Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Szykuje się nowa, szybka Lancia - model Ypsilon HF otrzyma napęd o mocy 240 KM.
Włoska Lancia nastawia się na całkowicie elektryczną przyszłość, ale jest w niej miejsce na odniesienia do tradycji. Firma właśnie potwierdziła, że kultowy znak HF powróci w 2025 roku przy okazji premiery elektrycznego hot hatcha na bazie nowego modelu Ypsilon.
Przydomek HF (skrót od High-Fidelity) po raz pierwszy pojawił się w modelach z lat 60-tych, takich jak Flavia i Fulvia coupe, ale jest utożsamiany z późniejszymi kultowymi modelami rajdowymi takimi jak Stratos i Delta Integrale. Przyszłoroczny Ypsilon HF jest pierwszym zwiastunem nowych usportowionych Lancii, ale marka ma ambicje stworzyć całą linię nowych modeli o wysokich osiągach.
Standardowy Ypsilon nowej generacji zadebiutował kilka tygodni temu. Model HF będzie z nim dzielił platformę CMP - tę samą, na której oparto m.in. Peugeota e-208 czy Opla Corsę Electric. Na potrzeby Lancii technologia zostanie jednak dostosowana do silnika o większej mocy. Potwierdzono już, że Ypsilon HF będzie miał 240 KM (najpewniej silnik z przodu i FWD), co wystarczy do wykonania sprintu do 100 km/h w 5,8 s. Taki sam czas miała Delta Integrale 16V…
Najmocniejszy Ypsilon HF dostanie dedykowany setup układu jezdnego, obniżone zawieszenie i szerszy rozstaw kół - może projektanci pokuszą się o stylistyczny odnośnik do kultowych poszerzeń nadkoli Delty Integrale.
Nowa Lancia Ypsilon w 156-konnej wersji silnikowej ma baterię o pojemności 51 kWh i zasięg 403 km (WLTP). Ładowanie akumulatorów od 20 do 80 procent przy pełnej mocy trwa 24 minuty. Jeśli model HF otrzyma te same ogniwa, jego zasięg znacząco się zmniejszy.
Usportowiona Lancia przy okazji transformacji do postaci HF powinna dostać dedykowany dla tej wersji design z nowymi kołami, zderzakami i symboliką. Jeśli kiedykolwiek się nad tym zastanawialiście, “galopujący słoń” zawarty w historycznym logo HF jest symbolem szczęścia i zwycięstwa w mitologii Wschodu. Symbolizuje też potęgę Lancii w sportach motorowych.
Jeśli jesteśmy przy aspektach sportowych, powrót modeli HF jest promykiem nadziei, że zobaczymy Lancię w rajdach po raz pierwszy od wycofania się tej marki z WRC w 1993 roku. “Czy powrócimy na rajdowe trasy? Pracujemy nad tym.” zdradził CEO Lancii Luca Napolitano.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?