Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Napęd na wszystkie koła i moc ponad 800 KM - nowe GT od AMG będzie rywalizować z 911 Turbo S.
Druga generacja Mercedesa-AMG GT reprezentuje nowatorskie podejście do projektowania, w którym nie ma aż tylu dedykowanych rozwiązań, za to zdecydowano się na bardziej użyteczny i ekonomicznie racjonalny pakiet jak na standardy samochodu sportowego. W ostatnim doniesieniu Mercedes potwierdził, że model ten zyska wariant hybrydowy E-Performance, którego debiut zaplanowano na 2024 rok.
Nowe GT E-Performance pokazano po raz pierwszy na trwających targach w Monachium, i chociaż to dopiero koncept, wszystko wygląda jakby było już w formie produkcyjnej. Oprócz przyciemnionych kloszy lamp, czerwonych akcentów na felgach i gniazda ładowania w tylnej części samochód wygląda identycznie jak wprowadzony niedawno na rynek standardowy Mercedes-AMG GT drugiej generacji. Gdy hybryda E-Performance już się pojawi, przejmie rolę flagowca od wersji 63.
Niezastąpiony silnik V8 twin turbo konstrukcji AMG będzie nadal sercem układu napędowego, ale zostanie uzupełniony o moduł hybrydowy podobny jak ten w aktualnym modelu AMG GT 63 S 4-door coupe E-Performance.
Topowy model czterodrzwiowej limuzyny AMG wykorzystuje zamontowany przy tylnej osi moduł, w którym zintegrowano silnik elektryczny (204 KM), dwustopniową przekładnię i dyferencjał ze szperą. Motor pobiera energię z baterii o pojemności 6.1 kWh umieszczonej pod podłogą bagażnika. Razem dwa silniki generują aż 839 KM i 1400 Nm, co jest imponujące nawet jak na najmocniejszy samochód w gamie AMG.
Wracając do AMG GT Coupe, będzie on z pewnością mocniejszy niż 650-konne Porsche 911 Turbo S, z którym rywalizuje, ale będzie też sporo cięższy. Już czysto benzynowy Mercedes waży 1970 kg, a z układem hybrydowym i baterią (samo ogniwo w 4 door waży 89 kg) E-Performance z łatwością przekroczy masę dwóch ton.
Cały układ hybrydowy E-Performance korzysta z doświadczeń zbieranych przez Mercedesa w Formule 1, przede wszystkim jeśli chodzi o sposoby szybkiego kumulowania energii i błyskawicznego jej oddawania. Jeśli filozofia się nie zmieni, to osiągi będą tu odgrywać pierwszorzędną rolę kosztem czystego zasięgu elektrycznego. Wspomniany model 4 door GT 63 S E-Performance potrafi pokonać na pełnej baterii zaledwie 12 km.
Nie znamy jeszcze cen podstawowych odmian nowego coupe GT, nie mówiąc o planowanej wersji hybrydowej. Mówimy jednak o modelu, który z miejsca stanie się flagowcem i będzie rywalizował z Porsche 911 Turbo S (od 1,25 mln zł), więc można spodziewać się cen w okolicach 1,3-1,4 mln zł. Tymczasem Porsche planuje gruntowny lifting designu i technologii 911, po którym w ofercie także pojawi się wersja hybrydowa.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.