Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Koncepcyjne iVision Dee pokazuje design i technologię wszystkich przyszłych modeli EV od BMW.
Podczas targów CES (Targi Elektroniki Użytkowej) w Las Vegas koncern BMW zaprezentował swój najnowszy koncept iVision Dee. Jest to auto pokazowe, więc z technicznego punktu widzenia nie ma nic wspólnego z produkcyjnymi BMW planowanymi po 2025 roku. Koncept ma za zadanie pokazać kierunek, w którym podąży stylistyka nowych modeli niemieckiej marki, a także zaprezentować technologię, z której już niedługo skorzystają wszystkie nowe EV BMW. iVision Dee ma formę trójbryłowego, sportowego sedana - przywołując kultowe modele BMW serii 3 Niemcy mają nadzieję zadowolić swoich najbardziej lojalnych klientów.
iVision Dee jest pierwszym przebłyskiem nadchodzącej generacji modeli Neue Klasse - tak producent określa całą gamę nowych samochodów elektrycznych, które po 2025 roku wejdą do oferty. Mają one korzystać ze specjalnej platformy stworzonej dla kolejnej generacji napędów elektrycznych i technologii BMW. Samochody z serii Neue Klasse będą sprzedawane równolegle z samochodami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi z obecnej oferty, ewentualnie wejdą w miejsce elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli.
Wśród elementów zaprezentowanych w koncepcie znajduje się wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną, który może wypełnić całą szerokość przedniej szyby. Funkcja ta zostanie również zintegrowana we wszystkich nadchodzących modelach BMW w ramach przedefiniowania funkcjonalności interfejsów użytkownika. W koncepcji iVision Dee kierowca może wybrać jeden z pięciu różnych poziomów wyświetlanych informacji, od minimalnego analogowego zestawu kluczowych danych, takich jak prędkość i zasięg, do pełnej rzeczywistości rozszerzonej.
Minimalistyczna kabina pozbawiona wszelkich szklanych powierzchni dotykowych i fizycznych przycisków raczej nie trafi w tak ekstremalnej formie do aut produkcyjnych. Możemy się jednak spodziewać kokpitu zorientowanego na kierowcę, jak w modelach historycznych BMW, oraz szerokiego wykorzystania nowych rodzajów tkanin do wykończenia wnętrza - trend już częściowo widoczny w SUV-ie iX.
W koncepcie iVision Dee widać także rozwinięcie technologii e-ink - powierzchni zmieniających kolor, które BMW po raz pierwszy pokazało w prototypie iX w 2022 roku. Działa to na podobnej zasadzie co czytniki do e-booków. Ten rodzaj pasywnej technologii zmiany koloru nie wykorzystuje ekranów ani świateł do zmiany koloru, a raczej prądy elektryczne, które zmieniają odcień maleńkich kapsułek osadzonych w powierzchniach samochodu. System jest inspirowany sposobem, w jaki ośmiornica lub mątwa rozszerzają i kurczą chromatofory w swojej skórze, aby zmieniać kolory pod wodą. W aktualnym wydaniu technologia ta ma już możliwość zmian w zakresie 32 kolorów, a nie tylko czerni i bieli jak wcześniej. Chociaż jest jeszcze zbyt wcześnie na jakiekolwiek zastosowanie w nadchodzących modelach seryjnych, BMW twierdzi, że technologia e-ink jest rozwijana nie tylko dla samochodów pokazowych.
Wszystkie nowe pomysły i koncepcje zawarto w trójbryłowym nadwoziu jednoznacznie kojarzącym się z klasyką BMW. Samochód ma odniesienia do kultowych modeli jak podwójny grill w kształcie nerek, podwójne przednie reflektory i słynne podcięcie Hofmeistera, choć każdy z tych elementów zaprojektowano w nowoczesnym stylu.
W 2023 roku BMW planuje pokazanie kolejnych konceptów zapowiadających przyszłe modele Neue Klasse. Formalne wdrożenie ich do produkcji jest planowane na 2025 rok.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.
Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?