Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
To ostatni Bugatti Chiron z serii one-off i zdecydowanie najbardziej pracochłonny z nich wszystkich.
Bugatti zaprezentowało wyjątkowy projekt na bazie Chirona Super Sport, w którym ręczne rysunki powstały wprost na karoserii auta. Ten jednostkowy egzemplarz nazwano “Golden Era”, a jego nabywcą jest kolekcjoner Bugatti, który koniecznie chciał mieć w samochodzie odniesienia do historii marki i silnika W16.
Rysunki pokrywające panele nadwozia Chirona pokazują historyczne modele Bugatti z czasów Ettore, Jeana i Rolanda Bugattich, jak również model EB110 z lat 80. oraz inne aspekty dziedzictwa firmy. Obrazki ze “złotej ery” Bugatti znajdują się na stronie pasażera, późniejsze dzieła uwieczniono po stronie kierowcy. Ogółem na karoserii Chirona znajduje się 45 ręcznie wykonanych rysunków.
Nad trwającym dwa lata procesem powstawania rysunków czuwał dział projektów specjalnych Bugatti Sur Mesure (co tłumaczy się jako "szyty na miarę" lub "dostosowany"). Zadaniem tej komórki firmy jest realizacja wszystkich tych życzeń klientów, które wykraczają poza standardową (i tak dość szeroką) ofertę personalizacji “normalnych” Bugatti.
Dwukolorowy schemat malowania obejmuje specjalny odcień złota "Doré" stworzony specjalnie dla tego samochodu, który przechodzi w metaliczną wersję lakieru Nocturne Black z palety Bugatti. Ten sam czarny odcień został użyty przez projektantów do wykonania szkiców.
Same rysunki zostały wykonane podobnymi długopisami jak te, których projektanci używają do szkicowania na papierze, choć przy pomocy techniki określanej przez Bugatti jako “zupełnie nowa”. Z kolei rysunki wnętrza zostały naniesione za pomocą specjalnej farby i cienkiego pędzla. Proces szkicowania na samochodzie trwał ponad 400 godzin.
Powłoka lakiernicza została również poddana różnym testom i udoskonaleniom, aby zapewnić, że szkice nie ulegną degradacji z upływem czasu. Firma opisuje to jako "prawdopodobnie najbardziej wymagający projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjęło się Bugatti".
Achim Anscheidt, który przed przejściem na emeryturę w zeszłym miesiącu był dyrektorem projektowym Bugatti, powiedział: "Tak rozległe zlecenia specjalne są niezwykle rzadkie - zwykle widzimy nie więcej niż jedną lub dwie kreacje tego typu w skali roku", dodając: "Golden Era jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym przykładem personalizacji według potrzeb klienta, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy. Proces może wydawać się dość prosty, ale osiągnięcie idealnego wykończenia, które przetrwa próbę czasu, wymagało więcej cierpliwości i kunsztu niż można sobie wyobrazić".
Bugatti Chiron Super Sport Golden Era zostanie przekazany właścicielowi podczas Monterey Car Week w sierpniu. Cena nie została ujawniona.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.