Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.
Włoska Lancia nastawia się na całkowicie elektryczną przyszłość, ale jest w niej miejsce na odniesienia do tradycji. Firma właśnie potwierdziła, że kultowy znak HF powróci w 2025 roku przy okazji premiery elektrycznego hot hatcha na bazie nowego modelu Ypsilon.
Przydomek HF (skrót od High-Fidelity) po raz pierwszy pojawił się w modelach z lat 60-tych, takich jak Flavia i Fulvia coupe, ale jest utożsamiany z późniejszymi kultowymi modelami rajdowymi takimi jak Stratos i Delta Integrale. Przyszłoroczny Ypsilon HF jest pierwszym zwiastunem nowych usportowionych Lancii, ale marka ma ambicje stworzyć całą linię nowych modeli o wysokich osiągach.
Standardowy Ypsilon nowej generacji zadebiutował kilka tygodni temu. Model HF będzie z nim dzielił platformę CMP - tę samą, na której oparto m.in. Peugeota e-208 czy Opla Corsę Electric. Na potrzeby Lancii technologia zostanie jednak dostosowana do silnika o większej mocy. Potwierdzono już, że Ypsilon HF będzie miał 240 KM (najpewniej silnik z przodu i FWD), co wystarczy do wykonania sprintu do 100 km/h w 5,8 s. Taki sam czas miała Delta Integrale 16V…
Najmocniejszy Ypsilon HF dostanie dedykowany setup układu jezdnego, obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół - może projektanci pokuszą się o stylistyczny odnośnik do kultowych poszerzeń nadkoli Delty Integrale.
Nowa Lancia Ypsilon w 156-konnej wersji silnikowej ma baterię o pojemności 51 kWh i zasięg 403 km (WLTP). Ładowanie akumulatorów od 20 do 80 procent przy pełnej mocy trwa 24 minuty. Jeśli model HF otrzyma te same ogniwa, jego zasięg znacząco się zmniejszy.
Usportowiona Lancia przy okazji transformacji do postaci HF powinna dostać dedykowany dla tej wersji design z nowymi kołami, zderzakami i symboliką. Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, “galopujący słoń” zawarty w historycznym logo HF jest symbolem szczęścia i zwycięstwa w mitologii Wschodu. Symbolizuje też potęgę Lancii w sportach motorowych.
Jeśli jesteśmy przy aspektach sportowych, powrót modeli HF jest promykiem nadziei, że zobaczymy Lancię w rajdach po raz pierwszy od wycofania się tej marki z WRC w 1993 roku. “Czy powrócimy na rajdowe trasy? Pracujemy nad tym.” zdradził CEO Lancii Luca Napolitano.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.