Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Najnowszy one-off Pagani łączy magię skrzyni manualnej z silnikiem V12 twin turbo AMG.
Jeśli myślałeś, że prezentacja Pagani Utopia zakończy produkcję wcześniejszej Huayry, to się myliłeś. Gdy masz odpowiednią gotówkę, włoska firma zawsze chętnie wyprodukuje dla ciebie coś z archiwalnego katalogu. Huayra Epitome jest właśnie czymś takim - unikalnym projektem z manualną skrzynią, mocarnym V12 i zawieszeniem zestrojonym na drogi publiczne. To najbardziej analogowe Pagani od wielu lat i jedyna Huayra wyposażona w klasyczny pedał sprzęgła.
Samochód ten powstał na zamówienie człowieka, który już ma w garażu Pagani Huayra Imola. Specyfikacja nowego auta została dostosowana ściśle do jego personalnych preferencji. Przód zmodyfikowano, aby poprawić docisk i chłodzenie, a tradycyjne dla marki podwójne światła zyskały złote wykończenie, podobnie jak wyloty powietrza za przednimi kołami. Tylna część ma teraz stałe skrzydło współpracujące z dyfuzorem w podłodze, do którego dodatkowo wprowadzono dwie końcówki wydechu, aby gazy z silnika V12 wzmacniały efekt przypowierzchniowy. Każdy panel nadwozia jest wykonany z niebieskiego włókna węglowego.
Sercem Pagani Huayra Epitome jest skonstruowany przez AMG silnik V12 z dwoma turbinami. Jego moc to 864 KM, moment obrotowy wynosi 1100 Nm, a ogranicznik obrotów ustawiono na 6700 obrotów - jeśli te dane wydają się znajome, pewnie dlatego że Utopia ma dokładnie te same liczby. Silnik połączono z poprzecznie zamocowaną skrzynią manualną Xtrac z siedmioma biegami. Podobnie jak w Utopii, artystycznie wykuty z metalu mechanizm skrzyni jest tu całkowicie wyeksponowany. Huayra Epitome ma wzmocnione trójpłytkowe sprzęgło i elektronicznie sterowany dyferencjał, przez który ten gigantyczny moment obrotowy trafia na tylne koła.
Pagani w swoich jednostkowych projektach stosuje dokładnie te same procedury produkcyjne co w samochodach seryjnych. Oznacza to, że zatwierdzenie wszystkich nietypowych rozwiązań i szczegółów modelu Epitome zajęło długie miesiące. Dużą część tego czasu poświęcono strojeniu zawieszenia z geometrią zapobiegającą nurkowaniu i przechyłom bocznym. Adaptacyjne amortyzatory tego konkretnego Pagani mają specjalny “ultramiękki” tryb mający poprawić komfort jazdy na co dzień. Kute aluminiowe felgi inspirowane modelem Imola obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo R, a przy wszystkich kołach pracują hamulce węglowo-ceramiczne dostarczane przez Brembo.
Pagani nie ujawnia ile Huayra Epitome kosztowała, ale jeśli pytasz, pewnie i tak za dużo.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.