Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na wrześniowych targach w Monachium BMW pokaże koncept sedana przyszłości - Vision Neue Klasse.
Kierunek jaki ostatnio obrał język designu marki BMW jest co najmniej kontrowersyjny, ale biorąc pod uwagę zapowiadane nowości - w tym najnowszy koncept Vision Neue Klasse - przyszłe modele będą równie ekscentryczne i nietypowe. Stworzony jako zapowiedź tego, co Bawarczycy szykują za następne kilka lat, koncept ten ma formę klasycznego, trójbryłowego sedana. Oparto go jednak na nowej architekturze EV wykorzystującej motory eDrive szóstej generacji.
Mimo dość radykalnej stylistyki Vision Neue Klasse nie jest pozbawiony tradycyjnych cech kojarzonych z marką BMW. Należy do nich “nos rekina”, czyli przedni pas o ujemnym nachyleniu, podcięcie Hofmeistera w bocznej linii szyb czy środek ciężkości sylwetki umieszczony bliżej tylnej osi auta.
Jest to kontynuacja trendów jakie widzieliśmy już w konceptach Vision Circular hatchback i i sedanie Vision Dee - gładkie powierzchnie nadwozia i “nerki” w formie ruchomych, świetlnych wzorów ukrytych za taflą szkła w przedniej części auta.
Pod nadwoziem Vision Neue Klasse kryje się technologia, która będzie wykorzystana w kolejnej generacji samochodów produkcyjnych BMW z napędem elektrycznym. Główną nowością w tym zakresie są nowe silniki eDrive. Dzięki bardziej zaawansowanemu systemowi chłodzenia i bardziej gęstym energetycznie, okrągłym ogniwom akumulatora, technologia ta zapewnia wzrost zasięgu nawet o 30 procent, przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości ładowania. W połączeniu z optymalizacją masy i wydajniejszą aerodynamiką, Neue Klasse oferuje ogólną poprawę efektywności energetycznej nawet o 25 procent.
Jeśli chodzi o wnętrze, to już sam wygląd zdradza, że forma jest daleka od produkcyjnej, ale Neue Klasse i tak stanowi doskonały wgląd w pomysły jakie będą wdrażane w kolejnych modelach BMW. Firmowy system informacyjno-rozrywkowy iDrive ewoluuje w stronę jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań takich jak panoramiczny ekran u podstawy przedniej szyby, z którego mogą korzystać jednocześnie kierowca i pasażer. Z kolei dostęp do kluczowych funkcji pojazdu odbywa się poprzez tradycyjny ekran dotykowy umieszczony pośrodku kokpitu.
Przewidywany termin wdrożenia Neue Klasse (a raczej jego języka designu i technologii) do produkcji nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie stanie się to dopiero pod koniec trwającej dekady.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.