Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.
Włoska Lancia nastawia się na całkowicie elektryczną przyszłość, ale jest w niej miejsce na odniesienia do tradycji. Firma właśnie potwierdziła, że kultowy znak HF powróci w 2025 roku przy okazji premiery elektrycznego hot hatcha na bazie nowego modelu Ypsilon.
Przydomek HF (skrót od High-Fidelity) po raz pierwszy pojawił się w modelach z lat 60-tych, takich jak Flavia i Fulvia coupe, ale jest utożsamiany z późniejszymi kultowymi modelami rajdowymi takimi jak Stratos i Delta Integrale. Przyszłoroczny Ypsilon HF jest pierwszym zwiastunem nowych usportowionych Lancii, ale marka ma ambicje stworzyć całą linię nowych modeli o wysokich osiągach.
Standardowy Ypsilon nowej generacji zadebiutował kilka tygodni temu. Model HF będzie z nim dzielił platformę CMP - tę samą, na której oparto m.in. Peugeota e-208 czy Opla Corsę Electric. Na potrzeby Lancii technologia zostanie jednak dostosowana do silnika o większej mocy. Potwierdzono już, że Ypsilon HF będzie miał 240 KM (najpewniej silnik z przodu i FWD), co wystarczy do wykonania sprintu do 100 km/h w 5,8 s. Taki sam czas miała Delta Integrale 16V…
Najmocniejszy Ypsilon HF dostanie dedykowany setup układu jezdnego, obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół - może projektanci pokuszą się o stylistyczny odnośnik do kultowych poszerzeń nadkoli Delty Integrale.
Nowa Lancia Ypsilon w 156-konnej wersji silnikowej ma baterię o pojemności 51 kWh i zasięg 403 km (WLTP). Ładowanie akumulatorów od 20 do 80 procent przy pełnej mocy trwa 24 minuty. Jeśli model HF otrzyma te same ogniwa, jego zasięg znacząco się zmniejszy.
Usportowiona Lancia przy okazji transformacji do postaci HF powinna dostać dedykowany dla tej wersji design z nowymi kołami, zderzakami i symboliką. Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, “galopujący słoń” zawarty w historycznym logo HF jest symbolem szczęścia i zwycięstwa w mitologii Wschodu. Symbolizuje też potęgę Lancii w sportach motorowych.
Jeśli jesteśmy przy aspektach sportowych, powrót modeli HF jest promykiem nadziei, że zobaczymy Lancię w rajdach po raz pierwszy od wycofania się tej marki z WRC w 1993 roku. “Czy powrócimy na rajdowe trasy? Pracujemy nad tym.” zdradził CEO Lancii Luca Napolitano.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.