Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
To ostatni Bugatti Chiron z serii one-off i zdecydowanie najbardziej pracochłonny z nich wszystkich.
Bugatti zaprezentowało wyjątkowy projekt na bazie Chirona Super Sport, w którym ręczne rysunki powstały wprost na karoserii auta. Ten jednostkowy egzemplarz nazwano “Golden Era”, a jego nabywcą jest kolekcjoner Bugatti, który koniecznie chciał mieć w samochodzie odniesienia do historii marki i silnika W16.
Rysunki pokrywające panele nadwozia Chirona pokazują historyczne modele Bugatti z czasów Ettore, Jeana i Rolanda Bugattich, jak również model EB110 z lat 80. oraz inne aspekty dziedzictwa firmy. Obrazki ze “złotej ery” Bugatti znajdują się na stronie pasażera, późniejsze dzieła uwieczniono po stronie kierowcy. Ogółem na karoserii Chirona znajduje się 45 ręcznie wykonanych rysunków.
Nad trwającym dwa lata procesem powstawania rysunków czuwał dział projektów specjalnych Bugatti Sur Mesure (co tłumaczy się jako "szyty na miarę" lub "dostosowany"). Zadaniem tej komórki firmy jest realizacja wszystkich tych życzeń klientów, które wykraczają poza standardową (i tak dość szeroką) ofertę personalizacji “normalnych” Bugatti.
Dwukolorowy schemat malowania obejmuje specjalny odcień złota "Doré" stworzony specjalnie dla tego samochodu, który przechodzi w metaliczną wersję lakieru Nocturne Black z palety Bugatti. Ten sam czarny odcień został użyty przez projektantów do wykonania szkiców.
Same rysunki zostały wykonane podobnymi długopisami jak te, których projektanci używają do szkicowania na papierze, choć przy pomocy techniki określanej przez Bugatti jako “zupełnie nowa”. Z kolei rysunki wnętrza zostały naniesione za pomocą specjalnej farby i cienkiego pędzla. Proces szkicowania na samochodzie trwał ponad 400 godzin.
Powłoka lakiernicza została również poddana różnym testom i udoskonaleniom, aby zapewnić, że szkice nie ulegną degradacji z upływem czasu. Firma opisuje to jako "prawdopodobnie najbardziej wymagający projekt na zamówienie, jakiego kiedykolwiek podjęło się Bugatti".
Achim Anscheidt, który przed przejściem na emeryturę w zeszłym miesiącu był dyrektorem projektowym Bugatti, powiedział: "Tak rozległe zlecenia specjalne są niezwykle rzadkie - zwykle widzimy nie więcej niż jedną lub dwie kreacje tego typu w skali roku", dodając: "Golden Era jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym przykładem personalizacji według potrzeb klienta, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy. Proces może wydawać się dość prosty, ale osiągnięcie idealnego wykończenia, które przetrwa próbę czasu, wymagało więcej cierpliwości i kunsztu niż można sobie wyobrazić".
Bugatti Chiron Super Sport Golden Era zostanie przekazany właścicielowi podczas Monterey Car Week w sierpniu. Cena nie została ujawniona.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.
W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.
Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.
Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.
Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.
Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.
Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.