Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Najnowszy one-off Pagani łączy magię skrzyni manualnej z silnikiem V12 twin turbo AMG.
Jeśli myślałeś, że prezentacja Pagani Utopia zakończy produkcję wcześniejszej Huayry, to się myliłeś. Gdy masz odpowiednią gotówkę, włoska firma zawsze chętnie wyprodukuje dla ciebie coś z archiwalnego katalogu. Huayra Epitome jest właśnie czymś takim - unikalnym projektem z manualną skrzynią, mocarnym V12 i zawieszeniem zestrojonym na drogi publiczne. To najbardziej analogowe Pagani od wielu lat i jedyna Huayra wyposażona w klasyczny pedał sprzęgła.
Samochód ten powstał na zamówienie człowieka, który już ma w garażu Pagani Huayra Imola. Specyfikacja nowego auta została dostosowana ściśle do jego personalnych preferencji. Przód zmodyfikowano, aby poprawić docisk i chłodzenie, a tradycyjne dla marki podwójne światła zyskały złote wykończenie, podobnie jak wyloty powietrza za przednimi kołami. Tylna część ma teraz stałe skrzydło współpracujące z dyfuzorem w podłodze, do którego dodatkowo wprowadzono dwie końcówki wydechu, aby gazy z silnika V12 wzmacniały efekt przypowierzchniowy. Każdy panel nadwozia jest wykonany z niebieskiego włókna węglowego.
Sercem Pagani Huayra Epitome jest skonstruowany przez AMG silnik V12 z dwoma turbinami. Jego moc to 864 KM, moment obrotowy wynosi 1100 Nm, a ogranicznik obrotów ustawiono na 6700 obrotów - jeśli te dane wydają się znajome, pewnie dlatego że Utopia ma dokładnie te same liczby. Silnik połączono z poprzecznie zamocowaną skrzynią manualną Xtrac z siedmioma biegami. Podobnie jak w Utopii, artystycznie wykuty z metalu mechanizm skrzyni jest tu całkowicie wyeksponowany. Huayra Epitome ma wzmocnione trójpłytkowe sprzęgło i elektronicznie sterowany dyferencjał, przez który ten gigantyczny moment obrotowy trafia na tylne koła.

Pagani w swoich jednostkowych projektach stosuje dokładnie te same procedury produkcyjne co w samochodach seryjnych. Oznacza to, że zatwierdzenie wszystkich nietypowych rozwiązań i szczegółów modelu Epitome zajęło długie miesiące. Dużą część tego czasu poświęcono strojeniu zawieszenia z geometrią zapobiegającą nurkowaniu i przechyłom bocznym. Adaptacyjne amortyzatory tego konkretnego Pagani mają specjalny “ultramiękki” tryb mający poprawić komfort jazdy na co dzień. Kute aluminiowe felgi inspirowane modelem Imola obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo R, a przy wszystkich kołach pracują hamulce węglowo-ceramiczne dostarczane przez Brembo.
Pagani nie ujawnia ile Huayra Epitome kosztowała, ale jeśli pytasz, pewnie i tak za dużo.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.