Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Piąta generacja najlepszej opony Michelina do zastosowań drogowo-sportowych właśnie pojawiła się na rynku.
Już oficjalnie możemy powiedzieć, że Michelin wypuścił na rynek nową oponę z rodziny Pilot Sport o wysokich osiągach. W piątej generacji popularnej serii postawiono nacisk na przyczepność, osiągi na mokrej nawierzchni i trwałość. W tym momencie nowe opony Pilot Sport 5 dostępne są na polskim rynku w 17 rozmiarach, a pozostałe powinny być w sprzedaży od marca. Docelowa rozpiętość gamy tego modelu ma wynosić od 17 do 21 cali.
Przy projektowaniu następcy popularnego modelu Pilot Sport 4 francuski producent skupił się na trwałości opon Pilot Sport 5 o indeksie prędkości Y (do 300 km/h). To kluczowa kwestia dla zredukowania ogólnego śladu węglowego opon, a dla uzyskania odpowiednich osiągów zastosowano w nich technologię MaxTouch Construction. Dzięki takiej technologii opona bardziej równomiernie pracuje podczas hamowania, przyspieszania i skręcania, a to przekłada się na trwałość bieżnika.
“Dynamic Response” - to warstwa hybrydowa z włókien aramidowych i nylonowych dająca lepszą elastyczność opony. Z kolei dla zapewnienia bezkonkurencyjnej przyczepności Michelin opracował mieszankę “Never Slip” opartą o funkcjonalny elastomer nowego typu.
Zarówno Pilot Sport 4 jak i 5 to opony o wysokich osiągach, w których szczególny nacisk położono na hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni. Ma w tym pomagać bieżnik w technologii “Dual Sport Tread Design” z wzdłużnymi rowkami odprowadzającymi wodę dla większej trakcji na mokrej drodze (strona wewnętrzna) oraz sztywnymi klockami dla większej przyczepności na suchej drodze (strona zewnętrzna).
Michelin wprowadził jeszcze jedno udogodnienie mające pomóc kierowcom kontrolować stan ich opon - wskaźnik zużycia “Wear2check”. W parze ze znakomitymi osiągami opony Pilot Sport 5 idzie nowatorski design. Matowa, aksamitna mikrotekstura (Premium Touch) powierzchni bocznej opony przypomina pół-wyczynowy model Cup 2 i charakteryzuje się wysoką estetyką w każdych warunkach.
Producent nie podał informacji kiedy możemy spodziewać się jeszcze bardziej usportowionej opony o oznaczeniu Pilot Sport 5S. Jak na razie standardowy model jest dostępny w Europie w 50 rozmiarach (w Polsce 17). Pozostałe rozmiary będą w sprzedaży od marca 2022.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Flagowe Corvette ZR1X już tu jest i ma dokładnie tak ogromną moc jakiej się spodziewaliśmy.
Ferrari prezentuje wersję specjalną 296 Speciale przeznaczoną dla bardzo wąskiej grupy odbiorców.
Dwa nowe “modele specjalne” GMA już czekają na sierpniowy debiut podczas Monterey Car Week.
Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.