Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
Wygląda na to, że powoli otwiera się rynek sportowych roadsterów na prąd. W drodze jest już elektryczny następca Porsche 718, Alpine pracuje nad następcą A110, a Lotus za rok zaprezentuje swój model Type 135. Jednak żaden z nich nie będzie na rynku pierwszy, bo właśnie rozpoczęło się zbieranie zamówień na MG Cyberster.
Informacje na temat Cyberstera spływały stopniowo od momentu prezentacji konceptu w 2021 roku. Teraz MG Motor ogłosiło pełną specyfikację oraz cenniki swojego flagowego produktu. W podstawowej wersji z tylnym napędem ten dwumiejscowy elektryczny samochód będzie kosztował w UK 54 995 funtów (przel. 277 tys. zł; prawie tyle samo co Porsche Boxster) i można go już zamawiać z przewidywaną dostawą w sierpniu.
Do wyboru są dwie wersje napędu MG Cyberster. Podstawowy wariant Trophy ma jeden silnik, RWD, 340 KM i 475 Nm. Wystarcza to do osiągnięcia 100 km/h w pięć sekund. Wersja GT z dwoma silnikami i AWD powinna lepiej sprawdzić się w Youtube’owych wyścigach, bo dysponuje mocą 503 KM, momentem obrotowym 725 Nm i przyspieszeniem w 3,2 s do “setki”.
Niezależnie od wariantu bateria ma 77 kWh, z asięg wynosi dla wersji Trophy 508 km, a dla GT 444 km. Maksymalna moc ładowania 150 kW umożliwia uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 38 minut.
Słabszy i tańszy model Trophy ma standardowo koła 19-calowe, a mocniejszy GT 20-calowe z oponami Pirelli P Zero. Cyberster ma być sportowym GT, ale dzięki czterem trybom: Comfort, Sport, Track i Custom - może sprawdzić się w różnych sytuacjach drogowych.
Marka MG ma ogromną tradycję w budowaniu małych i lekkich roadsterów jak MGB czy TF, ale Cyberster “awansował” ją do wyższego segmentu. Rozmiarami model ten przypomina BMW Z4 i ma pełną technologicznych bajerów, pełnoprawną kabinę. Po podniesieniu nożycowych drzwi i zajęciu miejsca kierowcy przed oczami rozciągają się aż trzy ekrany. Przy kierownicy zamontowano łopatki do regulowania siły rekuperacji podczas jazdy. Mały windshot między fotelami pomaga utrzymać spokój w kabinie podczas jazdy ze złożonym dachem. Proces składania dachu następuje automatycznie i trwa 15 sekund.
MG Cyberster już jest dostępny do konfiguracji. Podstawowy wariant Trophy wyceniono na minimum 54 995 funtów, topowe GT kosztuje o 5 tysięcy funtów więcej. Producent zapowiada pierwsze dostawy na sierpień tego roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.