BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Bugatti stworzyło unikalnego Chirona Super Sport 57, aby uhonorować model 57 SC Atlantic z 1936 r.
Bugatti Type 57 SC Atlantic rocznik 1936 to jeden z najrzadszych i najbardziej wartościowych samochodów na świecie i bezsprzecznie ikona stylu swoich czasów. Prawie 90 lat po pojawieniu się tego samochodu na drogach Bugatti postanowiło stworzyć Chirona w najbardziej ekstremalnej wersji Super Sport 57 “One of One” inspirowanego właśnie tym legendarnym coupe. Jak sugeruje nazwa, jest to unikalny egzemplarz, który trafi do jednej bardzo szczęśliwej klientki.
Otrzymawszy od firmy zaproszenie do skonfigurowania swojego Chirona Super Sport nabytego z okazji 70. urodzin, kobieta to spędziła rok ustalając z Bugatti szczegóły tego wyjątkowego projektu. Jednym z pierwszych pomysłów było odtworzenie srebrno-błękitnego odcienia lakieru, co wymagało dokładnego zbadania jednego z dwóch istniejących egzemplarzy Type 57 SC Atlantic. Twórcy musieli mieć pewność, że lakier będzie idealnie oddawał historyczną barwę w każdych warunkach oświetleniowych.
Duży, pionowy grill Atlantica jest jednym z jego charakterystycznych elementów, który styliści starali się odtworzyć w “One of One”. Starannie uformowany wlot powietrza wewnątrz podkowiastego grilla Chirona Super Sport musiał zniknąć. W jego miejsce zastosowano grill z pionowymi żeberkami z polerowanego aluminium z szerszym elementem centralnym i wkomponowanym logo Bugatti. Wystrój ten koresponduje z chromowanymi wstawkami między zderzakiem, a dolnym splitterem.
Zestawienie błękitu i polerowanego chromu występuje również na 5-ramiennych felgach Super Sporta, ale to nie koniec dedykowanych detali. Od spodu tylnego skrzydła pojawiła się specjalna grafika z zarysem sylwetki historycznego Bugatti wraz ze stylizowanymi napisami “57” i “One of One”.
Tak jak w oryginale, wnętrze Chirona pokryto jasnobrązową skórą Gaucho, a na boczkach drzwi pojawiły się ręcznie wyszywane hafty z sylwetką Atlantica. Dedykowane panele tunelu środkowego zawierają logo “57 One of One”, a sam klient wniósł pomysł, aby na zagłówkach wyszyć “tańczącego słonia” Rembrandta Bugatti, który służył w dawnych samochodach tej marki jako ozdobna figurka na szczycie chłodnicy.
Jascha Straub, główny projektant Sur Mesure w Bugatti, powiedział: "Od lat marzyłem o reinterpretacji Atlantica, więc miałem już pewien pogląd na to co chciałbym zrobić, aby uhonorować najbardziej elegancki samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowano. Od razu mogliśmy usiąść i zacząć rozwijać projekt, aby wspólnie zrealizować tę wizję".
Bugatti ma nadzieję, że pewnego dnia ten one-off ozdobi stoisko marki podczas prestiżowych konkursów elegancji, jak to ma miejsce w przypadku oryginalnego Type 57. Tymczasem szczęśliwa klientka zabrała swój nowy nabytek w podróż życia po Stanach Zjednoczonych.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.