Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
To ostatni Bugatti Chiron z serii one-off i zdecydowanie najbardziej pracochłonny z nich wszystkich.
Bugatti zaprezentowało wyjątkowy projekt na bazie Chirona Super Sport, w którym ręczne rysunki powstały wprost na karoserii auta. Ten jednostkowy egzemplarz nazwano “Golden Era”, a jego nabywcą jest kolekcjoner Bugatti, który koniecznie chciał mieć w samochodzie odniesienia do historii marki i silnika W16.
Rysunki pokrywające panele nadwozia Chirona pokazują historyczne modele Bugatti z czasów Ettore, Jeana i Rolanda Bugattich, jak również model EB110 z lat 80. oraz inne aspekty dziedzictwa firmy. Obrazki ze “złotej ery” Bugatti znajdują się na stronie pasażera, późniejsze dzieła uwieczniono po stronie kierowcy. Ogółem na karoserii Chirona znajduje się 45 ręcznie wykonanych rysunków.
Nad trwającym dwa lata procesem powstawania rysunków czuwał dział projektów specjalnych Bugatti Sur Mesure (co tłumaczy się jako "szyty na miarę" lub "dostosowany"). Zadaniem tej komórki firmy jest realizacja wszystkich tych życzeń klientów, które wykraczają poza standardową (i tak dość szeroką) ofertę personalizacji “normalnych” Bugatti.
Dwukolorowy schemat malowania obejmuje specjalny odcień złota "Doré" stworzony specjalnie dla tego samochodu, który przechodzi w metaliczną wersję lakieru Nocturne Black z palety Bugatti. Ten sam czarny odcień został użyty przez projektantów do wykonania szkiców.
Same rysunki zostały wykonane podobnymi długopisami jak te, których projektanci używają do szkicowania na papierze, choć przy pomocy techniki określanej przez Bugatti jako “zupełnie nowa”. Z kolei rysunki wnętrza zostały naniesione za pomocą specjalnej farby i cienkiego pędzla. Proces szkicowania na samochodzie trwał ponad 400 godzin.
Powłoka lakiernicza została również poddana różnym testom i udoskonaleniom, aby zapewnić, że szkice nie ulegną degradacji z upływem czasu. Firma opisuje to jako "prawdopodobnie najbardziej wymagający projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjęło się Bugatti".
Achim Anscheidt, który przed przejściem na emeryturę w zeszłym miesiącu był dyrektorem projektowym Bugatti, powiedział: "Tak rozległe zlecenia specjalne są niezwykle rzadkie - zwykle widzimy nie więcej niż jedną lub dwie kreacje tego typu w skali roku", dodając: "Golden Era jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym przykładem personalizacji według potrzeb klienta, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy. Proces może wydawać się dość prosty, ale osiągnięcie idealnego wykończenia, które przetrwa próbę czasu, wymagało więcej cierpliwości i kunsztu niż można sobie wyobrazić".
Bugatti Chiron Super Sport Golden Era zostanie przekazany właścicielowi podczas Monterey Car Week w sierpniu. Cena nie została ujawniona.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.