Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
AMG przygotowuje się do premiery swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu. Sfotografowany prototyp to całkowicie nowy GT 4-door, który niestety nie będzie miał pod maską silnika V8, za to otrzyma dedykowaną pro-sportową platformę, silniki elektryczne nowej generacji i opływową sylwetkę, aby skutecznie rywalizować z Porsche Taycan. Debiut planowany jest na czerwiec, tymczasem możemy przyjrzeć się prototypowi w końcowej fazie testów.
Hybrydowy GT 4-door to istna bestia - w wersji GT 63 S E-Performance ma prawie 840 KM, waży 2,3 tony i posiada zaawansowany, zelektryfikowany moduł napędowy przy tylnej osi. Chociaż jego następca straci urok i dźwięk związany z silnikiem V8, technologicznie będzie zdecydowanym krokiem naprzód. Przede wszystkim ze względu na nową platformę stworzoną przez Mercedesa z myślą o modelach AMG, której kod rozpoznawczy to AMG.EA. Samochód będzie wyposażony w technologię silnika osiowo-przepływowego, dzięki czemu układ napędowy będzie bardziej kompaktowy, a także zestaw akumulatorów zaprojektowany specjalnie do zastosowań wysokiej wydajności.
GT 4-door będzie pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie. Jako drugi zadebiutuje jego odpowiednik typu SUV, który ma rywalizować między innymi z Lotusem Eletre. Przełomowa technologia napędu obu tych aut pochodzi z koncepcyjnego Mercedesa AMG Vision z 2022 roku, który swoją niską i opływową sylwetką z tyłem Kamma nie odbiega daleko od produkcyjnego 4-doora nowej generacji.
Vision AMG był demonstracją możliwości jakie daje nowa architektura AMG.EA w samochodach o niskim profilu. Bateria umieszczona w podłodze zwykle niekorzystnie wpływa na pozycję za kierownicą i przestrzeń nad głową, tymczasem koncept oferował bardzo dużo przestrzeni dla wszystkich czterech pasażerów. To zasługa “inteligentnie zaprojektowanej podłogi kabiny” i zastosowania silników osiowo-przepływowych opracowanych przez brytyjską firmę YASA, spółkę zależną Mercedes-Benz, która ma już w portfolio współpracę z Koenigseggiem, Lamborghini, Ferrari i innymi producentami. Spodziewamy się, że seryjny 4-door przeniesie część prezentowanych 3 lata temu technologii na grunt produkcji masowej.
Podobnie rzecz ma się ze stylizacją. AMG przyjęło zupełnie inną strategię niż znane nam Mercedesy linii EQ - ma być bardziej wyrzeźbione i smukłe niż krągłe sedany EQS i EQE. W przednich LED-ach pojawi się motyw trójramiennej gwiazdy, podobnie jak w tylnych lampach. Nie powinno zabraknąć tradycyjnego grilla typu Panamericana, opcjonalnie z podświetleniem w stylu nowego CLA.
Jeśli chodzi o moc napędu, Mercedes-AMG musi ostro przyłożyć się do pracy, aby przebić ofertę konkurencji w postaci Lotusa Emeya R, Polestara 5 czy przede wszystkim Taycana. W klasie dużych sedanów na prąd topowe wersje osiągają, o zgrozo, ponad 900 KM, a taki Taycan Turbo GT nawet ponad 1000 KM. Dopiero w czerwcu dowiemy się jakiego asa w rękawie ma do dyspozycji nowy AMG GT 4-door.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.