Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Napęd na wszystkie koła i moc ponad 800 KM - nowe GT od AMG będzie rywalizować z 911 Turbo S.
Druga generacja Mercedesa-AMG GT reprezentuje nowatorskie podejście do projektowania, w którym nie ma aż tylu dedykowanych rozwiązań, za to zdecydowano się na bardziej użyteczny i ekonomicznie racjonalny pakiet jak na standardy samochodu sportowego. W ostatnim doniesieniu Mercedes potwierdził, że model ten zyska wariant hybrydowy E-Performance, którego debiut zaplanowano na 2024 rok.
Nowe GT E-Performance pokazano po raz pierwszy na trwających targach w Monachium, i chociaż to dopiero koncept, wszystko wygląda jakby było już w formie produkcyjnej. Oprócz przyciemnionych kloszy lamp, czerwonych akcentów na felgach i gniazda ładowania w tylnej części samochód wygląda identycznie jak wprowadzony niedawno na rynek standardowy Mercedes-AMG GT drugiej generacji. Gdy hybryda E-Performance już się pojawi, przejmie rolę flagowca od wersji 63.
Niezastąpiony silnik V8 twin turbo konstrukcji AMG będzie nadal sercem układu napędowego, ale zostanie uzupełniony o moduł hybrydowy podobny jak ten w aktualnym modelu AMG GT 63 S 4-door coupe E-Performance.
Topowy model czterodrzwiowej limuzyny AMG wykorzystuje zamontowany przy tylnej osi moduł, w którym zintegrowano silnik elektryczny (204 KM), dwustopniową przekładnię i dyferencjał ze szperą. Motor pobiera energię z baterii o pojemności 6.1 kWh umieszczonej pod podłogą bagażnika. Razem dwa silniki generują aż 839 KM i 1400 Nm, co jest imponujące nawet jak na najmocniejszy samochód w gamie AMG.
Wracając do AMG GT Coupe, będzie on z pewnością mocniejszy niż 650-konne Porsche 911 Turbo S, z którym rywalizuje, ale będzie też sporo cięższy. Już czysto benzynowy Mercedes waży 1970 kg, a z układem hybrydowym i baterią (samo ogniwo w 4 door waży 89 kg) E-Performance z łatwością przekroczy masę dwóch ton.
Cały układ hybrydowy E-Performance korzysta z doświadczeń zbieranych przez Mercedesa w Formule 1, przede wszystkim jeśli chodzi o sposoby szybkiego kumulowania energii i błyskawicznego jej oddawania. Jeśli filozofia się nie zmieni, to osiągi będą tu odgrywać pierwszorzędną rolę kosztem czystego zasięgu elektrycznego. Wspomniany model 4 door GT 63 S E-Performance potrafi pokonać na pełnej baterii zaledwie 12 km.
Nie znamy jeszcze cen podstawowych odmian nowego coupe GT, nie mówiąc o planowanej wersji hybrydowej. Mówimy jednak o modelu, który z miejsca stanie się flagowcem i będzie rywalizował z Porsche 911 Turbo S (od 1,25 mln zł), więc można spodziewać się cen w okolicach 1,3-1,4 mln zł. Tymczasem Porsche planuje gruntowny lifting designu i technologii 911, po którym w ofercie także pojawi się wersja hybrydowa.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.