Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
AMG przygotowuje się do premiery swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu. Sfotografowany prototyp to całkowicie nowy GT 4-door, który niestety nie będzie miał pod maską silnika V8, za to otrzyma dedykowaną pro-sportową platformę, silniki elektryczne nowej generacji i opływową sylwetkę, aby skutecznie rywalizować z Porsche Taycan. Debiut planowany jest na czerwiec, tymczasem możemy przyjrzeć się prototypowi w końcowej fazie testów.
Hybrydowy GT 4-door to istna bestia - w wersji GT 63 S E-Performance ma prawie 840 KM, waży 2,3 tony i posiada zaawansowany, zelektryfikowany moduł napędowy przy tylnej osi. Chociaż jego następca straci urok i dźwięk związany z silnikiem V8, technologicznie będzie zdecydowanym krokiem naprzód. Przede wszystkim ze względu na nową platformę stworzoną przez Mercedesa z myślą o modelach AMG, której kod rozpoznawczy to AMG.EA. Samochód będzie wyposażony w technologię silnika osiowo-przepływowego, dzięki czemu układ napędowy będzie bardziej kompaktowy, a także zestaw akumulatorów zaprojektowany specjalnie do zastosowań wysokiej wydajności.
GT 4-door będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie. Jako drugi zadebiutuje jego odpowiednik typu SUV, który ma rywalizować między innymi z Lotusem Eletre. Przełomowa technologia napędu obu tych aut pochodzi z koncepcyjnego Mercedesa AMG Vision z 2022 roku, który swoją niską i opływową sylwetką z tyłem Kamma nie odbiega daleko od produkcyjnego 4-doora nowej generacji.
Vision AMG był demonstracją możliwości jakie daje nowa architektura AMG.EA w samochodach o niskim profilu. Bateria umieszczona w podłodze zwykle niekorzystnie wpływa na pozycję za kierownicą i przestrzeń nad głową, tymczasem koncept oferował bardzo dużo przestrzeni dla wszystkich czterech pasażerów. To zasługa “inteligentnie zaprojektowanej podłogi kabiny” i zastosowania silników osiowo-przepływowych opracowanych przez brytyjską firmę YASA, spółkę zależną Mercedes-Benz, która ma już w portfolio współpracę z Koenigseggiem, Lamborghini, Ferrari i innymi producentami. Spodziewamy się, że seryjny 4-door przeniesie część prezentowanych 3 lata temu technologii na grunt produkcji masowej.

Podobnie rzecz ma się ze stylizacją. AMG przyjęło zupełnie inną strategię niż znane nam Mercedesy linii EQ - ma być bardziej wyrzeźbione i smukłe niż krągłe sedany EQS i EQE. W przednich LED-ach pojawi się motyw trójramiennej gwiazdy, podobnie jak w tylnych lampach. Nie powinno zabraknąć tradycyjnego grilla typu Panamericana, opcjonalnie z podświetleniem w stylu nowego CLA.
Jeśli chodzi o moc napędu, Mercedes-AMG musi ostro przyłożyć się do pracy, aby przebić ofertę konkurencji w postaci Lotusa Emeya R, Polestara 5 czy przede wszystkim Taycana. W klasie dużych sedanów na prąd topowe wersje osiągają, o zgrozo, ponad 900 KM, a taki Taycan Turbo GT nawet ponad 1000 KM. Dopiero w czerwcu dowiemy się jakiego asa w rękawie ma do dyspozycji nowy AMG GT 4-door.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.