Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG GT 4-door 63 S już po modernizacji designu i technologii

Lifting Mercedesa-AMG GT 4-door w wersji E-Performance objął m.in. grill i multimedia pokładowe.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

9 października 2023
2023 Mercedes-AMG GT 4-door lifting
5

Mercedes-AMG GT 4-door to czterodrzwiowy wariant samochodu AMG GT, który ma rywalizować z Porsche 911. 4-door tak naprawdę nie jest samochodem stricte sportowym, bo jego platforma pochodzi z sedana klasy E, ale na rok 2023 Mercedes-AMG przeprowadził skromny lifting mający upodobnić flagowy model do zaprezentowanego niedawno coupe AMG GT drugiej generacji.

Z przodu pojawił się nowy grill z charakterystycznym dla AMG wzorem Panamericana uzupełniony o dolne sekcje wlotów powietrza zasilające układ chłodzenia, podobnie jak ma to miejsce w sportowym odpowiedniku. Dwa pionowe wloty powietrza po bokach zderzaka także są cytatem z AMG GT Coupe, za to z tyłu wykonano jedynie lekkie odświeżenie LED-owych lamp znanych z poprzednika.

Lifting AMG GT 4-door ma przede wszystkim upodobnić limuzynę do niedawno zaprezentowanej odmiany dwudrzwiowej.

Nowy AMG GT 4-door po modernizacji w tej chwili jest dostępny tylko w topowym wariancie 63 S E-Performance, który kosztuje wywoławczo 1 071 500 zł, czyli sporo więcej niż jego rywale od BMW czy Porsche. Trzeba jednak Mercedesowi przyznać, że osiągi tego auta także są sporo lepsze, nawet mimo napędu, który nie zmienił się względem poprzedniego roku modelowego.

Pod maską topowego AMG pracuje 4-litrowy silnik V8 twin turbo generujący 639 KM. W tym konkretnym przypadku asystuje mu umieszczony z tyłu silnik elektryczny podnoszący ogólną moc do 843 KM, a moment obrotowy do 1470 Nm. Silnik spalinowy połączono ze skrzynią automatyczną 9-MCT. Dodatkowo silnik elektryczny posiada dwubiegową przekładnię i elektronicznie sterowany dyferencjał na tylnej osi.

Reklama
Mercedes-AMG GT 4-door facelift tył
5

Osiągi zmodernizowanego Mercedesa-AMG GT 4-door z napędem E-Performance są takie same jak w modelu sprzed modernizacji - do 100 km/h samochód rozpędza się w 2,9 s, a maksymalnie osiąga 316 km/h. Nie ma za to słowa o wydajności napędu elektrycznego, dlatego należy zakładać, że nadal na baterii da się przejechać maksymalnie 12 km z prędkościami do 130 km/h.

Mała bateria o pojemności 6.1 kWh została umieszczona nad tylną osią, przez co rozkład mas w topowym 4-door AMG jest lepszy niż w innych odmianach. To w połączeniu z dwukomorowym zawieszeniem pneumatycznym i adaptacyjnymi amortyzatorami ma pomóc opanować sporą masę auta wynoszącą 2,3 tony. Standardowym wyposażeniem auta jest także układ skrętnej tylnej osi oraz kompozytowe hamulce.

Wewnątrz lifting skupił się wokół najnowszego oprogramowania informacyjno-rozrywkowego Mercedesa - MBUX, które teraz zawiera konfigurowalne wyświetlacze specyficzne dla AMG. Zainstalowano również bezprzewodową ładowarkę dla pasażerów tylnych siedzeń, a także standardowo montowany elektryczny szyberdach.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023