Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Porsche 992.2 GT3 z Manthey Kit - minus 2,8 sekundy na Ringu

Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 listopada 2025
Porsche 911 992.2 GT3 Manthey
9

Porsche po raz kolejny podnosi poprzeczkę w segmencie samochodów sportowych, prezentując 911 GT3 z nowym pakietem Manthey Kit. Ten zestaw powstał z myślą o klientach, którzy regularnie wykorzystują swoje auta na torze. Porsche, we współpracy z inżynierami Manthey Racing, przygotowało komponenty wykraczające poza pakiet Weissach, skupiając się na aerodynamice, zawieszeniu i hamulcach. Nowy zestaw sprawia, że model ten przeznaczony jest głównie dla prawdziwych entuzjastów jazdy torowej.

Jednym z największych atutów nowego Porsche 911 GT3 z Manthey Kit są osiągi na torze. Samochód pokonał legendarną pętlę Nürburgring Nordschleife w czasie 6:52,981, co jest wynikiem o niemal 2,8 sekundy lepszym niż poprzednik z tym samym pakietem. Wynik ten został osiągnięty w trudnych, zmiennych warunkach przez mistrza DTM Ayhancana Güvena. Oba auta, generacja 992.1 oraz 992.2, korzystały z opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R, a czas został potwierdzony przez niezależnego sędziego.

Porsche 992.2 GT3 Manthey Kit jest szybsze o 3,3 s na niż Nürburgringu od zwykłego GT3 tej generacji.

Reklama

Pakiet Manthey Kit wprowadza szereg istotnych zmian w aerodynamice. Przeprojektowany przedni splitter, wydłużone deflektory pod podwoziem oraz nowy tylny dyfuzor znacząco zwiększają docisk aerodynamiczny. Tylny spoiler z mocowaniami typu „swan-neck” jest teraz szerszy i wyposażony w lotkę Gurneya, a boczne płaty ułatwiają optymalny przepływ powietrza. Nowością są także karbonowe nakładki na felgi, które redukują opór powietrza wokół tylnych kół.

W trybie drogowym przy prędkości 285 km/h 911 GT3 generuje teraz 355 kg docisku, a w trybie torowym - aż 540 kg. Na znaczące poprawienie tego wyniku będziemy musieli poczekać na model 992.2 GT3 RS. Zoptymalizowana aerodynamika zapewnia lepszą stabilność w zakrętach i wyższe prędkości na prostych odcinkach toru. Co ważne, zwiększenie docisku nie pociągnęło za sobą wzrostu oporu aerodynamicznego. Dzięki temu auto pozostaje szybkie zarówno na prostych, jak i w zakrętach. 

Porsche 911 992.2 GT3 Manthey przód
9

Zawieszenie zostało stworzone specjalnie z myślą o jeździe po torze i oferuje szerokie możliwości regulacji. Nowe czterodrożne kolumny pozwalają na ręczną zmianę ustawień kompresji i odbicia, a sztywność sprężyn na przedniej osi wzrosła o 10% względem poprzednika. Dzięki temu samochód prowadzi się jeszcze pewniej przy granicznych prędkościach i stabilnie pokonuje nawet wysokie krawężniki.

Reklama

Małe poprawki aerodynamiki, zawieszenia i hamulców poprawiają zachowanie nowego 911 GT3 na torze.

Opcjonalne, kute felgi w rozmiarach 20 i 21 cali pozwalają na redukcję masy nieresorowanej o 6 kg. Układ hamulcowy, oparty na wyczynowych przewodach w stalowym oplocie, gwarantuje precyzyjne dozowanie siły hamowania. Dla najbardziej wymagających dostępne są też wyczynowe klocki do ceramicznych tarcz PCCB. Wszystkie te elementy poprawiają skuteczność i wytrzymałość podczas długotrwałej jazdy na torze.

Porsche 911 992.2 GT3 Manthey skrzydło
9

Porsche zadbało również o możliwość personalizacji auta. Pakiet umożliwia zamówienie karbonowych elementów aerodynamicznych, podświetlanych progów z logo Manthey czy kolorowych taśm holowniczych. Kompleksowe wyposażenie podkreśla torowy charakter samochodu, zachowując przy tym fabryczną gwarancję Porsche.

Nowy Manthey Kit to rezultat ponad roku prac testowych i rozwojowych na europejskich torach, w tym na Nürburgringu. Porsche planuje ponowną próbę bicia rekordu w lepszych warunkach pogodowych, by jeszcze wyraźniej zademonstrować potencjał zestawu. Premiera pakietu w salonach Porsche przewidziana jest na marzec 2026 roku. Cena nie jest znana.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Porsche 911 992.2 GT3 Manthey
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 z Manthey Kit - minus 2,8 sekundy na Ringu

Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.

24 listopada 2025
Genesis GV60 Magma debiut
Genesis / GV60
Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

21 listopada 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025
Cupra Leon VZ TCR premiera
Cupra / Leon
Cupra Leon VZ TCR - cywilna wersja torowego hot hatcha

Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.

17 listopada 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bentley Continental GT Supersports prezentacja
Bentley / Continental GT
Nowy Bentley Continental GT Supersports: lekkość, moc i tylny napęd

Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.

14 listopada 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Historyczny dzień dla Audi. Poznaliśmy malowanie ich nowego bolidu F1

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

12 listopada 2025
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów
Dla dzieci
Z rajdowych oesów prosto na Wielką Wyprawę Maluchów

Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.

11 listopada 2025
Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Porsche / 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Ocelot - pierwsza z wielu “ikon Ameryki” od Porsche

Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.

10 listopada 2025
Koenigsegg Sadair's Spear rekord toru
Koenigsegg / Sadair's Spear
Koenigsegg Sadair’s Spair najszybszym produkcyjnym autem w Laguna Seca

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

10 listopada 2025