Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Alpine A220 nie ma wokół siebie takiej legendy jak startujące w tych samych czasach konkurencyjne samochody Forda czy Ferrari, ale to nie powstrzymało Zagato przed uhonorowaniem tego nieco zapomnianego klasyka wyścigów. Oto AGTZ Twin Tail - współczesna interpretacja A220 zbudowana na podwoziu nowego Alpine A110. Powstanie tylko 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a jego wyjściowa cena to 650 tysięcy euro netto (2,8 mln zł). Produkcja właśnie rusza, a samochody wyjadą na drogi najwcześniej w październiku.
W designie AGTZ wciąż widać pojedyncze elementy nadwozia A110, jednak każdy panel nadwozia został mniej lub bardziej zmodyfikowany. Twin Tail ma na przykład wydłużony przód z nowymi wlotami powietrza nawiązującymi do A220 Short Tail, a przednie reflektory są stworzone specjalnie do tego auta.
Linia dachu i powierzchnie przeszklone także przerobiono, aby bardziej przypominały wyścigówkę z lat 60. Jednak najbardziej efektowną częścią auta jest wydłużony tył, który w duchu oryginału jest demontowalny. W ten sposób klient sam może zdecydować czy chce wersję Long Tail czy Short Tail.
Zagato nie ujawnia żadnych danych dotyczących napędu, ale można w ciemno obstawić, że pośrodku kryje się 1.8-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem ze zwykłego A110. W swoim najbardziej wysilonym wariancie ma on 300 KM i 340 Nm, ale masa AGTZ powinna być zbliżona do Alpine ważącego 1100 kg. Może okazać się nieco wyższa ze względu na większe nadwozie.
Nie pierwszy raz ktoś podejmuje temat wskrzeszenia Alpine A220 - w 2015 roku sama centrala stworzyła na bazie tego auta wirtualny model Vision Gran Turismo. Jednak Twin Tail nie pochodzi z Dieppe; jest to wynik współpracy studio Zagato z polską firmą La Squadra, która jest oficjalnym przedstawicielem marek takich jak Pagani, Bugatti, Koenigsegg i właśnie Alpine w Polsce. W tym mariażu Zagato odpowiada za design i budowę auta, La Squadra zajmuje się sprzedażą i marketingiem.
Andrea Zagato, CEO Zagato, powiedział: "Wraz z nadejściem nowego otwarcia dla motoryzacji, ludzie chcą przypomnieć sobie o przeszłości, a tym samym o epickich samochodach z lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Historie kultowych samochodów historycznych po prostu muszą być dziś opowiadane. Jest to kluczowe zadanie, jeśli chcemy zainspirować nowe pokolenia do tworzenia własnych historii. Bez znajomości przeszłości nie można wymyślić przyszłości".
Zagato stworzy zaledwie 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a każdy z nich będzie kosztował od 650 000 euro (2,8 mln zł) bez podatków. Produkcja już trwa, publiczna prezentacja odbędzie się podczas Villa d’Este w maju, a pierwsze dostawy rozpoczną się w październiku 2024 r.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.