Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
AMG przygotowuje się do premiery swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu. Sfotografowany prototyp to całkowicie nowy GT 4-door, który niestety nie będzie miał pod maską silnika V8, za to otrzyma dedykowaną pro-sportową platformę, silniki elektryczne nowej generacji i opływową sylwetkę, aby skutecznie rywalizować z Porsche Taycan. Debiut planowany jest na czerwiec, tymczasem możemy przyjrzeć się prototypowi w końcowej fazie testów.
Hybrydowy GT 4-door to istna bestia - w wersji GT 63 S E-Performance ma prawie 840 KM, waży 2,3 tony i posiada zaawansowany, zelektryfikowany moduł napędowy przy tylnej osi. Chociaż jego następca straci urok i dźwięk związany z silnikiem V8, technologicznie będzie zdecydowanym krokiem naprzód. Przede wszystkim ze względu na nową platformę stworzoną przez Mercedesa z myślą o modelach AMG, której kod rozpoznawczy to AMG.EA. Samochód będzie wyposażony w technologię silnika osiowo-przepływowego, dzięki czemu układ napędowy będzie bardziej kompaktowy, a także zestaw akumulatorów zaprojektowany specjalnie do zastosowań wysokiej wydajności.
GT 4-door będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie. Jako drugi zadebiutuje jego odpowiednik typu SUV, który ma rywalizować między innymi z Lotusem Eletre. Przełomowa technologia napędu obu tych aut pochodzi z koncepcyjnego Mercedesa AMG Vision z 2022 roku, który swoją niską i opływową sylwetką z tyłem Kamma nie odbiega daleko od produkcyjnego 4-doora nowej generacji.
Vision AMG był demonstracją możliwości jakie daje nowa architektura AMG.EA w samochodach o niskim profilu. Bateria umieszczona w podłodze zwykle niekorzystnie wpływa na pozycję za kierownicą i przestrzeń nad głową, tymczasem koncept oferował bardzo dużo przestrzeni dla wszystkich czterech pasażerów. To zasługa “inteligentnie zaprojektowanej podłogi kabiny” i zastosowania silników osiowo-przepływowych opracowanych przez brytyjską firmę YASA, spółkę zależną Mercedes-Benz, która ma już w portfolio współpracę z Koenigseggiem, Lamborghini, Ferrari i innymi producentami. Spodziewamy się, że seryjny 4-door przeniesie część prezentowanych 3 lata temu technologii na grunt produkcji masowej.
Podobnie rzecz ma się ze stylizacją. AMG przyjęło zupełnie inną strategię niż znane nam Mercedesy linii EQ - ma być bardziej wyrzeźbione i smukłe niż krągłe sedany EQS i EQE. W przednich LED-ach pojawi się motyw trójramiennej gwiazdy, podobnie jak w tylnych lampach. Nie powinno zabraknąć tradycyjnego grilla typu Panamericana, opcjonalnie z podświetleniem w stylu nowego CLA.
Jeśli chodzi o moc napędu, Mercedes-AMG musi ostro przyłożyć się do pracy, aby przebić ofertę konkurencji w postaci Lotusa Emeya R, Polestara 5 czy przede wszystkim Taycana. W klasie dużych sedanów na prąd topowe wersje osiągają, o zgrozo, ponad 900 KM, a taki Taycan Turbo GT nawet ponad 1000 KM. Dopiero w czerwcu dowiemy się jakiego asa w rękawie ma do dyspozycji nowy AMG GT 4-door.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.