Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Koncepcyjne iVision Dee pokazuje design i technologię wszystkich przyszłych modeli EV od BMW.
Podczas targów CES (Targi Elektroniki Użytkowej) w Las Vegas koncern BMW zaprezentował swój najnowszy koncept iVision Dee. Jest to auto pokazowe, więc z technicznego punktu widzenia nie ma nic wspólnego z produkcyjnymi BMW planowanymi po 2025 roku. Koncept ma za zadanie pokazać kierunek, w którym podąży stylistyka nowych modeli niemieckiej marki, a także zaprezentować technologię, z której już niedługo skorzystają wszystkie nowe EV BMW. iVision Dee ma formę trójbryłowego, sportowego sedana - przywołując kultowe modele BMW serii 3 Niemcy mają nadzieję zadowolić swoich najbardziej lojalnych klientów.

iVision Dee jest pierwszym przebłyskiem nadchodzącej generacji modeli Neue Klasse - tak producent określa całą gamę nowych samochodów elektrycznych, które po 2025 roku wejdą do oferty. Mają one korzystać ze specjalnej platformy stworzonej dla kolejnej generacji napędów elektrycznych i technologii BMW. Samochody z serii Neue Klasse będą sprzedawane równolegle z samochodami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi z obecnej oferty, ewentualnie wejdą w miejsce elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli.

Wśród elementów zaprezentowanych w koncepcie znajduje się wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną, który może wypełnić całą szerokość przedniej szyby. Funkcja ta zostanie również zintegrowana we wszystkich nadchodzących modelach BMW w ramach przedefiniowania funkcjonalności interfejsów użytkownika. W koncepcji iVision Dee kierowca może wybrać jeden z pięciu różnych poziomów wyświetlanych informacji, od minimalnego analogowego zestawu kluczowych danych, takich jak prędkość i zasięg, do pełnej rzeczywistości rozszerzonej.
Minimalistyczna kabina pozbawiona wszelkich szklanych powierzchni dotykowych i fizycznych przycisków raczej nie trafi w tak ekstremalnej formie do aut produkcyjnych. Możemy się jednak spodziewać kokpitu zorientowanego na kierowcę, jak w modelach historycznych BMW, oraz szerokiego wykorzystania nowych rodzajów tkanin do wykończenia wnętrza - trend już częściowo widoczny w SUV-ie iX.

W koncepcie iVision Dee widać także rozwinięcie technologii e-ink - powierzchni zmieniających kolor, które BMW po raz pierwszy pokazało w prototypie iX w 2022 roku. Działa to na podobnej zasadzie co czytniki do e-booków. Ten rodzaj pasywnej technologii zmiany koloru nie wykorzystuje ekranów ani świateł do zmiany koloru, a raczej prądy elektryczne, które zmieniają odcień maleńkich kapsułek osadzonych w powierzchniach samochodu. System jest inspirowany sposobem, w jaki ośmiornica lub mątwa rozszerzają i kurczą chromatofory w swojej skórze, aby zmieniać kolory pod wodą. W aktualnym wydaniu technologia ta ma już możliwość zmian w zakresie 32 kolorów, a nie tylko czerni i bieli jak wcześniej. Chociaż jest jeszcze zbyt wcześnie na jakiekolwiek zastosowanie w nadchodzących modelach seryjnych, BMW twierdzi, że technologia e-ink jest rozwijana nie tylko dla samochodów pokazowych.

Wszystkie nowe pomysły i koncepcje zawarto w trójbryłowym nadwoziu jednoznacznie kojarzącym się z klasyką BMW. Samochód ma odniesienia do kultowych modeli jak podwójny grill w kształcie nerek, podwójne przednie reflektory i słynne podcięcie Hofmeistera, choć każdy z tych elementów zaprojektowano w nowoczesnym stylu.
W 2023 roku BMW planuje pokazanie kolejnych konceptów zapowiadających przyszłe modele Neue Klasse. Formalne wdrożenie ich do produkcji jest planowane na 2025 rok.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.