Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Niemiecka firma HWA zapowiada restomoda wzorowanego na Mercedesie 190E 2.5-16 Evo II.
W ostatnich latach restomody wzorowane na ikonach motosportu, takie jak Maturo Stradale czy Prodrive P25, spotykają się ze sporym zainteresowaniem rynku. Trend ten zauważyła niemiecka firma HWA, która z okazji 25-lecia istnienia chce zbudować współczesny odpowiednik Mercedesa-Benza 190E 2.5-16 Evo II. Samochód powstanie w nowo powołanym do życia oddziale HWA Legacy i będzie pierwszym projektem restomoda w jego wykonaniu. Samochód będzie dopuszczony do ruchu, limitowany do 100 egzemplarzy i ma kosztować minimum 714 tysięcy euro (3,125 mln zł) plus VAT. Przewidywane dostawy do klientów planowane są na końcówkę 2025 roku.
Patrząc na dorobek HWA projekt “baby-benza” Evo II jest w dobrych rękach. Firma blisko współpracowała z AMG i jest odpowiedzialna za wiele wyścigowych modeli z gwiazdą na masce, w tym CLK GTR oraz SLS GT3. Odegrała także znaczącą rolę w rozwoju współczesnych hipersamochodów jak Apollo IE i Pagani Huayra R. W 25 roku działalności HWA pozycjonuje się raczej jako niezależny producent aut niż firma inżynieryjna, a projekt Evo II ma ugruntować tę pozycję.
Bazujący na skromnym, kompaktowym Mercedesie 190E serii W201, model 2.5-16 Evo II zapisał się w historii jako jeden z najbardziej kultowych samochodów DTM. Zaprezentowano go na salonie w Genewie w 1990 roku, a dwa lata później Klaus Ludwig poprowadził ten model do zwycięstwa w prestiżowej niemieckiej serii samochodów turystycznych. Na potrzeby homologacji Mercedes-Benz wyprodukował 502 drogowe egzemplarze wyposażone w identycznie jak w wyścigówkach silniki Coswortha o pojemności 2.5 litra.
HWA nie zdradza jaki motor trafi do restomoda. Wiemy jedynie, że samochód będzie mieć design wierny oryginalnemu, ale będzie wyposażony w najnowocześniejszą technologię aerodynamiki i układu napędowego. Ostateczna specyfikacja limitowanego Mercedesa zostanie opublikowana w późniejszym terminie.
Założyciel HWA, Hans Werner Aufrecht, po nawiązaniu współpracy z amerykańską firmą CURATED, specjalizującą się w samochodach zabytkowych i restomodach, powiedział: "EVO II był ikoną designu wczesnych lat 90-tych i wyznaczył standardy w zakresie stylu. Naszym pomysł polega na reinterpretacji tego projektu. Dzięki CURATED mamy u boku partnera, który zna rynek takich samochodów od podszewki i wierzy w HWA EVO. Myślę, że tworzymy najlepsze warunki dla sukcesu tego projektu".
HWA Legacy stworzy 100 egzemplarzy swojego pierwszego restomoda. Samochody mają wyjechać na drogi mniej więcej pod koniec 2025 roku. Dorobek i prestiż HWA oraz stopień pożądania tego modelu na rynku powoduje, że jego reinterpretacja nie będzie tania. Cena auta wynosi minimum 714 000 euro netto (3,125 mln zł). Dla porównania Prodrive P25 kosztował 552 000 funtów, czyli około 2,8 mln zł. Na aukcjach ceny oryginalnych 190E 2.5-16 Evo dochodzą do 200 tysięcy funtów (1 mln zł).
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.
Mercedes E55 AMG W211 to mocny sedan z niezawodnym silnikiem, który nie kosztuje walizki pieniędzy.