BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najnowszy one-off Pagani łączy magię skrzyni manualnej z silnikiem V12 twin turbo AMG.
Jeśli myślałeś, że prezentacja Pagani Utopia zakończy produkcję wcześniejszej Huayry, to się myliłeś. Gdy masz odpowiednią gotówkę, włoska firma zawsze chętnie wyprodukuje dla ciebie coś z archiwalnego katalogu. Huayra Epitome jest właśnie czymś takim - unikalnym projektem z manualną skrzynią, mocarnym V12 i zawieszeniem zestrojonym na drogi publiczne. To najbardziej analogowe Pagani od wielu lat i jedyna Huayra wyposażona w klasyczny pedał sprzęgła.
Samochód ten powstał na zamówienie człowieka, który już ma w garażu Pagani Huayra Imola. Specyfikacja nowego auta została dostosowana ściśle do jego personalnych preferencji. Przód zmodyfikowano, aby poprawić docisk i chłodzenie, a tradycyjne dla marki podwójne światła zyskały złote wykończenie, podobnie jak wyloty powietrza za przednimi kołami. Tylna część ma teraz stałe skrzydło współpracujące z dyfuzorem w podłodze, do którego dodatkowo wprowadzono dwie końcówki wydechu, aby gazy z silnika V12 wzmacniały efekt przypowierzchniowy. Każdy panel nadwozia jest wykonany z niebieskiego włókna węglowego.
Sercem Pagani Huayra Epitome jest skonstruowany przez AMG silnik V12 z dwoma turbinami. Jego moc to 864 KM, moment obrotowy wynosi 1100 Nm, a ogranicznik obrotów ustawiono na 6700 obrotów - jeśli te dane wydają się znajome, pewnie dlatego że Utopia ma dokładnie te same liczby. Silnik połączono z poprzecznie zamocowaną skrzynią manualną Xtrac z siedmioma biegami. Podobnie jak w Utopii, artystycznie wykuty z metalu mechanizm skrzyni jest tu całkowicie wyeksponowany. Huayra Epitome ma wzmocnione trójpłytkowe sprzęgło i elektronicznie sterowany dyferencjał, przez który ten gigantyczny moment obrotowy trafia na tylne koła.
Pagani w swoich jednostkowych projektach stosuje dokładnie te same procedury produkcyjne co w samochodach seryjnych. Oznacza to, że zatwierdzenie wszystkich nietypowych rozwiązań i szczegółów modelu Epitome zajęło długie miesiące. Dużą część tego czasu poświęcono strojeniu zawieszenia z geometrią zapobiegającą nurkowaniu i przechyłom bocznym. Adaptacyjne amortyzatory tego konkretnego Pagani mają specjalny “ultramiękki” tryb mający poprawić komfort jazdy na co dzień. Kute aluminiowe felgi inspirowane modelem Imola obuto w opony Pirelli P Zero Trofeo R, a przy wszystkich kołach pracują hamulce węglowo-ceramiczne dostarczane przez Brembo.
Pagani nie ujawnia ile Huayra Epitome kosztowała, ale jeśli pytasz, pewnie i tak za dużo.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.