Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Lista wyposażenia Alpine A110 się wydłużyła, przez co model ten jest lepszy niż kiedykolwiek.
Od czasu debiutu Alpine A110 w 2017 roku ewolucja tego modelu cały czas postępuje. Producent wprowadza co jakiś czas subtelne aktualizacje, jednak zasadnicza koncepcja tego auta na szczęście pozostaje bez zmian. Teraz, gdy oferta liczy aż cztery różne modele (A110, A110 S, A110 GT, A110 R), Alpine wprowadza na rok modelowy 2024 niewielkie poprawki wszystkich wersji sportowego coupe.
Zaczynając od modelu bazowego o mocy 252 KM, Alpine dodało nowe koła o wzorze “Serac” oraz hamulce z wentylowanymi tarczami przednimi 320 mm (dotyczy wszystkich wersji). Dodatkowo zastosowano sportowe pedały z aluminiowymi nakładkami i składane elektrycznie lusterka. We Francji samochód ten wyceniono na 65 000 euro (w przeliczeniu 281 500 zł), więc startuje on z poziomu analogicznie wyposażonego Porsche Cayman.
Kolejna wersja, A110 GT z niesamowicie zrównoważonym zawieszeniem i wzmocnionym do 300 KM silnikiem otrzymała garść dodatków uprzyjemniających użytek auta na co dzień. W pakiecie są m.in. system audio Focal Premium, antyrefleksyjne lusterko wsteczne i podgrzewane fotele. Wersja ta wyróżnia się felgami z diamentowym szlifem i chromowanymi emblematami zewnętrznymi. Samochód wyceniono na 76 000 euro (329 000 zł) i z założenia jego rywale to Cayman S i BMW M2.
1500 euro więcej kosztuje zrewidowane A110 S z zawieszeniem sportowym i pakietem aerodynamicznym poprawiającym stabilność przy wysokich prędkościach. Na 2024 rok przygotowano dla tej odmiany kute felgi Fuchs 18, przyciemnione lampy i listę opcji rozszerzoną o zestaw opon semi-slick.
Jednak do jazdy po torze nic nie będzie lepsze niż najdroższe A110 R (106 000 euro; 459 000 zł). Co prawda silnik nadal ma 300 KM jak w GT i S, ale lekkie karbonowe panele nadwozia, regulowane zawieszenie dedykowane do tego modelu i rozszerzony pakiet aero czynią z wersji R najbardziej sportowe Alpine w gamie. Na rok 2024 Francuzi wprowadzają wersję Turini ze standardowymi kołami aluminiowymi w miejsce specjalnych felg z włókna węglowego. Głównie dlatego cena wersji A110 R Turini jest sporo niższa niż normalnego R.
Dealerzy Alpine zaczynają zbierać zamówienia na odświeżone modele A110, których produkcja ruszy w marcu przyszłego roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.