Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Niedawno pisaliśmy o nowym Brabusie XL 800 Cabriolet, czyli klasie G po intensywnym tuningu, na dodatek ze składanym dachem. Nie była to jednak oficjalna konstrukcja Mercedesa, a fantazja ludzi z Brabusa, którzy zapragnęli mieć w ofercie coś jeszcze bardziej odjechanego niż standardowy Brabus 800 na bazie G-klasy. Teraz jednak koncern ze Stuttgartu oficjalnie zapowiedział, że niedługo na rynek wjedzie klasa G z odsuwanym dachem.
Dla miłośników Gelendy nie jest to nic nowego. Od samego początku model ten był oferowany w przeróżnych typach nadwozia, w tym otwartych. Służyło to początkowo celom utylitarnym, bo poszerzało zdolności Gelendy do różnych prac w niedostępnym dla normalnych pojazdów terenie. W drugiej generacji także oferowano wersję kabrio, ale sam samochód przeszedł zasadniczą zmianę. Z paramilitarnego, surowego auta do roboty klasa G stała się luksusowo-terenową zabawką, a jej wersja kabrio miała raczej podkreślać nieszablonowość właściciela niż służyć konkretnym celom użytkowym.
Nowy model podąża tą samą ścieżką - element lifestyle’u jest w nim rozwinięty jak nigdy dotąd. Nic dziwnego, że na pierwszą zapowiedź kabrioleta nabywcy zareagowali entuzjastycznie, zatem Mercedes zabrał się do pracy. Obecnie pierwsze prototypy opuściły zamknięte przestrzenie przemysłowe fabryki w Grazu i wyruszyły na austriackie drogi, gdzie przejdą intensywny proces wstępnych testów drogowych.
Inżynierowie będą pracować nad wszystkimi aspektami nowego modelu, aby był on nie do odróżnienia od klasycznej klasy G w kwestiach dynamicznych i jakościowych. Następnie flota przeniesie się do Szwecji, gdzie na dalekiej północy auta będą sprawdzane w ekstremalnych warunkach zimowych. Właśnie tam Mercedes będzie sprawdzał wytrzymałość, niezawodność i dynamikę auta w trudnych warunkach drogowych.

W lakonicznym komunikacie producenta nie ma informacji o przygotowywanych napędach, ale zdecydowanie musimy patrzeć na górne rejony drabinki modelowej normalnej, zamkniętej klasy G. Nie wyobrażamy sobie, aby Cabriolet nie pojawił się w topowej specyfikacji AMG z 4-litrowym V8 twin turbo o mocy 585 KM. Niewykluczone, że w przyszłości trafi na rynek także jako Maybach, co miało już miejsce pod koniec produkcji poprzednika. Pod znakiem zapytania są raczej te niższe modele: benzynowe G500, wysokoprężne G450d i elektryczne G580.
Jak dokładnie będzie wyglądała nowa klasa G Cabriolet dowiemy się przy okazji debiutu, który powinien nastąpić co najmniej za kilka miesięcy. Do tego czasu miłośnicy klasy G muszą zadowolić się wersją z klasycznym, pięciodrzwiowym nadwoziem… lub poszukać swojego Cabrioleta na rynku aut używanych.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.