Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Aston Martin, BMW i Red Bull zapowiedziały globalne premiery nowych modeli podczas tegorocznego Goodwood FoS.
Tegoroczny Goodwood Festival of Speed zbliża się wielkimi krokami, dlatego codziennie wypływają kolejne szczegóły odnośnie zaplanowanych atrakcji. Już wiemy, że tematem centralnej rzeźby przed pałacem będzie stulecie marki MG i ich nowy elektryczny roadster Cyberster. W tym roku celebrowana jest też 130. rocznica pierwszego wyścigu samochodowego. Bramy Festiwalu otworzą się w czwartek 11 lipca, a wydarzenie potrwa do niedzieli 14 lipca. Bilety wciąż są dostępne, ale ich podaż jest ograniczona.
Jak zwykle podczas FoS 2024 będą celebrowane różne jubileusze związane z motosportem, ale organizatorzy zamierzają położyć nacisk na pokazanie postępu technologicznego jaki miał miejsce od najwcześniejszych lat motoryzacji aż do dziś. Publika będzie mogła też zajrzeć przez drzwi do przyszłości za sprawą Future Lab, w którym będa zgromadzone najciekawsze koncepty i prototypy wyposażone w nowe technologie.
Co roku Festival of Speed jest areną co najmniej kilku światowych debiutów i tym razem będzie podobnie. Wielu producentów pokaże tu swoje najnowsze modele wyścigowe i drogowe, a niektórzy pojawią się z nimi na słynnym podjeździe, aby widzowie mogli zobaczyć maszyny w akcji.
W 2024 roku w Goodwood będzie można zobaczyć aż 26 różnych modeli Ferrari pokonujących pełnym gazem trasę wyścigu górskiego. Będą wśród nich zarówno nowiutkie modele jak i klasyki w stylu Ferrari 333 SP oraz bolidy Formuły 1. W tym roku swój dynamiczny debiut na brytyjskiej ziemi zaliczą następujące modele: Roma Spider, 812 Competizione Aperta, SF90 XX Spider, SP-8, 499P Modificata i 296 Challenge.
Jednym z ważniejszych wydarzeń podczas tegorocznej edycji FoS będzie światowy debiut hipersamochodu Red Bull RB17. Zaprojektowane przez Adriana Neweya torowo-drogowe monstrum wyposażone jest w karbonowy monokok, kręcące się do 15 tys. obrotów V10 i aerodynamikę pozwalającą kręcić czasy podobne do aktualnych samochodów Królowej Motosportu.
BMW zaplanowało dynamiczne przejazdy w wyścigowym bolidzie M Hybrid V8 klasy LMH i jego starszym bracie V12 LMR. W Goodwood po raz pierwszy widzowie będą mogli obejrzeć całkowicie nowe hybrydowe M5 oraz kolejną generację SUV-a X3. Ponadto na stoisku niemieckiego producenta pojawią się koncepty Vision Neue Klasse, Concept Skytop i BMW i5 “Flow Nostokana”.
Kolejne dynamiczne debiuty przed szeroką publicznością zaliczą m.in. Zagato AGTZ Twin Tail, Hispano Suiza Carmen czy Aston Martin Valiant z samym Fernando Alonso za kierownicą. W ramach F1 Pit Lane z telewizją Sky na wydarzeniu obecne będą zespoły F1: Alpine, Ferrari, McLaren, Mercedes-AMG, Red Bull i Williams. Ich instalacje pozwolą bliżej zapoznać się z technologią używaną w Formule 1.
Podobnie jak podczas zeszłorocznego, trzydziestego w historii Festiwalu Prędkości, w tym roku posiadłość w Goodwood i otaczające ją tereny wypełnią się ikonami motoryzacji drogowej i wyścigowej. Na pewno będzie można podziwiać aktualne bolidy Le Mans i Formuły 1, a także motocykle MotoGP. Głównym punktem programu będzie jak zwykle trasa wyścigu górskiego, ale pojawi się też leśny odcinek rajdowy oraz arena off-roadowa. Po raz kolejny pojawią się wystawy tematyczne jak wspomniany Future Lab, a także Electric Avenue i konkurs elegancji pod szyldem Cartier Style et Luxe Lawn.
Inną imprezą organizowaną przez Goodwood jest Revival, który w tym roku odbędzie się w dniach 6-8 września. Bilety na ten wyjątkowy event poświęcony wyścigowym pojazdom historycznym kosztują od 72 GBP. Na kwiecień zaplanowano także 81-wsze spotkanie klubowiczów pod egidą Audrain Motorsport.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.