Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi przejmuje dział samochodów drogowych McLarena.
Obecny właściciel McLaren Automotive, Bahrain Mumtalakat Holding Company, zgodził się na odsprzedaż części udziałów do CYVN Holdings LLC z siedzibą w Abu Zabi. Ma to miejsce tuż po premierze hipersamochodu McLaren W1, następcy modelu P1, który wyznacza początek nowej ery firmy. W wyniku transakcji McLaren Automotive przejdzie z rąk państwowego funduszu majątkowego Bahrajnu w ręce rządu Abu Zabi. CYVN nabył również mniejszościowy pakiet w całej Grupie McLaren, obejmującej także dział wyścigowy.
CYVN Holdings działa w dziedzinie inteligentnych i zaawansowanych rozwiązań mobilnych, dlatego ewentualne porozumienie, oprócz zapewnienia dostępu do dodatkowego kapitału, przyniesie marce również zaawansowaną wiedzę inżynieryjną dotyczącą samochodów elektrycznych. Wspomniano również o celu budowania na „wybitnych osiągnięciach McLarena w elitarnych sportach motorowych”, choć bez konkretnego odniesienia do F1 McLaren Racing.
CYVN nabył pakiet kontrolny w Gordon Murray Technologies w lipcu 2023 r., zapewniając producentowi zwiększenie inwestycji w rozwój pojazdów elektrycznych i technologii iStream; w przypadku udanego przejęcia McLarena arabski holding połączyłby Murraya i McLarena po raz pierwszy od czasu odejścia legendarnego projektanta z brytyjskiego zespołu w 2005 roku. Firma zainwestowała również w Forseven, brytyjski startup EV z byłym personelem JLR (w tym byłym dyrektorem wykonawczym ds. programów samochodowych Nickiem Collinsem na stanowisku dyrektora generalnego) oraz w chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Nio.

Po ostatnich wiadomościach Jego Ekscelencja Jassem Mohammed Bu Ataba Al Zaabi, prezes CYVN Holdings, powiedział: „Łącząc kultowe dziedzictwo i doświadczenie McLarena z zaawansowanymi możliwościami inżynieryjnymi i technologicznymi CYVN, chcemy na nowo zdefiniować mobilność o wysokich osiągach i ustanowić nowy punkt odniesienia dla doskonałości”.
McLaren Automotive w przeszłości kilkukrotnie miał zostać sprzedany, a wśród potencjalnych nabywców wymieniano koncerny BMW i Audi. Ten drugi producent ostatecznie zainwestował w zespół Sauber F1, aby startować w Formule 1 pod własną marką od sezonu 2026. W 2021 roku McLaren Group uzgodniła sprzedaż i leasing zwrotny swojej globalnej siedziby, która obejmowała Centrum Technologiczne McLaren i Centrum Produkcyjne McLaren, za 170 milionów funtów, z 20-letnim leasingiem zwrotnym uzgodnionym w ramach ówczesnej strategii refinansowania McLaren Group.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.