Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Być może nie jesteście fanatykami marki Honda i nie słyszeliście o JAS Motorsport. To firma wyspecjalizowana w przygotowywaniu samochodów do motosportu mieszcząca się we Włoszech, nieopodal Mediolanu. Założono ją w 1995 roku i po krótkim romansie z Alfą Romeo JAS nawiązał współpracę wyścigową z Hondą. Od 1998 roku włoska fabryka wspiera Hondę w przeróżnych seriach wyścigowych, od wyścigów aut turystycznych, przez GT3 aż do rywalizacji długodystansowej.
Teraz JAS Motorsport otwiera nową komórkę swojego warsztatu i będzie tworzyć modne ostatnio restomody. Włosi mogli na celownik wziąć coś z rodzimej produkcji, jak Evoluto (Ferrari), Amos czy Kimera (Lancia), albo sięgnąć po to co zawsze znajdzie nabywcę, czyli Porsche 911. Ostatecznie jednak poszli w swoją stronę i zajmą się tym, na czym najbardziej się znają, czyli Hondą. A że to właśnie oni odpowiadali za stworzenie ostatniego NSX-a w wersji GT3…
…to padło właśnie na NSX. Jednak nie chodzi o model drugiej generacji, a o oryginał z 1990 roku. Wóz będzie się nazywał Tensei, co po japońsku znaczy “odrodzony”. Za jego design odpowiada Pininfarina, której stempel jakości powinien przynieść projektowi odpowiedni rozgłos i powodzenie. Na razie otrzymaliśmy kilka komputerowych renderów, na których “nowy NSX” prezentuje się dokładnie tak, jak chcielibyśmy go widzieć. Klasyczny klin, niski i agresywny, wzbogacony o nowe zderzaki, koła i hamulce, ale z kluczowymi elementami oryginału, jak tylne skrzydło czy otwierane przednie reflektory.
Od strony technicznej wiemy tylko, że nadwozie będzie bazować na oryginalnej strukturze nośnej Hondy, choć zewnętrzne panele będą wykonane z włókien węglowych. Znając metodologię tworzenia restomodów, zapewne struktura z lat 80. będzie znacznie wzmocniona z myślą o przenoszeniu o wiele większych obciążeń związanych z mocniejszym napędem. O napędzie jednak nie wiemy nic, poza tym że będzie spalinowy - wnioskujemy po widocznych końcówkach wydechu w tylnym zderzaku.

Pininfarina zajmie się także wnętrzem Tensei, ale za aspekt mechaniczny w całości odpowiada JAS Motorsport. Z pewnością Włosi zrobią wszystko tak, jak potrafią najlepiej, czyli w surowym, pół-wyczynowym stylu. Poprzeczka wisi wysoko - oryginalny NSX słynie z bardzo dobrego zachowania na drodze, wzorowej ergonomii i ponaprzeciętnej niezawodności.
Samochód ma być budowany w małych seriach w fabryce JAS Motorsport pod Mediolanem. Jak na razie zaprezentowano projekt na żywo tylko garstce potencjalnych klientów podczas specjalnego eventu na torze Fuji. Na światową premierę jeszcze poczekamy - możliwe, że nawet do połowy przyszłego roku.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.