BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Koncepcyjne iVision Dee pokazuje design i technologię wszystkich przyszłych modeli EV od BMW.
Podczas targów CES (Targi Elektroniki Użytkowej) w Las Vegas koncern BMW zaprezentował swój najnowszy koncept iVision Dee. Jest to auto pokazowe, więc z technicznego punktu widzenia nie ma nic wspólnego z produkcyjnymi BMW planowanymi po 2025 roku. Koncept ma za zadanie pokazać kierunek, w którym podąży stylistyka nowych modeli niemieckiej marki, a także zaprezentować technologię, z której już niedługo skorzystają wszystkie nowe EV BMW. iVision Dee ma formę trójbryłowego, sportowego sedana - przywołując kultowe modele BMW serii 3 Niemcy mają nadzieję zadowolić swoich najbardziej lojalnych klientów.
iVision Dee jest pierwszym przebłyskiem nadchodzącej generacji modeli Neue Klasse - tak producent określa całą gamę nowych samochodów elektrycznych, które po 2025 roku wejdą do oferty. Mają one korzystać ze specjalnej platformy stworzonej dla kolejnej generacji napędów elektrycznych i technologii BMW. Samochody z serii Neue Klasse będą sprzedawane równolegle z samochodami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi z obecnej oferty, ewentualnie wejdą w miejsce elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli.
Wśród elementów zaprezentowanych w koncepcie znajduje się wyświetlacz head-up obsługujący rzeczywistość rozszerzoną, który może wypełnić całą szerokość przedniej szyby. Funkcja ta zostanie również zintegrowana we wszystkich nadchodzących modelach BMW w ramach przedefiniowania funkcjonalności interfejsów użytkownika. W koncepcji iVision Dee kierowca może wybrać jeden z pięciu różnych poziomów wyświetlanych informacji, od minimalnego analogowego zestawu kluczowych danych, takich jak prędkość i zasięg, do pełnej rzeczywistości rozszerzonej.
Minimalistyczna kabina pozbawiona wszelkich szklanych powierzchni dotykowych i fizycznych przycisków raczej nie trafi w tak ekstremalnej formie do aut produkcyjnych. Możemy się jednak spodziewać kokpitu zorientowanego na kierowcę, jak w modelach historycznych BMW, oraz szerokiego wykorzystania nowych rodzajów tkanin do wykończenia wnętrza - trend już częściowo widoczny w SUV-ie iX.
W koncepcie iVision Dee widać także rozwinięcie technologii e-ink - powierzchni zmieniających kolor, które BMW po raz pierwszy pokazało w prototypie iX w 2022 roku. Działa to na podobnej zasadzie co czytniki do e-booków. Ten rodzaj pasywnej technologii zmiany koloru nie wykorzystuje ekranów ani świateł do zmiany koloru, a raczej prądy elektryczne, które zmieniają odcień maleńkich kapsułek osadzonych w powierzchniach samochodu. System jest inspirowany sposobem, w jaki ośmiornica lub mątwa rozszerzają i kurczą chromatofory w swojej skórze, aby zmieniać kolory pod wodą. W aktualnym wydaniu technologia ta ma już możliwość zmian w zakresie 32 kolorów, a nie tylko czerni i bieli jak wcześniej. Chociaż jest jeszcze zbyt wcześnie na jakiekolwiek zastosowanie w nadchodzących modelach seryjnych, BMW twierdzi, że technologia e-ink jest rozwijana nie tylko dla samochodów pokazowych.
Wszystkie nowe pomysły i koncepcje zawarto w trójbryłowym nadwoziu jednoznacznie kojarzącym się z klasyką BMW. Samochód ma odniesienia do kultowych modeli jak podwójny grill w kształcie nerek, podwójne przednie reflektory i słynne podcięcie Hofmeistera, choć każdy z tych elementów zaprojektowano w nowoczesnym stylu.
W 2023 roku BMW planuje pokazanie kolejnych konceptów zapowiadających przyszłe modele Neue Klasse. Formalne wdrożenie ich do produkcji jest planowane na 2025 rok.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.