Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Najmocniejsze Pagani w historii ma nadwozie Roadster i jest torowym potworem o mocy 900 KM.
Jeśli myśleliście, że premiera nowego Pagani Utopia oznacza definitywny koniec poprzednika, to jeszcze słabo znacie realia włoskiej marki. Huayra żyje i ma się dobrze, o czym świadczy pokazana właśnie wersja R Evo - otwarty hipersamochód przeznaczony do jazdy po torze, a przy okazji najmocniejsze Pagani w historii.
Pagani ma w zwyczaju rozwijać istniejące modele aż dotrą one do absolutnego maksimum swoich możliwości. Tak też jest w przypadku Huayry R Evo wyposażonej w wolnossący silnik 6.0 V12 zbudowany przez HWA AG, którego kluczowe liczby to 900 KM i czerwone pole przy 9200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 770 Nm jest dostępny między 5800, a 8200 obr./min. Wzrost parametrów był możliwy dzięki modyfikacjom kolektorów dolotowych, wałków rozrządu oraz układu wydechowego.
Silnik napędza tylne koła przez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów typu dog-ring, również opracowaną przez HWA AG. Korpus skrzyni jest strukturalną częścią podwozia, bo właśnie do niego umocowano tylne zawieszenie. Pomimo mocnego układu napędowego, Huayra R Evo bez płynów waży zaledwie 1060 kg. Jest to możliwe dzięki nowo opracowanej przez Pagani strukturze z włókna węglowego klasy A.
Nadwozie typu Codalunga (po włosku “wydłużony tył” czy też “longtail”) z większym przednim splitterem i nowym tylnym skrzydłem z centralną podporą, Huayra R Evo generuje 45% więcej docisku aerodynamicznego niż model bazowy, a otwierany dach jeszcze przyczynił się do tego wzrostu. Podwójne wahacze i aktywne amortyzatory są tak skalibrowane, aby uzyskać maksymalne efekty podczas jazdy na torze, a nowy amortyzator poprzeczny pomaga utrzymać nadwozie w optymalnej pozycji względem drogi w zakrętach.
Układ hamulcowy firmowany przez Brembo zawiera karbonowo-ceramiczne tarcze i nowo opracowane wyścigowe klocki hamulcowe o większej powierzchni styku i zwiększonej trwałości. Ponieważ samochód jest przeznaczony do jazdy wyłącznie po torze, Pagani montuje do R Evo gładkie opony Pirelli o dedykowanej mieszance. Zestaw do jazdy po mokrej nawierzchni również jest dostępny.
W efekcie Pagani Huayra R Evo ma na torze osiągi zbliżone do samochodów wyczynowych klasy LMP2, przynajmniej według przedstawicieli Pagani. Nie podano informacji ile ten model kosztuje ani jak duży będzie nakład produkcyjny. W każdym razie klienci zostaną częścią firmowego programu Arte in Pista i będą uczestniczyć w specjalnych dniach na torze organizowanych w różnych zakątkach świata.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.