Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW Vision Neue Klasse zapowiada całą gamę nowych produkcyjnych BMW

Na wrześniowych targach w Monachium BMW pokaże koncept sedana przyszłości - Vision Neue Klasse.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 września 2023
BMW Vision Neue Klasse concept główne
18

Kierunek jaki ostatnio obrał język designu marki BMW jest co najmniej kontrowersyjny, ale biorąc pod uwagę zapowiadane nowości - w tym najnowszy koncept Vision Neue Klasse - przyszłe modele będą równie ekscentryczne i nietypowe. Stworzony jako zapowiedź tego, co Bawarczycy szykują za następne kilka lat, koncept ten ma formę klasycznego, trójbryłowego sedana. Oparto go jednak na nowej architekturze EV wykorzystującej motory eDrive szóstej generacji.

Mimo dość radykalnej stylistyki Vision Neue Klasse nie jest pozbawiony tradycyjnych cech kojarzonych z marką BMW. Należy do nich “nos rekina”, czyli przedni pas o ujemnym nachyleniu, podcięcie Hofmeistera w bocznej linii szyb czy środek ciężkości sylwetki umieszczony bliżej tylnej osi auta.

Wygląd i technologie zastosowane w BMW Vision Neue Klasse są odległą zapowiedzią całej gamy nowych produktów BMW.

Jest to kontynuacja trendów jakie widzieliśmy już w konceptach Vision Circular hatchback i i sedanie Vision Dee - gładkie powierzchnie nadwozia i “nerki” w formie ruchomych, świetlnych wzorów ukrytych za taflą szkła w przedniej części auta.

Pod nadwoziem Vision Neue Klasse kryje się technologia, która będzie wykorzystana w kolejnej generacji samochodów produkcyjnych BMW z napędem elektrycznym. Główną nowością w tym zakresie są nowe silniki eDrive. Dzięki bardziej zaawansowanemu systemowi chłodzenia i bardziej gęstym energetycznie, okrągłym ogniwom akumulatora, technologia ta zapewnia wzrost zasięgu nawet o 30 procent, przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości ładowania. W połączeniu z optymalizacją masy i wydajniejszą aerodynamiką, Neue Klasse oferuje ogólną poprawę efektywności energetycznej nawet o 25 procent.

Reklama
BMW Vision Neue Klasse concept tył dynamiczne
18

Jeśli chodzi o wnętrze, to już sam wygląd zdradza, że forma jest daleka od produkcyjnej, ale Neue Klasse i tak stanowi doskonały wgląd w pomysły jakie będą wdrażane w kolejnych modelach BMW. Firmowy system informacyjno-rozrywkowy iDrive ewoluuje w stronę jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań takich jak panoramiczny ekran u podstawy przedniej szyby, z którego mogą korzystać jednocześnie kierowca i pasażer. Z kolei dostęp do kluczowych funkcji pojazdu odbywa się poprzez tradycyjny ekran dotykowy umieszczony pośrodku kokpitu.

Przewidywany termin wdrożenia Neue Klasse (a raczej jego języka designu i technologii) do produkcji nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie stanie się to dopiero pod koniec trwającej dekady.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

5 grudnia 2024
Electrogenic Mazda MX-5 EV
Mazda / MX-5
Elektryczna Mazda MX-5 - kontrowersyjny współczesny klasyk

To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
Restomod
Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

5 grudnia 2024
Jaguar Type 00 premiera
Jaguar / GT EV
Jaguar Type 00 to koncept nowej, elektrycznej ery Jaguara

Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.

4 grudnia 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024
Lotus Hyper Hybrid
Lotus
Lotus zmienia kurs i pracuje nad technologią Hyper Hybrid

W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.

30 listopada 2024
Toyota Supra Final Edition news
Toyota / Supra
Toyota kończy produkcję Supry wzmocnioną odmianą Final Edition

Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.

30 listopada 2024
Lamborghini Temerario V8 moc
Lamborghini / Temerario
Nowe V8 Lamborghini Temerario ma potencjał na ponad 1000 KM

Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.

27 listopada 2024
Alfa Romeo 33 Stradale Nardo
Alfa Romeo / 33 Stradale
Zobacz jak Alfa Romeo 33 Stradale osiąga 333 km/h na Nardò

Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.

26 listopada 2024