Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.
Obecny właściciel McLaren Automotive, Bahrain Mumtalakat Holding Company, zgodził się na odsprzedaż części udziałów do CYVN Holdings LLC z siedzibą w Abu Zabi. Ma to miejsce tuż po premierze hipersamochodu McLaren W1, następcy modelu P1, który wyznacza początek nowej ery firmy. W wyniku transakcji McLaren Automotive przejdzie z rąk państwowego funduszu majątkowego Bahrajnu w ręce rządu Abu Zabi. CYVN nabył również mniejszościowy pakiet w całej Grupie McLaren, obejmującej także dział wyścigowy.
CYVN Holdings działa w dziedzinie inteligentnych i zaawansowanych rozwiązań mobilnych, dlatego ewentualne porozumienie, oprócz zapewnienia dostępu do dodatkowego kapitału, przyniesie marce również zaawansowaną wiedzę inżynieryjną dotyczącą samochodów elektrycznych. Wspomniano również o celu budowania na „wybitnych osiągnięciach McLarena w elitarnych sportach motorowych”, choć bez konkretnego odniesienia do F1 McLaren Racing.
CYVN nabył pakiet kontrolny w Gordon Murray Technologies w lipcu 2023 r., zapewniając producentowi zwiększenie inwestycji w rozwój pojazdów elektrycznych i technologii iStream; w przypadku udanego przejęcia McLarena arabski holding połączyłby Murraya i McLarena po raz pierwszy od czasu odejścia legendarnego projektanta z brytyjskiego zespołu w 2005 roku. Firma zainwestowała również w Forseven, brytyjski startup EV z byłym personelem JLR (w tym byłym dyrektorem wykonawczym ds. programów samochodowych Nickiem Collinsem na stanowisku dyrektora generalnego) oraz w chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Nio.
Po ostatnich wiadomościach Jego Ekscelencja Jassem Mohammed Bu Ataba Al Zaabi, prezes CYVN Holdings, powiedział: „Łącząc kultowe dziedzictwo i doświadczenie McLarena z zaawansowanymi możliwościami inżynieryjnymi i technologicznymi CYVN, chcemy na nowo zdefiniować mobilność o wysokich osiągach i ustanowić nowy punkt odniesienia dla doskonałości”.
McLaren Automotive w przeszłości kilkukrotnie miał zostać sprzedany, a wśród potencjalnych nabywców wymieniano koncerny BMW i Audi. Ten drugi producent ostatecznie zainwestował w zespół Sauber F1, aby startować w Formule 1 pod własną marką od sezonu 2026. W 2021 roku McLaren Group uzgodniła sprzedaż i leasing zwrotny swojej globalnej siedziby, która obejmowała Centrum Technologiczne McLaren i Centrum Produkcyjne McLaren, za 170 milionów funtów, z 20-letnim leasingiem zwrotnym uzgodnionym w ramach ówczesnej strategii refinansowania McLaren Group.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.