Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Alpine A220 nie ma wokół siebie takiej legendy jak startujące w tych samych czasach konkurencyjne samochody Forda czy Ferrari, ale to nie powstrzymało Zagato przed uhonorowaniem tego nieco zapomnianego klasyka wyścigów. Oto AGTZ Twin Tail - współczesna interpretacja A220 zbudowana na podwoziu nowego Alpine A110. Powstanie tylko 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a jego wyjściowa cena to 650 tysięcy euro netto (2,8 mln zł). Produkcja właśnie rusza, a samochody wyjadą na drogi najwcześniej w październiku.
W designie AGTZ wciąż widać pojedyncze elementy nadwozia A110, jednak każdy panel nadwozia został mniej lub bardziej zmodyfikowany. Twin Tail ma na przykład wydłużony przód z nowymi wlotami powietrza nawiązującymi do A220 Short Tail, a przednie reflektory są stworzone specjalnie do tego auta.
Linia dachu i powierzchnie przeszklone także przerobiono, aby bardziej przypominały wyścigówkę z lat 60. Jednak najbardziej efektowną częścią auta jest wydłużony tył, który w duchu oryginału jest demontowalny. W ten sposób klient sam może zdecydować czy chce wersję Long Tail czy Short Tail.
Zagato nie ujawnia żadnych danych dotyczących napędu, ale można w ciemno obstawić, że pośrodku kryje się 1.8-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem ze zwykłego A110. W swoim najbardziej wysilonym wariancie ma on 300 KM i 340 Nm, ale masa AGTZ powinna być zbliżona do Alpine ważącego 1100 kg. Może okazać się nieco wyższa ze względu na większe nadwozie.
Nie pierwszy raz ktoś podejmuje temat wskrzeszenia Alpine A220 - w 2015 roku sama centrala stworzyła na bazie tego auta wirtualny model Vision Gran Turismo. Jednak Twin Tail nie pochodzi z Dieppe; jest to wynik współpracy studio Zagato z polską firmą La Squadra, która jest oficjalnym przedstawicielem marek takich jak Pagani, Bugatti, Koenigsegg i właśnie Alpine w Polsce. W tym mariażu Zagato odpowiada za design i budowę auta, La Squadra zajmuje się sprzedażą i marketingiem.
Andrea Zagato, CEO Zagato, powiedział: "Wraz z nadejściem nowego otwarcia dla motoryzacji, ludzie chcą przypomnieć sobie o przeszłości, a tym samym o epickich samochodach z lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Historie kultowych samochodów historycznych po prostu muszą być dziś opowiadane. Jest to kluczowe zadanie, jeśli chcemy zainspirować nowe pokolenia do tworzenia własnych historii. Bez znajomości przeszłości nie można wymyślić przyszłości".
Zagato stworzy zaledwie 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a każdy z nich będzie kosztował od 650 000 euro (2,8 mln zł) bez podatków. Produkcja już trwa, publiczna prezentacja odbędzie się podczas Villa d’Este w maju, a pierwsze dostawy rozpoczną się w październiku 2024 r.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.