Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Ferrari 355 od Evoluto ma przede wszystkim dobrze jeździć

Evoluto Automobili stworzy 55 egzemplarzy unikalnego restomoda na bazie Ferrari 355.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 lipca 2024
Evoluto Ferrari 355 restomod
9

“Antidotum na cyfrowe supersamochody” - tak Evoluto Automobili opisuje swoje nowe dzieło na bazie Ferrari 355, które zobaczymy już w ten weekend na Goodwood Festival of Speed. Z pomocą Iana Calluma firma ta zmodernizowała kultowe Ferrari używając nowoczesnych metod produkcji. Tak przygotowane auto jest mocniejsze, bardziej dopracowane pod kątem jakości i dynamiki. Powstanie tylko 55 egzemplarzy.

Samochód pokazowy Evoluto powstał na bazie standardowego 355 dostarczonego przez klienta. Włoski supercar najpierw musiał zostać ogołocony do ostatniej śrubki zanim na warsztat wjechały nowe podzespoły. Podwozie wzmocniono włóknem węglowym, przez co jest 23% sztywniejsze od oryginału, co stworzyło podstawy do zamontowania zawieszenia. Ustawienia są dobrane tak, aby dostarczyć “skore do zabawy” właściwości jezdne przy zachowaniu pełnej stabilności przy wysokich prędkościach. Jest to konieczne, gdyż Evoluto znacząco poprawił osiągi względem bazowego 355.

Włókna węglowe i szeroka rewizja silnika sprawiły, że Evoluto 355 jest mocniejsze i lżejsze od standardowego Ferrari.

Sercem projektu jest dobrze znane wolnossące V8 Ferrari o mocy podniesionej do 420 KM, z limiterem obrotów przy liczbie 8500. Takie parametry osiągnięto poprzez rewizję prawie 200 części silnikowych, w tym głowic (obrabianych na CNC), popychaczy zaworów i wałków dolotowych. Nie obyło się bez nowej jednostki sterującej silnikiem, a o dźwięk dba opracowany specjalnie dla tego auta tytanowy wydech.

Evoluto celuje w osiągnięcie masy 1250 kg - o 100 kg niższej niż normalne Ferrari 355 bez paliwa i płynów. Różnica wynika głównie z zastosowania dedykowanych do nowego nadwozia autorstwa Calluma części karoserii z włókien węglowych. Dostosowano je do poszerzenia rozstawu kół i przy okazji poprawiono aerodynamikę auta. Otwierane światła mają teraz LED-owe wkłady, a za 19-calowymi felgami pracują ulepszone hamulce Brembo (ceramiczne są opcją).

Reklama
Evoluto Ferrari 355  kokpit
9

Wnętrze pokryto nowymi ekskluzywnymi materiałami, w tym wysokogatunkową skórą, a do dyspozycji kierowcy jest o wiele więcej nowoczesnej technologii. Mimo to centralnym punktem kokpitu jest otwarta prowadnica dźwigni 6-biegowej skrzyni, która została wzmocniona i ulepszona pod kątem przyjemności pracy.

W przypadku takich projektów jak Evoluto 355 zawsze trudno oszacować ostateczną cenę. Ręczna praca, pełna personalizacja i ograniczona do 55 sztuk produkcja powodują, że koszt takiego wozu może przekroczyć wartość zupełnie nowego modelu Ferrari dostarczonego prosto z salonu.

Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Suzuki Vitara AWD hybrid test
Suzuki / Vitara
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet mild Hybrid 4WD Elegance

Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.

18 grudnia 2024
2025 Honda Prelude zapowiedź
Honda / Prelude
To potwierdzone - hybrydowa Honda Prelude pojawi się w Europie

Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.

18 grudnia 2024
Ducati Diavel V4 2025 Black Roadster Livery
Motocykl
Ducati Diavel V4 2025: Black Roadster Livery

Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze. 

18 grudnia 2024
Lotus Emira Limited bespoke
Lotus / Emira
Lotus Emira Limited to specjalna seria poświęcona historii Lotusa w F1

Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.

14 grudnia 2024
Polestar 5 spyshot główne
Polestar / 5
W najmocniejszej wersji Polestar 5 będzie miał 883 KM

Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.

14 grudnia 2024
Renault 5 Turbo 3E premiera
Renault / 5 Turbo
Renault 5 Turbo 3E - odrodzenie rajdowej ikony

Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.

14 grudnia 2024
2025 Mercedes-Benz CLA spyshot news
Mercedes / CLA
2025 Mercedes-Benz CLA coraz bliżej premiery, AMG dołączy później

Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.

14 grudnia 2024
BMW iM3 EV
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 - producent pokazał pierwsze zdjęcia

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.

14 grudnia 2024
Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
Restomod
Klasyczny Ford Escort powraca kręcąc wałem do 10 000 obrotów

“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.

13 grudnia 2024
Mercedes-AMG PureSpeed premiera
Mercedes / PureSpeed
Mercedes-AMG Purespeed - niemiecka odpowiedź na McLarena Elva

AMG tworzy serię ekskluzywną linię projektów Mythos, a pierwszym z nich jest speedster Purespeed.

13 grudnia 2024
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: jeszcze więcej realizmu i otwarty świat

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

13 grudnia 2024