Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Audi zaskoczyło. Zwykle zespoły Formuły 1 robią uroczyste prezentacje swoich barw na nowy sezon mniej więcej w lutym, niedługo przed pierwszymi testami. W zeszłym roku termin był wręcz narzucony odgórnie przez organizatora serii, ponieważ prezentacje odbywały się podczas specjalnego eventu, na który patrzyły oczy całego wyścigowego świata. Tym razem jednak Audi chciało jako pierwsze skierować nieco medialnej uwagi na siebie prezentując malowanie już przed połową listopada, a także przed końcem bieżącego sezonu.
Bolid nazywa się Audi R26 Concept i jest wizualizacją tożsamości marki w Królowej Sportów Motorowych. Nowe malowanie łączy charakterystyczną dla Audi techniczną precyzję z nowoczesną estetyką inspirowaną filozofią marki. To zapowiedź nowej ery, w której cztery pierścienie mają stać się symbolem innowacji także na torach F1. "Wejście do świata Formuły 1 to dla Audi odważny i przemyślany krok" - mówi Gernot Döllner, prezes zarządu Audi AG. - "To kolejny rozdział w procesie odnowy marki. Formuła 1 stanie się dla nas katalizatorem zmian - symbolem prędkości, odwagi i innowacyjnego myślenia."
Dominującym motywem nowego malowania jest połączenie matowej czerni włókna węglowego z tytanowymi akcentami i nowym, głębokim odcieniem czerwieni Audi Sport. Zastosowane materiały i kolorystyka nie tylko wyróżniają bolid wizualnie, ale też komunikują lekkość, precyzję i moc - cechy, które Audi chce przenieść z toru do swoich aut drogowych. Poza malowaniem reszta konceptu to tylko nośnik - efektowny, ale nie mający nic wspólnego z prawdziwym modelem aerodynamicznym, który jest rozwijany w tajemnicy. W ten sposób zespoły chronią się przed podpatrywaniem rozwiązań aerodynamicznych, a prawdziwe bolidy pojawią się dopiero na oficjalnych testach 11 lutego w Bahrajnie.
W sezonie 2026 Audi oficjalnie zadebiutuje w Formule 1 po przejęciu zespołu Sauber Group. W składzie kierowców znajdą się Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto, a za kierownictwo techniczne odpowiadać będą doświadczeni liderzy - Mattia Binotto i Jonathan Wheatley. Celem zespołu w bliskiej perspektywie będzie po prostu zdobywanie punktów i doświadczenia, ale za kilka lat marka chce walczyć o zwycięstwa. Nowe malowanie Audi to więc nie tylko estetyczna zapowiedź, ale też symbol ambicji, z jakimi marka wkracza na światową scenę F1.

Przypomnijmy, że w przyszłym roku Formuła 1 przejdzie prawdopodobnie największą rewolucję techniczną w swojej nowoczesnej historii. Bolidy mają być mniejsze i wyposażone w więcej elementów aktywnej aerodynamiki. W układzie napędowym podział mocy pomiędzy moduł elektryczny, a silnik spalinowy 1.6 turbo V6, ma wynosić 50/50, co wymusza szereg zmian w sterowaniu jednostkami i wydajnością bolidu. Poza tym do zbiorników paliwa zespoły będą zobowiązane wlewać paliwa syntetyczne, których produkcja i spalanie są neutralne środowiskowo.
W swojej historii Audi zdołało już podbić mistrzostwa WRC za sprawą rewolucyjnego napędu quattro, a także zdominować wyścigi długodystansowe w pierwszej dekadzie XXI w. Wysokie oczekiwania włodarzy Audi są więc uzasadnione historycznie, ale przypadki innych wielkich koncernów pokazują, że Formuła 1 rządzi się swoimi prawami. Wystarczy przytoczyć Toyotę, która w erze bez limitów budżetowych pompowała masę pieniędzy w rozwój zespołu, aby wycofać się po ośmiu latach bez żadnego zwycięstwa. Podobna historia spotkała innych gigantów, w tym Hondę, BMW czy Jaguara. Zobaczymy jak będzie w przypadku Audi.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.