
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 przechodzi testy w niskich temperaturach

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.

22 stycznia 2025
Michelin Primacy 5 opony
Michelin
Michelin wprowadza nową oponę Primacy 5 o zwiększonej trwałości

W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.

21 stycznia 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

21 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025
2025 Aston Martin Vantage Raodster premiera
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage Roadster - suszenie włosów z prędkością 324 km/h

Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.

15 stycznia 2025
TAG Heuer w Formule 1
Formuła 1
TAG Heuer Oficjalnym Czasomierzem Formuły 1

Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.

11 stycznia 2025
Subaru Impreza 22B STI poradnik
Subaru
Subaru Impreza 22B STI (1998) - ikona inspirowana rajdami

Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.

11 stycznia 2025