Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Lista wyposażenia Alpine A110 się wydłużyła, przez co model ten jest lepszy niż kiedykolwiek.
Od czasu debiutu Alpine A110 w 2017 roku ewolucja tego modelu cały czas postępuje. Producent wprowadza co jakiś czas subtelne aktualizacje, jednak zasadnicza koncepcja tego auta na szczęście pozostaje bez zmian. Teraz, gdy oferta liczy aż cztery różne modele (A110, A110 S, A110 GT, A110 R), Alpine wprowadza na rok modelowy 2024 niewielkie poprawki wszystkich wersji sportowego coupe.
Zaczynając od modelu bazowego o mocy 252 KM, Alpine dodało nowe koła o wzorze “Serac” oraz hamulce z wentylowanymi tarczami przednimi 320 mm (dotyczy wszystkich wersji). Dodatkowo zastosowano sportowe pedały z aluminiowymi nakładkami i składane elektrycznie lusterka. We Francji samochód ten wyceniono na 65 000 euro (w przeliczeniu 281 500 zł), więc startuje on z poziomu analogicznie wyposażonego Porsche Cayman.
Kolejna wersja, A110 GT z niesamowicie zrównoważonym zawieszeniem i wzmocnionym do 300 KM silnikiem otrzymała garść dodatków uprzyjemniających użytek auta na co dzień. W pakiecie są m.in. system audio Focal Premium, antyrefleksyjne lusterko wsteczne i podgrzewane fotele. Wersja ta wyróżnia się felgami z diamentowym szlifem i chromowanymi emblematami zewnętrznymi. Samochód wyceniono na 76 000 euro (329 000 zł) i z założenia jego rywale to Cayman S i BMW M2.
1500 euro więcej kosztuje zrewidowane A110 S z zawieszeniem sportowym i pakietem aerodynamicznym poprawiającym stabilność przy wysokich prędkościach. Na 2024 rok przygotowano dla tej odmiany kute felgi Fuchs 18, przyciemnione lampy i listę opcji rozszerzoną o zestaw opon semi-slick.
Jednak do jazdy po torze nic nie będzie lepsze niż najdroższe A110 R (106 000 euro; 459 000 zł). Co prawda silnik nadal ma 300 KM jak w GT i S, ale lekkie karbonowe panele nadwozia, regulowane zawieszenie dedykowane do tego modelu i rozszerzony pakiet aero czynią z wersji R najbardziej sportowe Alpine w gamie. Na rok 2024 Francuzi wprowadzają wersję Turini ze standardowymi kołami aluminiowymi w miejsce specjalnych felg z włókna węglowego. Głównie dlatego cena wersji A110 R Turini jest sporo niższa niż normalnego R.
Dealerzy Alpine zaczynają zbierać zamówienia na odświeżone modele A110, których produkcja ruszy w marcu przyszłego roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.