Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Ferrari 355 od Evoluto ma przede wszystkim dobrze jeździć

Evoluto Automobili stworzy 55 egzemplarzy unikalnego restomoda na bazie Ferrari 355.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 lipca 2024
Evoluto Ferrari 355 restomod
9

“Antidotum na cyfrowe supersamochody” - tak Evoluto Automobili opisuje swoje nowe dzieło na bazie Ferrari 355, które zobaczymy już w ten weekend na Goodwood Festival of Speed. Z pomocą Iana Calluma firma ta zmodernizowała kultowe Ferrari używając nowoczesnych metod produkcji. Tak przygotowane auto jest mocniejsze, bardziej dopracowane pod kątem jakości i dynamiki. Powstanie tylko 55 egzemplarzy.

Samochód pokazowy Evoluto powstał na bazie standardowego 355 dostarczonego przez klienta. Włoski supercar najpierw musiał zostać ogołocony do ostatniej śrubki zanim na warsztat wjechały nowe podzespoły. Podwozie wzmocniono włóknem węglowym, przez co jest 23% sztywniejsze od oryginału, co stworzyło podstawy do zamontowania zawieszenia. Ustawienia są dobrane tak, aby dostarczyć “skore do zabawy” właściwości jezdne przy zachowaniu pełnej stabilności przy wysokich prędkościach. Jest to konieczne, gdyż Evoluto znacząco poprawił osiągi względem bazowego 355.

Włókna węglowe i szeroka rewizja silnika sprawiły, że Evoluto 355 jest mocniejsze i lżejsze od standardowego Ferrari.

Sercem projektu jest dobrze znane wolnossące V8 Ferrari o mocy podniesionej do 420 KM, z limiterem obrotów przy liczbie 8500. Takie parametry osiągnięto poprzez rewizję prawie 200 części silnikowych, w tym głowic (obrabianych na CNC), popychaczy zaworów i wałków dolotowych. Nie obyło się bez nowej jednostki sterującej silnikiem, a o dźwięk dba opracowany specjalnie dla tego auta tytanowy wydech.

Evoluto celuje w osiągnięcie masy 1250 kg - o 100 kg niższej niż normalne Ferrari 355 bez paliwa i płynów. Różnica wynika głównie z zastosowania dedykowanych do nowego nadwozia autorstwa Calluma części karoserii z włókien węglowych. Dostosowano je do poszerzenia rozstawu kół i przy okazji poprawiono aerodynamikę auta. Otwierane światła mają teraz LED-owe wkłady, a za 19-calowymi felgami pracują ulepszone hamulce Brembo (ceramiczne są opcją).

Reklama
Evoluto Ferrari 355  kokpit
9

Wnętrze pokryto nowymi ekskluzywnymi materiałami, w tym wysokogatunkową skórą, a do dyspozycji kierowcy jest o wiele więcej nowoczesnej technologii. Mimo to centralnym punktem kokpitu jest otwarta prowadnica dźwigni 6-biegowej skrzyni, która została wzmocniona i ulepszona pod kątem przyjemności pracy.

W przypadku takich projektów jak Evoluto 355 zawsze trudno oszacować ostateczną cenę. Ręczna praca, pełna personalizacja i ograniczona do 55 sztuk produkcja powodują, że koszt takiego wozu może przekroczyć wartość zupełnie nowego modelu Ferrari dostarczonego prosto z salonu.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 Mercedes-Benz CLA premiera
Mercedes / CLA
Przybywa nowy, hybrydowy lub elektryczny, Mercedes-Benz CLA

Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.

14 marca 2025
2025 Dallara Stradale lifting
Dallara / Stradale
Nowa Dallara Stradale potrafi jeszcze więcej, na drodze i torze

Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.

13 marca 2025
Porsche wyniki 2024 rok
Porsche
Zwrot w sprawie EV sprawia, że pojawi się więcej benzynowych Porsche

Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.

13 marca 2025
2025 Lexus RZ 550e F-Sport premiera
Lexus / RZ
Lexus RZ 550e F-Sport ma 408 KM i wirtualny układ kierowniczy

Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.

13 marca 2025
2025 Morgan Supersport premiera
Morgan / Supersport
Debiutuje Morgan Supersport - rdzennie brytyjski rywal Porsche Cayman

Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.

11 marca 2025
Alpine A110 EV detale
Alpine / A110
Znamy kolejne szczegóły na temat elektrycznego Alpine A110

Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.

10 marca 2025
Maserati MC20 folgore odwołane
Maserati / MC20
Elektryczny supersamochód Maserati MC20 Folgore odwołany

Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.

10 marca 2025
Mercedes-AMG SUV spyshot
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG intensyfikuje prace nad 1000-konnym elektrycznym SUV-em

Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.

6 marca 2025
2025 Lotus Emira Turbo SE lifting
Lotus / Emira
Lotus Emira z nową wersją Turbo SE o mocy 400 KM

Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.

5 marca 2025
2025 Audi A6 Avant prezentacja
Audi / A6
2025 Audi A6 Avant - znamy wszystkie szczegóły nowej generacji A6

Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.

4 marca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Lanzante pracuje nad własnym hipersamochodem inspirowanym McLarenem F1

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

4 marca 2025
EuroNCAP normy 2026
EURONCAP
EuroNCAP przyczyni się do powrotu fizycznych przycisków w samochodach?

Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.

3 marca 2025