Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.
Włoska Lancia nastawia się na całkowicie elektryczną przyszłość, ale jest w niej miejsce na odniesienia do tradycji. Firma właśnie potwierdziła, że kultowy znak HF powróci w 2025 roku przy okazji premiery elektrycznego hot hatcha na bazie nowego modelu Ypsilon.
Przydomek HF (skrót od High-Fidelity) po raz pierwszy pojawił się w modelach z lat 60-tych, takich jak Flavia i Fulvia coupe, ale jest utożsamiany z późniejszymi kultowymi modelami rajdowymi takimi jak Stratos i Delta Integrale. Przyszłoroczny Ypsilon HF jest pierwszym zwiastunem nowych usportowionych Lancii, ale marka ma ambicje stworzyć całą linię nowych modeli o wysokich osiągach.
Standardowy Ypsilon nowej generacji zadebiutował kilka tygodni temu. Model HF będzie z nim dzielił platformę CMP - tę samą, na której oparto m.in. Peugeota e-208 czy Opla Corsę Electric. Na potrzeby Lancii technologia zostanie jednak dostosowana do silnika o większej mocy. Potwierdzono już, że Ypsilon HF będzie miał 240 KM (najpewniej silnik z przodu i FWD), co wystarczy do wykonania sprintu do 100 km/h w 5,8 s. Taki sam czas miała Delta Integrale 16V…
Najmocniejszy Ypsilon HF dostanie dedykowany setup układu jezdnego, obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół - może projektanci pokuszą się o stylistyczny odnośnik do kultowych poszerzeń nadkoli Delty Integrale.
Nowa Lancia Ypsilon w 156-konnej wersji silnikowej ma baterię o pojemności 51 kWh i zasięg 403 km (WLTP). Ładowanie akumulatorów od 20 do 80 procent przy pełnej mocy trwa 24 minuty. Jeśli model HF otrzyma te same ogniwa, jego zasięg znacząco się zmniejszy.
Usportowiona Lancia przy okazji transformacji do postaci HF powinna dostać dedykowany dla tej wersji design z nowymi kołami, zderzakami i symboliką. Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, “galopujący słoń” zawarty w historycznym logo HF jest symbolem szczęścia i zwycięstwa w mitologii Wschodu. Symbolizuje też potęgę Lancii w sportach motorowych.
Jeśli jesteśmy przy aspektach sportowych, powrót modeli HF jest promykiem nadziei, że zobaczymy Lancię w rajdach po raz pierwszy od wycofania się tej marki z WRC w 1993 roku. “Czy powrócimy na rajdowe trasy? Pracujemy nad tym.” zdradził CEO Lancii Luca Napolitano.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.