Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Sezon 2026 będzie rewolucją w Formule 1 z co najmniej kilku powodów. Samochody będą mniejsze i oszczędniejsze, do gry wejdzie aktywna aerodynamika i mocniej zelektryfikowane napędy. W padoku pojawią się dwie kolejne wielkie firmy - Cadillac i Audi. Niemiecki producent wejdzie do stawki poprzez przejęcie licencji zespołu Sauber, ale już teraz, na długo przed faktycznym udziałem w F1, Audi częściowo pozbyło się udziałów w zespole.
Według informacji do których dotarła stacja Sky Sports, nowym nabywcą niemal 30-procentowego udziału w zespole Audi jest Qatari Investment Authority (QIA), a cała transakcja opiewa na „setki milionów dolarów”. QIA zobowiązała się do zaoferowania wsparcia finansowego, aby Audi znalazło się na czele stawki F1, w przeciwieństwie do zespołu funkcjonującego obecnie pod nazwą Kick Sauber. Do końca sezonu 2024 pozostała tylko jedna runda, a zespół dopiero w ostatnim wyścigu zdobył pierwsze punkty, dlatego znajduje się na szarym końcu klasyfikacji konstruktorów.
Umowa została ogłoszona w trakcie przygotowań do niedzielnego Grand Prix Kataru. Audi jest kolejną po McLarenie ekipą z elity, która przyciągnęła duże inwestycje z Bliskiego Wschodu. Brytyjski zespół jest obecnie własnością Bahrain Mumtalakat Holding Company, która prowadzi rozmowy z należącym do rządu Abu Zabi holdingiem CYVN w sprawie przeniesienia własności.
Ostatni sezon Saubera przed zmianą brandu na Audi rozpocznie się w całkowicie nowym składzie. Do zespołu dołącza doświadczony Niemiec Nico Hulkenberg, a drugi fotel zajmie brazylijski talent Gabriel Bortoleto, podczas gdy dotychczasowi kierowcy, Valtteri Bottas i Zhou Guanyu, kończą swoją współpracę z ekipą z Hinwil. Audi pracuje również nad własnymi jednostkami napędowymi, aby dołączyć do stawki w 2026 roku jako samodzielny zespół fabryczny. Będzie to oznaczać przynależność do elitarnego grona producentów silników, w którym obecnie mamy trzy zespoły: Red Bull, Ferrari i Mercedes.
Czas pokaże czy te wszystkie przygotowania i inwestycje przełożą się na wysokie lokaty bolidów Audi w ich debiutanckim sezonie w Formule 1.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Aby wystartować w serii Australian Supercars, Toyota stworzyła Suprę z wyczynowym 5.2 V8 Lexusa.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.