Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Aston Martin, BMW i Red Bull zapowiedziały globalne premiery nowych modeli podczas tegorocznego Goodwood FoS.
Tegoroczny Goodwood Festival of Speed zbliża się wielkimi krokami, dlatego codziennie wypływają kolejne szczegóły odnośnie zaplanowanych atrakcji. Już wiemy, że tematem centralnej rzeźby przed pałacem będzie stulecie marki MG i ich nowy elektryczny roadster Cyberster. W tym roku celebrowana jest też 130. rocznica pierwszego wyścigu samochodowego. Bramy Festiwalu otworzą się w czwartek 11 lipca, a wydarzenie potrwa do niedzieli 14 lipca. Bilety wciąż są dostępne, ale ich podaż jest ograniczona.
Jak zwykle podczas FoS 2024 będą celebrowane różne jubileusze związane z motosportem, ale organizatorzy zamierzają położyć nacisk na pokazanie postępu technologicznego jaki miał miejsce od najwcześniejszych lat motoryzacji aż do dziś. Publika będzie mogła też zajrzeć przez drzwi do przyszłości za sprawą Future Lab, w którym będa zgromadzone najciekawsze koncepty i prototypy wyposażone w nowe technologie.
Co roku Festival of Speed jest areną co najmniej kilku światowych debiutów i tym razem będzie podobnie. Wielu producentów pokaże tu swoje najnowsze modele wyścigowe i drogowe, a niektórzy pojawią się z nimi na słynnym podjeździe, aby widzowie mogli zobaczyć maszyny w akcji.
W 2024 roku w Goodwood będzie można zobaczyć aż 26 różnych modeli Ferrari pokonujących pełnym gazem trasę wyścigu górskiego. Będą wśród nich zarówno nowiutkie modele jak i klasyki w stylu Ferrari 333 SP oraz bolidy Formuły 1. W tym roku swój dynamiczny debiut na brytyjskiej ziemi zaliczą następujące modele: Roma Spider, 812 Competizione Aperta, SF90 XX Spider, SP-8, 499P Modificata i 296 Challenge.
Jednym z ważniejszych wydarzeń podczas tegorocznej edycji FoS będzie światowy debiut hipersamochodu Red Bull RB17. Zaprojektowane przez Adriana Neweya torowo-drogowe monstrum wyposażone jest w karbonowy monokok, kręcące się do 15 tys. obrotów V10 i aerodynamikę pozwalającą kręcić czasy podobne do aktualnych samochodów Królowej Motosportu.
BMW zaplanowało dynamiczne przejazdy w wyścigowym bolidzie M Hybrid V8 klasy LMH i jego starszym bracie V12 LMR. W Goodwood po raz pierwszy widzowie będą mogli obejrzeć całkowicie nowe hybrydowe M5 oraz kolejną generację SUV-a X3. Ponadto na stoisku niemieckiego producenta pojawią się koncepty Vision Neue Klasse, Concept Skytop i BMW i5 “Flow Nostokana”.
Kolejne dynamiczne debiuty przed szeroką publicznością zaliczą m.in. Zagato AGTZ Twin Tail, Hispano Suiza Carmen czy Aston Martin Valiant z samym Fernando Alonso za kierownicą. W ramach F1 Pit Lane z telewizją Sky na wydarzeniu obecne będą zespoły F1: Alpine, Ferrari, McLaren, Mercedes-AMG, Red Bull i Williams. Ich instalacje pozwolą bliżej zapoznać się z technologią używaną w Formule 1.
Podobnie jak podczas zeszłorocznego, trzydziestego w historii Festiwalu Prędkości, w tym roku posiadłość w Goodwood i otaczające ją tereny wypełnią się ikonami motoryzacji drogowej i wyścigowej. Na pewno będzie można podziwiać aktualne bolidy Le Mans i Formuły 1, a także motocykle MotoGP. Głównym punktem programu będzie jak zwykle trasa wyścigu górskiego, ale pojawi się też leśny odcinek rajdowy oraz arena off-roadowa. Po raz kolejny pojawią się wystawy tematyczne jak wspomniany Future Lab, a także Electric Avenue i konkurs elegancji pod szyldem Cartier Style et Luxe Lawn.
Inną imprezą organizowaną przez Goodwood jest Revival, który w tym roku odbędzie się w dniach 6-8 września. Bilety na ten wyjątkowy event poświęcony wyścigowym pojazdom historycznym kosztują od 72 GBP. Na kwiecień zaplanowano także 81-wsze spotkanie klubowiczów pod egidą Audrain Motorsport.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.