Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Sezon 2026 będzie rewolucją w Formule 1 z co najmniej kilku powodów. Samochody będą mniejsze i oszczędniejsze, do gry wejdzie aktywna aerodynamika i mocniej zelektryfikowane napędy. W padoku pojawią się dwie kolejne wielkie firmy - Cadillac i Audi. Niemiecki producent wejdzie do stawki poprzez przejęcie licencji zespołu Sauber, ale już teraz, na długo przed faktycznym udziałem w F1, Audi częściowo pozbyło się udziałów w zespole.
Według informacji do których dotarła stacja Sky Sports, nowym nabywcą niemal 30-procentowego udziału w zespole Audi jest Qatari Investment Authority (QIA), a cała transakcja opiewa na „setki milionów dolarów”. QIA zobowiązała się do zaoferowania wsparcia finansowego, aby Audi znalazło się na czele stawki F1, w przeciwieństwie do zespołu funkcjonującego obecnie pod nazwą Kick Sauber. Do końca sezonu 2024 pozostała tylko jedna runda, a zespół dopiero w ostatnim wyścigu zdobył pierwsze punkty, dlatego znajduje się na szarym końcu klasyfikacji konstruktorów.
Umowa została ogłoszona w trakcie przygotowań do niedzielnego Grand Prix Kataru. Audi jest kolejną po McLarenie ekipą z elity, która przyciągnęła duże inwestycje z Bliskiego Wschodu. Brytyjski zespół jest obecnie własnością Bahrain Mumtalakat Holding Company, która prowadzi rozmowy z należącym do rządu Abu Zabi holdingiem CYVN w sprawie przeniesienia własności.
Ostatni sezon Saubera przed zmianą brandu na Audi rozpocznie się w całkowicie nowym składzie. Do zespołu dołącza doświadczony Niemiec Nico Hulkenberg, a drugi fotel zajmie brazylijski talent Gabriel Bortoleto, podczas gdy dotychczasowi kierowcy, Valtteri Bottas i Zhou Guanyu, kończą swoją współpracę z ekipą z Hinwil. Audi pracuje również nad własnymi jednostkami napędowymi, aby dołączyć do stawki w 2026 roku jako samodzielny zespół fabryczny. Będzie to oznaczać przynależność do elitarnego grona producentów silników, w którym obecnie mamy trzy zespoły: Red Bull, Ferrari i Mercedes.
Czas pokaże czy te wszystkie przygotowania i inwestycje przełożą się na wysokie lokaty bolidów Audi w ich debiutanckim sezonie w Formule 1.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.