Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Ogumienie to uważane jest często za jedno z najbardziej wszechstronnych. Sprawdza się bowiem w codziennym użytkowaniu, ale równie dobrze może pokazać sportowy pazur. Jak wypada na tle nowej konkurencji?
Michelin Pilot Sport 4S to letnia opona drogowa o wysokich osiągach. Znając jej zalety, z optymizmem podchodziliśmy do testu, mimo że konkurencja była naprawdę solidna.
Pomimo letniej charakterystyki, producent podkreśla, że opona powinna nieźle radzić sobie także na mokrej nawierzchni, szczególnie jeśli chodzi o hamowanie. Podkreśla także odporność na zużycie i wyjątkowy wzór bieżnika, który stale dostosowuje się do drogi, wykorzystując technologię Dynamic Response Tech. Takie rozwiązanie ma optymalizować kontakt i kontrolę prowadzenia. Do produkcji opony, wykorzystano nową mieszankę elastomerów i hydrofobowej krzemionki. W połączeniu z szerokimi rowkami i zoptymalizowanym wzorem bieżnika ma to zapewniać najwyższą skuteczność hamowania. Tyle teorii.
Oponę zestawiliśmy z konkurencyjnymi produktami takimi jak Continental SportContact 6, Dunlop Sport Maxx RT2, Goodyear Eagle F1 Supersport, Nokian Powerproof, Pirelli PZero (PZ4) i Vredestein Ultrac Vorti. Pomimo zapewnień producenta i kilku doskonałych wyników, ostatecznie Michelin uplasował się na siódmej pozycji – ostatniej, jeśli chodzi o prowadzenie na mokrym asfalcie. Mimo że osiągnął czwarty najszybszy czas na torze i oferował optymalną stabilność podczas hamowania, pokonywania ostrych zakrętów i ogólnie niezłą przyczepność, imponujące wrażenie płynące z przedniej osi, zażegnał nerwowy tył. Michelin przeciętnie wypadł w teście aquaplaningu na prostej, jeszcze słabiej kiedy pomiaru przyspieszenia bocznego dokonywano na zakrzywionym odcinku drogi.
Trzeba jednak przyznać, że w testach prowadzenia na suchej nawierzchni model ten przodował, nie tylko rejestrując najszybsze okrążenia, ale także imponując odpowiednią reakcją na nawierzchnię, przyczepnością i stabilnością.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.