Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Lotus Emeya ustanawia nowy rekord wśród samochodów elektrycznych w zakresie szybkości ładowania. Podczas testu przeprowadzonego przez oficjalnego dealera Lotus Al Ghanim w Kuwejcie, Emeya na publicznej stacji z ładowarką o mocy 450 kW osiągnęła szczytową moc ładowania 443 kW. Pozwoliło to naładować baterię od 10 do 80% w zaledwie 13 minut i 35 sekund. Test ten odbywał się w ekstremalnie wysokich temperaturach, co podkreśla wytrzymałość i niezawodność zarówno auta, jak i stacji ładowania.
Emeya wyróżnia się nowoczesną architekturą baterii typu cell-to-pack, która pozwala zmieścić o 20% więcej ogniw w tej samej przestrzeni w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nowy system chłodzenia skutecznie poprawia wydajność termiczną akumulatora, co przekłada się na większą efektywność podczas codziennej eksploatacji. Samochód wykorzystuje również zaawansowaną architekturę ładowania 800V, gwarantujący szybkie i wydajne uzupełnianie energii niezależnie od rodzaju ładowarki. Ta sama technologia pracuje także w SUV-ie Eletre.
Lotus podkreśla, że przyszłość ich samochodów elektrycznych to nie tylko osiągi, ale także komfort użytkowania. Emeya oferuje wyjątkowo niskie zużycie energii - zaledwie 18,7 kWh/100 km, a w ciągu 10 minut ładowania można powiększyć zasięg nawet o 310 km. Najnowsza wersja modelu na rok 2026 zapewnia zasięg do 610 km zasięgu na jednym ładowaniu według standardu WTLP. To wszystko sprawia, że Emeya staje się realną alternatywą dla kierowców planujących długie trasy.

Ważnym elementem nowego ekosystemu Lotus jest aplikacja Lotus Cars oraz system infotainment Lotus HyperOS. Umożliwiają one inteligentne planowanie tras, lokalizowanie najbliższych ładowarek i optymalizowanie przejazdów w czasie rzeczywistym w oparciu o zużycie baterii. Dzięki temu korzystanie z samochodu elektrycznego staje się prostsze, a kierowcy mogą unikać niepotrzebnego stresu związanego z zasięgiem pojazdu.
Lotus rozpoczął już wdrażanie swoich ultraszybkich ładowarek 450 kW w Europie, począwszy od Niemiec. Model Emeya, jako pierwszy elektryczny hyper-GT tej marki, łączy 75 lat doświadczenia inżynieryjnego marki Lotus z najnowocześniejszymi technologiami. To auto, które nie tylko imponuje parametrami, ale daje też radość z jazdy - zgodnie z tradycją brytyjskiej marki.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.