Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Alpine A220 nie ma wokół siebie takiej legendy jak startujące w tych samych czasach konkurencyjne samochody Forda czy Ferrari, ale to nie powstrzymało Zagato przed uhonorowaniem tego nieco zapomnianego klasyka wyścigów. Oto AGTZ Twin Tail - współczesna interpretacja A220 zbudowana na podwoziu nowego Alpine A110. Powstanie tylko 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a jego wyjściowa cena to 650 tysięcy euro netto (2,8 mln zł). Produkcja właśnie rusza, a samochody wyjadą na drogi najwcześniej w październiku.
W designie AGTZ wciąż widać pojedyncze elementy nadwozia A110, jednak każdy panel nadwozia został mniej lub bardziej zmodyfikowany. Twin Tail ma na przykład wydłużony przód z nowymi wlotami powietrza nawiązującymi do A220 Short Tail, a przednie reflektory są stworzone specjalnie do tego auta.
Linia dachu i powierzchnie przeszklone także przerobiono, aby bardziej przypominały wyścigówkę z lat 60. Jednak najbardziej efektowną częścią auta jest wydłużony tył, który w duchu oryginału jest demontowalny. W ten sposób klient sam może zdecydować czy chce wersję Long Tail czy Short Tail.
Zagato nie ujawnia żadnych danych dotyczących napędu, ale można w ciemno obstawić, że pośrodku kryje się 1.8-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem ze zwykłego A110. W swoim najbardziej wysilonym wariancie ma on 300 KM i 340 Nm, ale masa AGTZ powinna być zbliżona do Alpine ważącego 1100 kg. Może okazać się nieco wyższa ze względu na większe nadwozie.
Nie pierwszy raz ktoś podejmuje temat wskrzeszenia Alpine A220 - w 2015 roku sama centrala stworzyła na bazie tego auta wirtualny model Vision Gran Turismo. Jednak Twin Tail nie pochodzi z Dieppe; jest to wynik współpracy studio Zagato z polską firmą La Squadra, która jest oficjalnym przedstawicielem marek takich jak Pagani, Bugatti, Koenigsegg i właśnie Alpine w Polsce. W tym mariażu Zagato odpowiada za design i budowę auta, La Squadra zajmuje się sprzedażą i marketingiem.
Andrea Zagato, CEO Zagato, powiedział: "Wraz z nadejściem nowego otwarcia dla motoryzacji, ludzie chcą przypomnieć sobie o przeszłości, a tym samym o epickich samochodach z lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Historie kultowych samochodów historycznych po prostu muszą być dziś opowiadane. Jest to kluczowe zadanie, jeśli chcemy zainspirować nowe pokolenia do tworzenia własnych historii. Bez znajomości przeszłości nie można wymyślić przyszłości".
Zagato stworzy zaledwie 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a każdy z nich będzie kosztował od 650 000 euro (2,8 mln zł) bez podatków. Produkcja już trwa, publiczna prezentacja odbędzie się podczas Villa d’Este w maju, a pierwsze dostawy rozpoczną się w październiku 2024 r.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.