Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
Wygląda na to, że powoli otwiera się rynek sportowych roadsterów na prąd. W drodze jest już elektryczny następca Porsche 718, Alpine pracuje nad następcą A110, a Lotus za rok zaprezentuje swój model Type 135. Jednak żaden z nich nie będzie na rynku pierwszy, bo właśnie rozpoczęło się zbieranie zamówień na MG Cyberster.
Informacje na temat Cyberstera spływały stopniowo od momentu prezentacji konceptu w 2021 roku. Teraz MG Motor ogłosiło pełną specyfikację oraz cenniki swojego flagowego produktu. W podstawowej wersji z tylnym napędem ten dwumiejscowy elektryczny samochód będzie kosztował w UK 54 995 funtów (przel. 277 tys. zł; prawie tyle samo co Porsche Boxster) i można go już zamawiać z przewidywaną dostawą w sierpniu.
Do wyboru są dwie wersje napędu MG Cyberster. Podstawowy wariant Trophy ma jeden silnik, RWD, 340 KM i 475 Nm. Wystarcza to do osiągnięcia 100 km/h w pięć sekund. Wersja GT z dwoma silnikami i AWD powinna lepiej sprawdzić się w Youtube’owych wyścigach, bo dysponuje mocą 503 KM, momentem obrotowym 725 Nm i przyspieszeniem w 3,2 s do “setki”.
Niezależnie od wariantu bateria ma 77 kWh, z asięg wynosi dla wersji Trophy 508 km, a dla GT 444 km. Maksymalna moc ładowania 150 kW umożliwia uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 38 minut.
Słabszy i tańszy model Trophy ma standardowo koła 19-calowe, a mocniejszy GT 20-calowe z oponami Pirelli P Zero. Cyberster ma być sportowym GT, ale dzięki czterem trybom: Comfort, Sport, Track i Custom - może sprawdzić się w różnych sytuacjach drogowych.

Marka MG ma ogromną tradycję w budowaniu małych i lekkich roadsterów jak MGB czy TF, ale Cyberster “awansował” ją do wyższego segmentu. Rozmiarami model ten przypomina BMW Z4 i ma pełną technologicznych bajerów, pełnoprawną kabinę. Po podniesieniu nożycowych drzwi i zajęciu miejsca kierowcy przed oczami rozciągają się aż trzy ekrany. Przy kierownicy zamontowano łopatki do regulowania siły rekuperacji podczas jazdy. Mały windshot między fotelami pomaga utrzymać spokój w kabinie podczas jazdy ze złożonym dachem. Proces składania dachu następuje automatycznie i trwa 15 sekund.
MG Cyberster już jest dostępny do konfiguracji. Podstawowy wariant Trophy wyceniono na minimum 54 995 funtów, topowe GT kosztuje o 5 tysięcy funtów więcej. Producent zapowiada pierwsze dostawy na sierpień tego roku.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.