Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Sezon 2026 będzie rewolucją w Formule 1 z co najmniej kilku powodów. Samochody będą mniejsze i oszczędniejsze, do gry wejdzie aktywna aerodynamika i mocniej zelektryfikowane napędy. W padoku pojawią się dwie kolejne wielkie firmy - Cadillac i Audi. Niemiecki producent wejdzie do stawki poprzez przejęcie licencji zespołu Sauber, ale już teraz, na długo przed faktycznym udziałem w F1, Audi częściowo pozbyło się udziałów w zespole.
Według informacji do których dotarła stacja Sky Sports, nowym nabywcą niemal 30-procentowego udziału w zespole Audi jest Qatari Investment Authority (QIA), a cała transakcja opiewa na „setki milionów dolarów”. QIA zobowiązała się do zaoferowania wsparcia finansowego, aby Audi znalazło się na czele stawki F1, w przeciwieństwie do zespołu funkcjonującego obecnie pod nazwą Kick Sauber. Do końca sezonu 2024 pozostała tylko jedna runda, a zespół dopiero w ostatnim wyścigu zdobył pierwsze punkty, dlatego znajduje się na szarym końcu klasyfikacji konstruktorów.
Umowa została ogłoszona w trakcie przygotowań do niedzielnego Grand Prix Kataru. Audi jest kolejną po McLarenie ekipą z elity, która przyciągnęła duże inwestycje z Bliskiego Wschodu. Brytyjski zespół jest obecnie własnością Bahrain Mumtalakat Holding Company, która prowadzi rozmowy z należącym do rządu Abu Zabi holdingiem CYVN w sprawie przeniesienia własności.
Ostatni sezon Saubera przed zmianą brandu na Audi rozpocznie się w całkowicie nowym składzie. Do zespołu dołącza doświadczony Niemiec Nico Hulkenberg, a drugi fotel zajmie brazylijski talent Gabriel Bortoleto, podczas gdy dotychczasowi kierowcy, Valtteri Bottas i Zhou Guanyu, kończą swoją współpracę z ekipą z Hinwil. Audi pracuje również nad własnymi jednostkami napędowymi, aby dołączyć do stawki w 2026 roku jako samodzielny zespół fabryczny. Będzie to oznaczać przynależność do elitarnego grona producentów silników, w którym obecnie mamy trzy zespoły: Red Bull, Ferrari i Mercedes.
Czas pokaże czy te wszystkie przygotowania i inwestycje przełożą się na wysokie lokaty bolidów Audi w ich debiutanckim sezonie w Formule 1.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.