Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Maturo Competition Cars stworzyło nowe wcielenie Lancii Delty Integrale Grupy A na drogi publiczne.
Oto Maturo Stradale, nowy restomod na bazie Lancii Delty, który ma kryć w sobie czar dawnych rajdowych OS-ów w karoserii normalnej, drogowej Delty Integrale z lat 80. Maturo Competition Cars to holenderski warsztat zajmujący się renowacjami Delty od ponad pięciu lat. Głównym nurtem działalności są jednak renowacje samochodów rajdowych Lancii i innych marek za pomocą nowych lub odrestaurowanych części do stanu użytkowego lub konkursowego. Projekt Stradale ma być czymś pomiędzy typową renowacją, a rajdówkami Grupy A. Planowana wielkość produkcji wynosi 10 sztuk.
Każde Maturo Stradale najpierw jest normalną Lancią Deltą Integrale 16V, ale pierwszym etapem prac jest rozbiórka i wzmocnienie struktury nadwozia za pomocą 250 nowych spawów. Potem auto jedzie na oczyszczanie i zabezpieczenie oraz montowana jest klatka bezpieczeństwa, która dodatkowo usztywnia nadwozie.
Do tak przygotowanej bazy Holendrzy stworzyli całkowicie nowe nadwozie z karbonu, które podkreśla wyczynowy charakter Delty za pomocą dodatkowego przedniego splittera i tylnego skrzydła. Kompozytowe nadwozie pozwala oszczędzić 50 kg, a gotowy samochód jest aż 140 kg lżejszy niż oryginalna Delta EVO i waży tylko 1190 kg.
Dwulitrowy, dwuwałkowy silnik Lancii z serii Lampredi został całkowicie przebudowany. Ma nową głowicę, wałki rozrządu, tłoki, sworznie tłoków, wtrysk paliwa, zawory i wzmocnioną turbosprężarkę. Sam korpus turbiny jest oryginalny, ale wszystko w środku musiało zostać wymienione na nowe, łącznie ze zmianą łożysk ślizgowych na kulkowe. Do tego nowy układ dolotowy, który umożliwił końcowy wzrost ciśnienia doładowania z 1,2 do 1,8 bara. Pozostałe elementy osprzętu i silnika poddano rewizji, aby były lżejsze i bardziej wydajne.
Równie dużo uwagi poświęcono przeniesieniu napędu. 5-biegowa skrzynia manualna została wzmocniona z powodu dużego wzrostu mocy silnika, a opcjonalnie Maturo oferuje skrzynię kłową typu “dog-leg” z jedynką do tyłu. Wyposażona w taką przekładnię Delta będzie mniej użyteczna przy spokojnej jeździe, ale na wysokich obrotach będzie w pełni oddawać ultraszybki A-grupowy styl działania. Moc trafia oczywiście na cztery koła, ale przez nowocześniejsze dyferencjały o ograniczonym poślizgu na przedniej i tylnej osi.
Hamulce pochodzą wprost z wozu Grupy A i nie posiadają hydraulicznego wspomagania. Jest tylko twardy pedał i wyczynowe zaciski hamulcowe na tarczach 330 mm z przodu i 282 mm z tyłu. Do tego oryginalne 17-calowe felgi aluminiowe EVO Corse i typowo rajdowy hydrauliczny hamulec ręczny.
Wyposażeniem standardowym są regulowane amortyzatory z czterema ustawieniami i sprężyny śrubowe przy wszystkich kołach współpracujące z systemem hydraulicznym pozwalającym regulować prześwit. Są trzy zdefiniowane ustawienia - Rally, Race i Highway. Każdy z nich oferuje trochę inną kombinację wysokości i sztywności zawieszenia.
Wnętrze Lancii doczekało się gruntownej przebudowy, włącznie z wymianą materiałów i paneli na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli środkowej. Z przodu standardowo montowane są kubełki Sparco z włókna węglowego, z możliwością usunięcia lub zachowania tylnych siedzeń. Kluczowe dla kierowcy elementy, takie jak kierownica, dźwignia zmiany biegów i hamulec ręczny, a także różne elementy sterujące na desce rozdzielczej są nowe, podobnie jak zestaw wskaźników.
Samochód musi zostać jeszcze przetestowany na drogach, a proces ten rozpocznie się jeszcze w tym roku. Wtedy będzie można składać zamówienia. Cena Maturo Stradale prawdopodobnie będzie tak wysoka jak sugeruje to skala przeprowadzonych modyfikacji, ale nie podano na ten temat szczegółów.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.