Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Piąta generacja najlepszej opony Michelina do zastosowań drogowo-sportowych właśnie pojawiła się na rynku.
Już oficjalnie możemy powiedzieć, że Michelin wypuścił na rynek nową oponę z rodziny Pilot Sport o wysokich osiągach. W piątej generacji popularnej serii postawiono nacisk na przyczepność, osiągi na mokrej nawierzchni i trwałość. W tym momencie nowe opony Pilot Sport 5 dostępne są na polskim rynku w 17 rozmiarach, a pozostałe powinny być w sprzedaży od marca. Docelowa rozpiętość gamy tego modelu ma wynosić od 17 do 21 cali.
Przy projektowaniu następcy popularnego modelu Pilot Sport 4 francuski producent skupił się na trwałości opon Pilot Sport 5 o indeksie prędkości Y (do 300 km/h). To kluczowa kwestia dla zredukowania ogólnego śladu węglowego opon, a dla uzyskania odpowiednich osiągów zastosowano w nich technologię MaxTouch Construction. Dzięki takiej technologii opona bardziej równomiernie pracuje podczas hamowania, przyspieszania i skręcania, a to przekłada się na trwałość bieżnika.
“Dynamic Response” - to warstwa hybrydowa z włókien aramidowych i nylonowych dająca lepszą elastyczność opony. Z kolei dla zapewnienia bezkonkurencyjnej przyczepności Michelin opracował mieszankę “Never Slip” opartą o funkcjonalny elastomer nowego typu.
Zarówno Pilot Sport 4 jak i 5 to opony o wysokich osiągach, w których szczególny nacisk położono na hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni. Ma w tym pomagać bieżnik w technologii “Dual Sport Tread Design” z wzdłużnymi rowkami odprowadzającymi wodę dla większej trakcji na mokrej drodze (strona wewnętrzna) oraz sztywnymi klockami dla większej przyczepności na suchej drodze (strona zewnętrzna).
Michelin wprowadził jeszcze jedno udogodnienie mające pomóc kierowcom kontrolować stan ich opon - wskaźnik zużycia “Wear2check”. W parze ze znakomitymi osiągami opony Pilot Sport 5 idzie nowatorski design. Matowa, aksamitna mikrotekstura (Premium Touch) powierzchni bocznej opony przypomina pół-wyczynowy model Cup 2 i charakteryzuje się wysoką estetyką w każdych warunkach.
Producent nie podał informacji kiedy możemy spodziewać się jeszcze bardziej usportowionej opony o oznaczeniu Pilot Sport 5S. Jak na razie standardowy model jest dostępny w Europie w 50 rozmiarach (w Polsce 17). Pozostałe rozmiary będą w sprzedaży od marca 2022.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.