Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niemiecka firma HWA zapowiada restomoda wzorowanego na Mercedesie 190E 2.5-16 Evo II.
W ostatnich latach restomody wzorowane na ikonach motosportu, takie jak Maturo Stradale czy Prodrive P25, spotykają się ze sporym zainteresowaniem rynku. Trend ten zauważyła niemiecka firma HWA, która z okazji 25-lecia istnienia chce zbudować współczesny odpowiednik Mercedesa-Benza 190E 2.5-16 Evo II. Samochód powstanie w nowo powołanym do życia oddziale HWA Legacy i będzie pierwszym projektem restomoda w jego wykonaniu. Samochód będzie dopuszczony do ruchu, limitowany do 100 egzemplarzy i ma kosztować minimum 714 tysięcy euro (3,125 mln zł) plus VAT. Przewidywane dostawy do klientów planowane są na końcówkę 2025 roku.
Patrząc na dorobek HWA projekt “baby-benza” Evo II jest w dobrych rękach. Firma blisko współpracowała z AMG i jest odpowiedzialna za wiele wyścigowych modeli z gwiazdą na masce, w tym CLK GTR oraz SLS GT3. Odegrała także znaczącą rolę w rozwoju współczesnych hipersamochodów jak Apollo IE i Pagani Huayra R. W 25 roku działalności HWA pozycjonuje się raczej jako niezależny producent aut niż firma inżynieryjna, a projekt Evo II ma ugruntować tę pozycję.
Bazujący na skromnym, kompaktowym Mercedesie 190E serii W201, model 2.5-16 Evo II zapisał się w historii jako jeden z najbardziej kultowych samochodów DTM. Zaprezentowano go na salonie w Genewie w 1990 roku, a dwa lata później Klaus Ludwig poprowadził ten model do zwycięstwa w prestiżowej niemieckiej serii samochodów turystycznych. Na potrzeby homologacji Mercedes-Benz wyprodukował 502 drogowe egzemplarze wyposażone w identycznie jak w wyścigówkach silniki Coswortha o pojemności 2.5 litra.
HWA nie zdradza jaki motor trafi do restomoda. Wiemy jedynie, że samochód będzie mieć design wierny oryginalnemu, ale będzie wyposażony w najnowocześniejszą technologię aerodynamiki i układu napędowego. Ostateczna specyfikacja limitowanego Mercedesa zostanie opublikowana w późniejszym terminie.
Założyciel HWA, Hans Werner Aufrecht, po nawiązaniu współpracy z amerykańską firmą CURATED, specjalizującą się w samochodach zabytkowych i restomodach, powiedział: "EVO II był ikoną designu wczesnych lat 90-tych i wyznaczył standardy w zakresie stylu. Naszym pomysł polega na reinterpretacji tego projektu. Dzięki CURATED mamy u boku partnera, który zna rynek takich samochodów od podszewki i wierzy w HWA EVO. Myślę, że tworzymy najlepsze warunki dla sukcesu tego projektu".
HWA Legacy stworzy 100 egzemplarzy swojego pierwszego restomoda. Samochody mają wyjechać na drogi mniej więcej pod koniec 2025 roku. Dorobek i prestiż HWA oraz stopień pożądania tego modelu na rynku powoduje, że jego reinterpretacja nie będzie tania. Cena auta wynosi minimum 714 000 euro netto (3,125 mln zł). Dla porównania Prodrive P25 kosztował 552 000 funtów, czyli około 2,8 mln zł. Na aukcjach ceny oryginalnych 190E 2.5-16 Evo dochodzą do 200 tysięcy funtów (1 mln zł).
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.