Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Piąta generacja najlepszej opony Michelina do zastosowań drogowo-sportowych właśnie pojawiła się na rynku.
Już oficjalnie możemy powiedzieć, że Michelin wypuścił na rynek nową oponę z rodziny Pilot Sport o wysokich osiągach. W piątej generacji popularnej serii postawiono nacisk na przyczepność, osiągi na mokrej nawierzchni i trwałość. W tym momencie nowe opony Pilot Sport 5 dostępne są na polskim rynku w 17 rozmiarach, a pozostałe powinny być w sprzedaży od marca. Docelowa rozpiętość gamy tego modelu ma wynosić od 17 do 21 cali.
Przy projektowaniu następcy popularnego modelu Pilot Sport 4 francuski producent skupił się na trwałości opon Pilot Sport 5 o indeksie prędkości Y (do 300 km/h). To kluczowa kwestia dla zredukowania ogólnego śladu węglowego opon, a dla uzyskania odpowiednich osiągów zastosowano w nich technologię MaxTouch Construction. Dzięki takiej technologii opona bardziej równomiernie pracuje podczas hamowania, przyspieszania i skręcania, a to przekłada się na trwałość bieżnika.
“Dynamic Response” - to warstwa hybrydowa z włókien aramidowych i nylonowych dająca lepszą elastyczność opony. Z kolei dla zapewnienia bezkonkurencyjnej przyczepności Michelin opracował mieszankę “Never Slip” opartą o funkcjonalny elastomer nowego typu.
Zarówno Pilot Sport 4 jak i 5 to opony o wysokich osiągach, w których szczególny nacisk położono na hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni. Ma w tym pomagać bieżnik w technologii “Dual Sport Tread Design” z wzdłużnymi rowkami odprowadzającymi wodę dla większej trakcji na mokrej drodze (strona wewnętrzna) oraz sztywnymi klockami dla większej przyczepności na suchej drodze (strona zewnętrzna).
Michelin wprowadził jeszcze jedno udogodnienie mające pomóc kierowcom kontrolować stan ich opon - wskaźnik zużycia “Wear2check”. W parze ze znakomitymi osiągami opony Pilot Sport 5 idzie nowatorski design. Matowa, aksamitna mikrotekstura (Premium Touch) powierzchni bocznej opony przypomina pół-wyczynowy model Cup 2 i charakteryzuje się wysoką estetyką w każdych warunkach.
Producent nie podał informacji kiedy możemy spodziewać się jeszcze bardziej usportowionej opony o oznaczeniu Pilot Sport 5S. Jak na razie standardowy model jest dostępny w Europie w 50 rozmiarach (w Polsce 17). Pozostałe rozmiary będą w sprzedaży od marca 2022.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.
Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.
Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.