Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Pagani ma to do siebie, że oferuje kolejne wersje swoich modeli nawet po prezentacji ich bezpośredniego następcy. Pomimo wprowadzenia modelu Huayra w 2011 roku starsza Zonda była w jednostkowej produkcji aż do zeszłego roku. Sama Huayra też już ma następcę - model Utopia - ale firma wciąż pracuje nad jej kolejnymi odsłonami.
Poznajcie Pagani Imola Roadster - najbardziej szaloną i hardkorową odmianę rodziny modelowej Huayra zaprojektowaną, aby doświadczać wyjątkowych przeżyć za kółkiem także w wersji bez dachu.
Imola zadebiutowała w 2020 roku z jasną misją: być najbardziej torowym z drogowych samochodów Pagani. Jej ekstremalna aktywna aerodynamika, innowacyjne adaptacyjne amortyzatory i geometria zawieszenia były testowane na ponad 15 tysiącach kilometrów jazdy torowej. W centralnej części monokoku z mieszanki karbonu i tytanu pracuje silnik V12 o mocy 827 KM.
Teraz klienci Pagani będą mogli zamówić ten zestaw także w wersji bez dachu, za to z większą mocą. Dostarczany przez AMG silnik twin turbo w Roadsterze został podkręcony do 850 KM i 1100 Nm. Cała ta moc przenoszona jest na tylną oś poprzez zautomatyzowaną przekładnię manualną Xtrac z siedmioma biegami.

Szerokie zastosowanie najnowocześniejszych splotów węglowych utrzymuje w ryzach masę roadstera przy zachowaniu wzorowej sztywności skrętnej. W tym przypadku do wykonania podwozia użyto mieszanki karbonu i tytanu oraz włókien carbo-triax, przez co masa auta “na sucho” wynosi tylko 1260 kg - jedynie o 14 kg więcej niż coupe.
Ogólny design modelu Imola Roadster jest mieszanką wpływów Huayry R oraz modelu Roadster BC, z dużymi wlotami powietrza z przodu i “skrzelami” na przednich błotnikach. Cały tył Imoli jest mocno inspirowany Pagani Huayra Roadster BC, gdzie dwa symetryczne przetłoczenia zbiegają się w kierunku charakterystycznej dla Pagani poczwórnej końcówki układu wydechowego. Nad kabiną wystaje chwyt powietrza do układu dolotowego zasilający potężną 6-litrową jednostkę V12 produkcji AMG. Są tu jednak elementy odróżniające wersję Imola od bardziej “podstawowych” odmian Huayry.

Chociażby poszerzenia nadkoli kryjące pół-wyczynowe opony, albo rozbudowane kanały aerodynamiczne powyżej obudów tylnych lamp. Te ostatnie współpracują z tylnym skrzydłem generując odpowiednio większy docisk. Dolna część zderzaka wraz z dyfuzorem została przeniesiona z Pagani Imola w wersji coupe.
W rezultacie Pagani Imola Roadster jest w stanie osiągnąć 350 km/h (ogr. elektr.) i wygenerować 600 kg docisku przy 280 km/h. Na zakrętach pasażerowie są narażeni na przeciążenia dochodzące do 2g. Cztery aktywne klapy aerodynamiczne znane z Huayry są także tutaj. Ich zadaniem jest współpraca z adaptacyjnymi amortyzatorami w taki sposób, by zrobić właściwy użytek z opon Pirelli P Zero Trofeo R.
Pagani ogranicza produkcję Imoli Roadster do zaledwie 8 sztuk. Koszty takiego auta nie są znane, ale muszą być astronomiczne. Model z zamkniętym nadwoziem kosztował okrągłe 5 mln euro plus podatki, a było to 3 lata temu. Roadster na pewno jest droższy, a raczej byłby, gdyby wszystkie egzemplarze nie były sprzedane na długo przed prezentacją.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.