Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Na wrześniowych targach w Monachium BMW pokaże koncept sedana przyszłości - Vision Neue Klasse.
Kierunek jaki ostatnio obrał język designu marki BMW jest co najmniej kontrowersyjny, ale biorąc pod uwagę zapowiadane nowości - w tym najnowszy koncept Vision Neue Klasse - przyszłe modele będą równie ekscentryczne i nietypowe. Stworzony jako zapowiedź tego, co Bawarczycy szykują za następne kilka lat, koncept ten ma formę klasycznego, trójbryłowego sedana. Oparto go jednak na nowej architekturze EV wykorzystującej motory eDrive szóstej generacji.
Mimo dość radykalnej stylistyki Vision Neue Klasse nie jest pozbawiony tradycyjnych cech kojarzonych z marką BMW. Należy do nich “nos rekina”, czyli przedni pas o ujemnym nachyleniu, podcięcie Hofmeistera w bocznej linii szyb czy środek ciężkości sylwetki umieszczony bliżej tylnej osi auta.
Jest to kontynuacja trendów jakie widzieliśmy już w konceptach Vision Circular hatchback i i sedanie Vision Dee - gładkie powierzchnie nadwozia i “nerki” w formie ruchomych, świetlnych wzorów ukrytych za taflą szkła w przedniej części auta.
Pod nadwoziem Vision Neue Klasse kryje się technologia, która będzie wykorzystana w kolejnej generacji samochodów produkcyjnych BMW z napędem elektrycznym. Główną nowością w tym zakresie są nowe silniki eDrive. Dzięki bardziej zaawansowanemu systemowi chłodzenia i bardziej gęstym energetycznie, okrągłym ogniwom akumulatora, technologia ta zapewnia wzrost zasięgu nawet o 30 procent, przy jednoczesnym zwiększeniu prędkości ładowania. W połączeniu z optymalizacją masy i wydajniejszą aerodynamiką, Neue Klasse oferuje ogólną poprawę efektywności energetycznej nawet o 25 procent.
Jeśli chodzi o wnętrze, to już sam wygląd zdradza, że forma jest daleka od produkcyjnej, ale Neue Klasse i tak stanowi doskonały wgląd w pomysły jakie będą wdrażane w kolejnych modelach BMW. Firmowy system informacyjno-rozrywkowy iDrive ewoluuje w stronę jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań takich jak panoramiczny ekran u podstawy przedniej szyby, z którego mogą korzystać jednocześnie kierowca i pasażer. Z kolei dostęp do kluczowych funkcji pojazdu odbywa się poprzez tradycyjny ekran dotykowy umieszczony pośrodku kokpitu.
Przewidywany termin wdrożenia Neue Klasse (a raczej jego języka designu i technologii) do produkcji nie jest jeszcze znany, ale prawdopodobnie stanie się to dopiero pod koniec trwającej dekady.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.