Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W ramach liftingu aktualnej generacji Porsche 911 odmiana Turbo zyska moduł hybrydowy.
Przepis na Porsche 911 Turbo od kilku generacji pozostaje taki sam - mocny sześciocylindrowy bokser z dwiema turbinami, napęd na cztery koła i poszerzone nadwozie z charakterystycznymi dla tej wersji akcentami. Nadchodzący lifting generacji 992.2 może nieco zmienić ten obraz sytuacji. Model 992 od początku był projektowany z myślą o napędzie hybrydowym, a Porsche prawdopodobnie zagra tą kartą przy okazji najbliższej modernizacji gamy 911.
Ten prototyp został sfotografowany podczas testów w niskich temperaturach, a wersja produkcyjna powinna pojawić się na rynku w 2024 roku. Niewielki kamuflaż sugeruje, że z zewnątrz zmiany ograniczą się do kosmetyki. Z przodu nie widać niczego nowego poza reflektorami, za to z tyłu pojawiły się inne końcówki wydechu osadzone w delikatnie przeprojektowanym zderzaku.
Tak małe zmiany w nadwoziu sugerują, że większość wysiłku inżynierów skupia się na mechanice - to stały punkt w przypadku faceliftingu 911. Wersja Turbo 992.2 prawdopodobnie dostanie zelektryfikowany napęd z modułem mild hybrid, identyczny jak ten który trafi do tańszej Carrery.
Obecnie stosowana skrzynia biegów PDK jest o 100 mm krótsza niż w poprzedniku, co stwarza możliwość dodania małego motoru elektrycznego w ciasno zabudowanym przedziale silnika. Moduł hybrydowy miałby być zasilany z baterii umieszczonej w okolicy tylnej kanapy auta. Obecnie Porsche 911 Turbo z silnikiem 3.8 H6 generuje 580 lub aż 650 KM (Turbo S), ale jeśli w Zuffenhausen rzeczywiście planują dodać moduł mild hybrid, być może te wartości wzrosną.
Jeśli na pokładzie 911 faktycznie znajdzie się układ hybrydowy, to dodanie odrobiny mocy będzie wręcz obowiązkiem mającym na celu podtrzymanie osiągów na tym samym poziomie. Turbo w tej chwili waży 1640 kg, ale sporo wskazuje na to, że 992.2 będzie odrobinę cięższe. Z drugiej strony nawet mały silnik elektryczny może poprawić i tak brutalny sposób rozwijania mocy, a może nawet będzie w stanie w wybranych momentach samodzielnie napędzać samochód. W przypadku 911 byłaby to sytuacja bez precedensu.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.