Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
Wygląda na to, że powoli otwiera się rynek sportowych roadsterów na prąd. W drodze jest już elektryczny następca Porsche 718, Alpine pracuje nad następcą A110, a Lotus za rok zaprezentuje swój model Type 135. Jednak żaden z nich nie będzie na rynku pierwszy, bo właśnie rozpoczęło się zbieranie zamówień na MG Cyberster.
Informacje na temat Cyberstera spływały stopniowo od momentu prezentacji konceptu w 2021 roku. Teraz MG Motor ogłosiło pełną specyfikację oraz cenniki swojego flagowego produktu. W podstawowej wersji z tylnym napędem ten dwumiejscowy elektryczny samochód będzie kosztował w UK 54 995 funtów (przel. 277 tys. zł; prawie tyle samo co Porsche Boxster) i można go już zamawiać z przewidywaną dostawą w sierpniu.
Do wyboru są dwie wersje napędu MG Cyberster. Podstawowy wariant Trophy ma jeden silnik, RWD, 340 KM i 475 Nm. Wystarcza to do osiągnięcia 100 km/h w pięć sekund. Wersja GT z dwoma silnikami i AWD powinna lepiej sprawdzić się w Youtube’owych wyścigach, bo dysponuje mocą 503 KM, momentem obrotowym 725 Nm i przyspieszeniem w 3,2 s do “setki”.
Niezależnie od wariantu bateria ma 77 kWh, z asięg wynosi dla wersji Trophy 508 km, a dla GT 444 km. Maksymalna moc ładowania 150 kW umożliwia uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 38 minut.
Słabszy i tańszy model Trophy ma standardowo koła 19-calowe, a mocniejszy GT 20-calowe z oponami Pirelli P Zero. Cyberster ma być sportowym GT, ale dzięki czterem trybom: Comfort, Sport, Track i Custom - może sprawdzić się w różnych sytuacjach drogowych.
Marka MG ma ogromną tradycję w budowaniu małych i lekkich roadsterów jak MGB czy TF, ale Cyberster “awansował” ją do wyższego segmentu. Rozmiarami model ten przypomina BMW Z4 i ma pełną technologicznych bajerów, pełnoprawną kabinę. Po podniesieniu nożycowych drzwi i zajęciu miejsca kierowcy przed oczami rozciągają się aż trzy ekrany. Przy kierownicy zamontowano łopatki do regulowania siły rekuperacji podczas jazdy. Mały windshot między fotelami pomaga utrzymać spokój w kabinie podczas jazdy ze złożonym dachem. Proces składania dachu następuje automatycznie i trwa 15 sekund.
MG Cyberster już jest dostępny do konfiguracji. Podstawowy wariant Trophy wyceniono na minimum 54 995 funtów, topowe GT kosztuje o 5 tysięcy funtów więcej. Producent zapowiada pierwsze dostawy na sierpień tego roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.
Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.
Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.