Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Alpine A220 nie ma wokół siebie takiej legendy jak startujące w tych samych czasach konkurencyjne samochody Forda czy Ferrari, ale to nie powstrzymało Zagato przed uhonorowaniem tego nieco zapomnianego klasyka wyścigów. Oto AGTZ Twin Tail - współczesna interpretacja A220 zbudowana na podwoziu nowego Alpine A110. Wyjściowa cena AGTZ Twin Tail to 650 tysięcy euro netto (2,8 mln zł). Powstanie tylko 18 egzemplarzy tych aut, a oto pierwszy z nich.
Wóz trafił już w ręce klienta, ale to pierwsza okazja, aby zobaczyć Twin Tail w ostatecznej, produkcyjnej formie, gdyż zaprezentowano go ostatnio w Villa Flori nad jeziorem Como. W designie AGTZ wciąż widać pojedyncze elementy nadwozia A110, jednak każdy panel nadwozia został mniej lub bardziej zmodyfikowany. Twin Tail ma na przykład wydłużony przód z nowymi wlotami powietrza nawiązującymi do A220 Short Tail, a przednie reflektory są stworzone specjalnie do tego auta.
Linia dachu i powierzchnie przeszklone także przerobiono, aby bardziej przypominały wyścigówkę z lat 60. Jednak najbardziej efektowną częścią auta jest wydłużony tył, który w duchu oryginału jest demontowalny. W ten sposób klient sam może zdecydować czy chce wersję Long Tail czy Short Tail.
Zagato nie ujawnia żadnych danych dotyczących napędu, ale można w ciemno obstawić, że pośrodku kryje się 1.8-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem ze zwykłego A110. W swoim najbardziej wysilonym wariancie ma on 300 KM i 340 Nm, ale masa AGTZ powinna być zbliżona do Alpine ważącego 1100 kg. Może okazać się nieco wyższa ze względu na większe nadwozie.
Nie pierwszy raz ktoś podejmuje temat wskrzeszenia Alpine A220 - w 2015 roku sama centrala stworzyła na bazie tego auta wirtualny model Vision Gran Turismo. Jednak Twin Tail nie pochodzi z Dieppe; jest to wynik współpracy studio Zagato z polską firmą La Squadra, która jest oficjalnym przedstawicielem marek takich jak Pagani, Bugatti, Koenigsegg i właśnie Alpine w Polsce. W tym mariażu Zagato odpowiada za design i budowę auta, La Squadra zajmuje się sprzedażą i marketingiem.
Zagato stworzy zaledwie 18 egzemplarzy AGTZ Twin Tail, a każdy z nich będzie kosztował od 650 000 euro (2,8 mln zł) bez podatków.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.