Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Pagani Huayra R Evo - 900 KM, 9200 obrotów i zero dachu nad głową

Najmocniejsze Pagani w historii ma nadwozie Roadster i jest torowym potworem o mocy 900 KM.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

9 lutego 2024
Pagani Huayra R Evo design
6

Jeśli myśleliście, że premiera nowego Pagani Utopia oznacza definitywny koniec poprzednika, to jeszcze słabo znacie realia włoskiej marki. Huayra żyje i ma się dobrze, o czym świadczy pokazana właśnie wersja R Evo - otwarty hipersamochód przeznaczony do jazdy po torze, a przy okazji najmocniejsze Pagani w historii.

Pagani ma w zwyczaju rozwijać istniejące modele aż dotrą one do absolutnego maksimum swoich możliwości. Tak też jest w przypadku Huayry R Evo wyposażonej w wolnossący silnik 6.0 V12 zbudowany przez HWA AG, którego kluczowe liczby to 900 KM i czerwone pole przy 9200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 770 Nm jest dostępny między 5800, a 8200 obr./min. Wzrost parametrów był możliwy dzięki modyfikacjom kolektorów dolotowych, wałków rozrządu oraz układu wydechowego.

Pagani Huayra R Evo osiąga 900 KM z 6-litrowego silnika V12, ale bez użycia doładowania.

Silnik napędza tylne koła przez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów typu dog-ring, również opracowaną przez HWA AG. Korpus skrzyni jest strukturalną częścią podwozia, bo właśnie do niego umocowano tylne zawieszenie. Pomimo mocnego układu napędowego, Huayra R Evo bez płynów waży zaledwie 1060 kg. Jest to możliwe dzięki nowo opracowanej przez Pagani strukturze z włókna węglowego klasy A.

Nadwozie typu Codalunga (po włosku “wydłużony tył” czy też “longtail”) z większym przednim splitterem i nowym tylnym skrzydłem z centralną podporą, Huayra R Evo generuje 45% więcej docisku aerodynamicznego niż model bazowy, a otwierany dach jeszcze przyczynił się do tego wzrostu. Podwójne wahacze i aktywne amortyzatory są tak skalibrowane, aby uzyskać maksymalne efekty podczas jazdy na torze, a nowy amortyzator poprzeczny pomaga utrzymać nadwozie w optymalnej pozycji względem drogi w zakrętach.

Reklama
Pagani Huayra R Evo sylwetka tył
6

Układ hamulcowy firmowany przez Brembo zawiera karbonowo-ceramiczne tarcze i nowo opracowane wyścigowe klocki hamulcowe o większej powierzchni styku i zwiększonej trwałości. Ponieważ samochód jest przeznaczony do jazdy wyłącznie po torze, Pagani montuje do R Evo gładkie opony Pirelli o dedykowanej mieszance. Zestaw do jazdy po mokrej nawierzchni również jest dostępny.

W efekcie Pagani Huayra R Evo ma na torze osiągi zbliżone do samochodów wyczynowych klasy LMP2, przynajmniej według przedstawicieli Pagani. Nie podano informacji ile ten model kosztuje ani jak duży będzie nakład produkcyjny. W każdym razie klienci zostaną częścią firmowego programu Arte in Pista i będą uczestniczyć w specjalnych dniach na torze organizowanych w różnych zakątkach świata.

Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Parada w Warszawie
Prezentacja Partnera
Rodzinne emocje Ducati

„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.

25 czerwca 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Ahoj Mazury! - Idealny start projektu "Yokohama on Tour"

Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie. 

25 czerwca 2024
Thornley Kelham European RS restomod
Restomod
Thornley Kelham European RS to lekkość i szybkość w stylu retro

Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.

25 lipca 2024
2025 Porsche Cayenne EV news
Porsche / Cayenne
Nowe Cayenne EV będzie sprzedawane równolegle z modelami spalinowymi

Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.

25 lipca 2024
McLaren 750S coupe test
McLaren / 750S
McLaren 750S - ośmiocylindrowa odpowiedź na hybrydowe Ferrari 296 GTB

Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.

25 lipca 2024
BMW M5 G90 gama M Performance
BMW / M5
BMW pokazało gamę lekkich akcesoriów M Performance dla nowego M5

Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.

24 lipca 2024
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH rozpoczął przygotowania do Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

22 lipca 2024
Ferrari F250 prototyp
Ferrari F250
Hipersamochód z Maranello coraz bliżej - pojawiły się nowe zdjęcia

Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.

22 lipca 2024
2024 Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid test
Porsche / 911 Carrera GTS
Porsche 911 Carrera GTS T-Hybrid - najlepsza Carrera z rodziny 992

Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.

21 lipca 2024
2025 Bentley Flying Spur news
Bentley / Flying Spur
Flying Spur Hybrid będzie najmocniejszą limuzyną w historii Bentleya

Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.

19 lipca 2024
2024 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid news
Porsche / Panamera
Porsche wprowadza na rynek nową 782-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid

Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.

18 lipca 2024
Porsche Macan i Macan 4S premiera
Porsche / Macan
Można już zamawiać podstawowe Porsche Macan EV z napędem na tył

W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.

17 lipca 2024
2024 Audi A5/S5 premiera
Audi / S5
Debiutuje Audi A5 i S5 według nowej formuły

Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.

17 lipca 2024
Mercedes-AMG GT 63 Pro coupe
Mercedes / AMG GT
Nowy Mercedes-AMG GT 63 Pro ma 612 KM i torowe usposobienie

Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.

15 lipca 2024