Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Niemiecka firma HWA zapowiada restomoda wzorowanego na Mercedesie 190E 2.5-16 Evo II.
W ostatnich latach restomody wzorowane na ikonach motosportu, takie jak Maturo Stradale czy Prodrive P25, spotykają się ze sporym zainteresowaniem rynku. Trend ten zauważyła niemiecka firma HWA, która z okazji 25-lecia istnienia chce zbudować współczesny odpowiednik Mercedesa-Benza 190E 2.5-16 Evo II. Samochód powstanie w nowo powołanym do życia oddziale HWA Legacy i będzie pierwszym projektem restomoda w jego wykonaniu. Samochód będzie dopuszczony do ruchu, limitowany do 100 egzemplarzy i ma kosztować minimum 714 tysięcy euro (3,125 mln zł) plus VAT. Przewidywane dostawy do klientów planowane są na końcówkę 2025 roku.
Patrząc na dorobek HWA projekt “baby-benza” Evo II jest w dobrych rękach. Firma blisko współpracowała z AMG i jest odpowiedzialna za wiele wyścigowych modeli z gwiazdą na masce, w tym CLK GTR oraz SLS GT3. Odegrała także znaczącą rolę w rozwoju współczesnych hipersamochodów jak Apollo IE i Pagani Huayra R. W 25 roku działalności HWA pozycjonuje się raczej jako niezależny producent aut niż firma inżynieryjna, a projekt Evo II ma ugruntować tę pozycję.
Bazujący na skromnym, kompaktowym Mercedesie 190E serii W201, model 2.5-16 Evo II zapisał się w historii jako jeden z najbardziej kultowych samochodów DTM. Zaprezentowano go na salonie w Genewie w 1990 roku, a dwa lata później Klaus Ludwig poprowadził ten model do zwycięstwa w prestiżowej niemieckiej serii samochodów turystycznych. Na potrzeby homologacji Mercedes-Benz wyprodukował 502 drogowe egzemplarze wyposażone w identycznie jak w wyścigówkach silniki Coswortha o pojemności 2.5 litra.
HWA nie zdradza jaki motor trafi do restomoda. Wiemy jedynie, że samochód będzie mieć design wierny oryginalnemu, ale będzie wyposażony w najnowocześniejszą technologię aerodynamiki i układu napędowego. Ostateczna specyfikacja limitowanego Mercedesa zostanie opublikowana w późniejszym terminie.

Założyciel HWA, Hans Werner Aufrecht, po nawiązaniu współpracy z amerykańską firmą CURATED, specjalizującą się w samochodach zabytkowych i restomodach, powiedział: "EVO II był ikoną designu wczesnych lat 90-tych i wyznaczył standardy w zakresie stylu. Naszym pomysł polega na reinterpretacji tego projektu. Dzięki CURATED mamy u boku partnera, który zna rynek takich samochodów od podszewki i wierzy w HWA EVO. Myślę, że tworzymy najlepsze warunki dla sukcesu tego projektu".
HWA Legacy stworzy 100 egzemplarzy swojego pierwszego restomoda. Samochody mają wyjechać na drogi mniej więcej pod koniec 2025 roku. Dorobek i prestiż HWA oraz stopień pożądania tego modelu na rynku powoduje, że jego reinterpretacja nie będzie tania. Cena auta wynosi minimum 714 000 euro netto (3,125 mln zł). Dla porównania Prodrive P25 kosztował 552 000 funtów, czyli około 2,8 mln zł. Na aukcjach ceny oryginalnych 190E 2.5-16 Evo dochodzą do 200 tysięcy funtów (1 mln zł).
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.