Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale Grupy A na drogi publiczne

Maturo Competition Cars stworzyło nowe wcielenie Lancii Delty Integrale Grupy A na drogi publiczne.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

31 sierpnia 2022
Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale
11

Oto Maturo Stradale, nowy restomod na bazie Lancii Delty, który ma kryć w sobie czar dawnych rajdowych OS-ów w karoserii normalnej, drogowej Delty Integrale z lat 80. Maturo Competition Cars to holenderski warsztat zajmujący się renowacjami Delty od ponad pięciu lat. Głównym nurtem działalności są jednak renowacje samochodów rajdowych Lancii i innych marek za pomocą nowych lub odrestaurowanych części do stanu użytkowego lub konkursowego. Projekt Stradale ma być czymś pomiędzy typową renowacją, a rajdówkami Grupy A. Planowana wielkość produkcji wynosi 10 sztuk.

Każde Maturo Stradale najpierw jest normalną Lancią Deltą Integrale 16V, ale pierwszym etapem prac jest rozbiórka i wzmocnienie struktury nadwozia za pomocą 250 nowych spawów. Potem auto jedzie na oczyszczanie i zabezpieczenie oraz montowana jest klatka bezpieczeństwa, która dodatkowo usztywnia nadwozie.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - front auta
11

Do tak przygotowanej bazy Holendrzy stworzyli całkowicie nowe nadwozie z karbonu, które podkreśla wyczynowy charakter Delty za pomocą dodatkowego przedniego splittera i tylnego skrzydła. Kompozytowe nadwozie pozwala oszczędzić 50 kg, a gotowy samochód jest aż 140 kg lżejszy niż oryginalna Delta EVO i waży tylko 1190 kg.

Dwulitrowy, dwuwałkowy silnik Lancii z serii Lampredi został całkowicie przebudowany. Ma nową głowicę, wałki rozrządu, tłoki, sworznie tłoków, wtrysk paliwa, zawory i wzmocnioną turbosprężarkę. Sam korpus turbiny jest oryginalny, ale wszystko w środku musiało zostać wymienione na nowe, łącznie ze zmianą łożysk ślizgowych na kulkowe. Do tego nowy układ dolotowy, który umożliwił końcowy wzrost ciśnienia doładowania z 1,2 do 1,8 bara. Pozostałe elementy osprzętu i silnika poddano rewizji, aby były lżejsze i bardziej wydajne.

Efektem tych prac jest moc 385 KM i moment obrotowy 550 Nm.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - maska
11

Równie dużo uwagi poświęcono przeniesieniu napędu. 5-biegowa skrzynia manualna została wzmocniona z powodu dużego wzrostu mocy silnika, a opcjonalnie Maturo oferuje skrzynię kłową typu “dog-leg” z jedynką do tyłu. Wyposażona w taką przekładnię Delta będzie mniej użyteczna przy spokojnej jeździe, ale na wysokich obrotach będzie w pełni oddawać ultraszybki A-grupowy styl działania. Moc trafia oczywiście na cztery koła, ale przez nowocześniejsze dyferencjały o ograniczonym poślizgu na przedniej i tylnej osi.

Reklama

Hamulce pochodzą wprost z wozu Grupy A i nie posiadają hydraulicznego wspomagania. Jest tylko twardy pedał i wyczynowe zaciski hamulcowe na tarczach 330 mm z przodu i 282 mm z tyłu. Do tego oryginalne 17-calowe felgi aluminiowe EVO Corse i typowo rajdowy hydrauliczny hamulec ręczny.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - tył auta
11

Wyposażeniem standardowym są regulowane amortyzatory z czterema ustawieniami i sprężyny śrubowe przy wszystkich kołach współpracujące z systemem hydraulicznym pozwalającym regulować prześwit. Są trzy zdefiniowane ustawienia - Rally, Race i Highway. Każdy z nich oferuje trochę inną kombinację wysokości i sztywności zawieszenia.

Maturo Stradale - Lancia Delta Integrale - wnętrze auta
11

Wnętrze Lancii doczekało się gruntownej przebudowy, włącznie z wymianą materiałów i paneli na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej. Z przodu standardowo montowane są kubełki Sparco z włókna węglowego, z możliwością usunięcia lub zachowania tylnych siedzeń. Kluczowe dla kierowcy elementy, takie jak kierownica, dźwignia zmiany biegów i hamulec ręczny, a także różne elementy sterujące na desce rozdzielczej są nowe, podobnie jak zestaw wskaźników.

Samochód musi zostać jeszcze przetestowany na drogach, a proces ten rozpocznie się jeszcze w tym roku. Wtedy będzie można składać zamówienia. Cena Maturo Stradale prawdopodobnie będzie tak wysoka jak sugeruje to skala przeprowadzonych modyfikacji, ale nie podano na ten temat szczegółów.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Ferrari 499P Modificata 2024
Ferrari
Ferrari 499P Modificata - bolid Le Mans Hypercar, który możesz kupić

Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica

30 października 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023
2024 Dacia Duster III premiera
Dacia / Duster
Nowa Dacia Duster - więcej praktyczności, wciąż dobre ceny

Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.

29 listopada 2023
Ferrari SF90 XX Stradale test
Ferrari / SF90 Stradale
Ferrari SF90 XX Stradale - pierwsze drogowe XX

SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.

28 listopada 2023
McLaren 720S GT3 Evo Le Mans 2024
McLaren / 720s
McLaren powraca do Le Mans w sezonie 2024

McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.

28 listopada 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023