Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
To ostatni Bugatti Chiron z serii one-off i zdecydowanie najbardziej pracochłonny z nich wszystkich.
Bugatti zaprezentowało wyjątkowy projekt na bazie Chirona Super Sport, w którym ręczne rysunki powstały wprost na karoserii auta. Ten jednostkowy egzemplarz nazwano “Golden Era”, a jego nabywcą jest kolekcjoner Bugatti, który koniecznie chciał mieć w samochodzie odniesienia do historii marki i silnika W16.
Rysunki pokrywające panele nadwozia Chirona pokazują historyczne modele Bugatti z czasów Ettore, Jeana i Rolanda Bugattich, jak również model EB110 z lat 80. oraz inne aspekty dziedzictwa firmy. Obrazki ze “złotej ery” Bugatti znajdują się na stronie pasażera, późniejsze dzieła uwieczniono po stronie kierowcy. Ogółem na karoserii Chirona znajduje się 45 ręcznie wykonanych rysunków.
Nad trwającym dwa lata procesem powstawania rysunków czuwał dział projektów specjalnych Bugatti Sur Mesure (co tłumaczy się jako "szyty na miarę" lub "dostosowany"). Zadaniem tej komórki firmy jest realizacja wszystkich tych życzeń klientów, które wykraczają poza standardową (i tak dość szeroką) ofertę personalizacji “normalnych” Bugatti.
Dwukolorowy schemat malowania obejmuje specjalny odcień złota "Doré" stworzony specjalnie dla tego samochodu, który przechodzi w metaliczną wersję lakieru Nocturne Black z palety Bugatti. Ten sam czarny odcień został użyty przez projektantów do wykonania szkiców.
Same rysunki zostały wykonane podobnymi długopisami jak te, których projektanci używają do szkicowania na papierze, choć przy pomocy techniki określanej przez Bugatti jako “zupełnie nowa”. Z kolei rysunki wnętrza zostały naniesione za pomocą specjalnej farby i cienkiego pędzla. Proces szkicowania na samochodzie trwał ponad 400 godzin.
Powłoka lakiernicza została również poddana różnym testom i udoskonaleniom, aby zapewnić, że szkice nie ulegną degradacji z upływem czasu. Firma opisuje to jako "prawdopodobnie najbardziej wymagający projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjęło się Bugatti".
Achim Anscheidt, który przed przejściem na emeryturę w zeszłym miesiącu był dyrektorem projektowym Bugatti, powiedział: "Tak rozległe zlecenia specjalne są niezwykle rzadkie - zwykle widzimy nie więcej niż jedną lub dwie kreacje tego typu w skali roku", dodając: "Golden Era jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym przykładem personalizacji według potrzeb klienta, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy. Proces może wydawać się dość prosty, ale osiągnięcie idealnego wykończenia, które przetrwa próbę czasu, wymagało więcej cierpliwości i kunsztu niż można sobie wyobrazić".
Bugatti Chiron Super Sport Golden Era zostanie przekazany właścicielowi podczas Monterey Car Week w sierpniu. Cena nie została ujawniona.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.
Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?
Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.