Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Lista wyposażenia Alpine A110 się wydłużyła, przez co model ten jest lepszy niż kiedykolwiek.
Od czasu debiutu Alpine A110 w 2017 roku ewolucja tego modelu cały czas postępuje. Producent wprowadza co jakiś czas subtelne aktualizacje, jednak zasadnicza koncepcja tego auta na szczęście pozostaje bez zmian. Teraz, gdy oferta liczy aż cztery różne modele (A110, A110 S, A110 GT, A110 R), Alpine wprowadza na rok modelowy 2024 niewielkie poprawki wszystkich wersji sportowego coupe.
Zaczynając od modelu bazowego o mocy 252 KM, Alpine dodało nowe koła o wzorze “Serac” oraz hamulce z wentylowanymi tarczami przednimi 320 mm (dotyczy wszystkich wersji). Dodatkowo zastosowano sportowe pedały z aluminiowymi nakładkami i składane elektrycznie lusterka. We Francji samochód ten wyceniono na 65 000 euro (w przeliczeniu 281 500 zł), więc startuje on z poziomu analogicznie wyposażonego Porsche Cayman.
Kolejna wersja, A110 GT z niesamowicie zrównoważonym zawieszeniem i wzmocnionym do 300 KM silnikiem otrzymała garść dodatków uprzyjemniających użytek auta na co dzień. W pakiecie są m.in. system audio Focal Premium, antyrefleksyjne lusterko wsteczne i podgrzewane fotele. Wersja ta wyróżnia się felgami z diamentowym szlifem i chromowanymi emblematami zewnętrznymi. Samochód wyceniono na 76 000 euro (329 000 zł) i z założenia jego rywale to Cayman S i BMW M2.
1500 euro więcej kosztuje zrewidowane A110 S z zawieszeniem sportowym i pakietem aerodynamicznym poprawiającym stabilność przy wysokich prędkościach. Na 2024 rok przygotowano dla tej odmiany kute felgi Fuchs 18, przyciemnione lampy i listę opcji rozszerzoną o zestaw opon semi-slick.
Jednak do jazdy po torze nic nie będzie lepsze niż najdroższe A110 R (106 000 euro; 459 000 zł). Co prawda silnik nadal ma 300 KM jak w GT i S, ale lekkie karbonowe panele nadwozia, regulowane zawieszenie dedykowane do tego modelu i rozszerzony pakiet aero czynią z wersji R najbardziej sportowe Alpine w gamie. Na rok 2024 Francuzi wprowadzają wersję Turini ze standardowymi kołami aluminiowymi w miejsce specjalnych felg z włókna węglowego. Głównie dlatego cena wersji A110 R Turini jest sporo niższa niż normalnego R.
Dealerzy Alpine zaczynają zbierać zamówienia na odświeżone modele A110, których produkcja ruszy w marcu przyszłego roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.