Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale Grupy A na drogi publiczne

Maturo Competition Cars stworzyło nowe wcielenie Lancii Delty Integrale Grupy A na drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

31 sierpnia 2022
Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale
11

Oto Maturo Stradale, nowy restomod na bazie Lancii Delty, który ma kryć w sobie czar dawnych rajdowych OS-ów w karoserii normalnej, drogowej Delty Integrale z lat 80. Maturo Competition Cars to holenderski warsztat zajmujący się renowacjami Delty od ponad pięciu lat. Głównym nurtem działalności są jednak renowacje samochodów rajdowych Lancii i innych marek za pomocą nowych lub odrestaurowanych części do stanu użytkowego lub konkursowego. Projekt Stradale ma być czymś pomiędzy typową renowacją, a rajdówkami Grupy A. Planowana wielkość produkcji wynosi 10 sztuk.

Każde Maturo Stradale najpierw jest normalną Lancią Deltą Integrale 16V, ale pierwszym etapem prac jest rozbiórka i wzmocnienie struktury nadwozia za pomocą 250 nowych spawów. Potem auto jedzie na oczyszczanie i zabezpieczenie oraz montowana jest klatka bezpieczeństwa, która dodatkowo usztywnia nadwozie.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - front auta
11

Do tak przygotowanej bazy Holendrzy stworzyli całkowicie nowe nadwozie z karbonu, które podkreśla wyczynowy charakter Delty za pomocą dodatkowego przedniego splittera i tylnego skrzydła. Kompozytowe nadwozie pozwala oszczędzić 50 kg, a gotowy samochód jest aż 140 kg lżejszy niż oryginalna Delta EVO i waży tylko 1190 kg.

Dwulitrowy, dwuwałkowy silnik Lancii z serii Lampredi został całkowicie przebudowany. Ma nową głowicę, wałki rozrządu, tłoki, sworznie tłoków, wtrysk paliwa, zawory i wzmocnioną turbosprężarkę. Sam korpus turbiny jest oryginalny, ale wszystko w środku musiało zostać wymienione na nowe, łącznie ze zmianą łożysk ślizgowych na kulkowe. Do tego nowy układ dolotowy, który umożliwił końcowy wzrost ciśnienia doładowania z 1,2 do 1,8 bara. Pozostałe elementy osprzętu i silnika poddano rewizji, aby były lżejsze i bardziej wydajne.

Efektem tych prac jest moc 385 KM i moment obrotowy 550 Nm.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - maska
11

Równie dużo uwagi poświęcono przeniesieniu napędu. 5-biegowa skrzynia manualna została wzmocniona z powodu dużego wzrostu mocy silnika, a opcjonalnie Maturo oferuje skrzynię kłową typu “dog-leg” z jedynką do tyłu. Wyposażona w taką przekładnię Delta będzie mniej użyteczna przy spokojnej jeździe, ale na wysokich obrotach będzie w pełni oddawać ultraszybki A-grupowy styl działania. Moc trafia oczywiście na cztery koła, ale przez nowocześniejsze dyferencjały o ograniczonym poślizgu na przedniej i tylnej osi.

Reklama

Hamulce pochodzą wprost z wozu Grupy A i nie posiadają hydraulicznego wspomagania. Jest tylko twardy pedał i wyczynowe zaciski hamulcowe na tarczach 330 mm z przodu i 282 mm z tyłu. Do tego oryginalne 17-calowe felgi aluminiowe EVO Corse i typowo rajdowy hydrauliczny hamulec ręczny.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - tył auta
11

Wyposażeniem standardowym są regulowane amortyzatory z czterema ustawieniami i sprężyny śrubowe przy wszystkich kołach współpracujące z systemem hydraulicznym pozwalającym regulować prześwit. Są trzy zdefiniowane ustawienia - Rally, Race i Highway. Każdy z nich oferuje trochę inną kombinację wysokości i sztywności zawieszenia.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - wnętrze auta
11

Wnętrze Lancii doczekało się gruntownej przebudowy, włącznie z wymianą materiałów i paneli na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej. Z przodu standardowo montowane są kubełki Sparco z włókna węglowego, z możliwością usunięcia lub zachowania tylnych siedzeń. Kluczowe dla kierowcy elementy, takie jak kierownica, dźwignia zmiany biegów i hamulec ręczny, a także różne elementy sterujące na desce rozdzielczej są nowe, podobnie jak zestaw wskaźników.

Samochód musi zostać jeszcze przetestowany na drogach, a proces ten rozpocznie się jeszcze w tym roku. Wtedy będzie można składać zamówienia. Cena Maturo Stradale prawdopodobnie będzie tak wysoka jak sugeruje to skala przeprowadzonych modyfikacji, ale nie podano na ten temat szczegółów.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025