Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
W najbliższy weekend w Abu Zabi zakończy się sześcioletnie partnerstwo teamu Sauber F1 z Alfą Romeo.
Alfa Romeo w oficjalnym komunikacie potwierdziła, że po ostatnim wyścigu sezonu 2023 ich mariaż z Suaber Motorsport dobiegnie końca. Ponowna przygoda Alfy ze sportami motorowymi na najwyższym poziomie rozpoczęła się w 2018 roku dzięki wsparciu nieżyjącego już Sergio Marchionne - były dyrektor generalny Ferrari chciał, aby zespół był miejscem szkolenia młodych kierowców, wychowanków Scuderii. Modelowym przykładem takiego kierowcy jest Charles Leclerc, który spędził swój debiutancki sezon w Alfie, nim przeszedł do głównego zespołu Ferrari.
Alfa Romeo nie powtórzyła sukcesów z dawnych czasów, gdy kierowcy tej marki wygrywali Mistrzostwo Świata F1 w 1950 i 1951 roku. Walka o podium nie była tu jednak najważniejsza. Włosi na obecności własnego teamu w F1 oparli całą wieloletnią kampanię marketingową, która miała poprawić ich notowania na globalnym rynku. W międzyczasie partnerstwo z Sauberem pozwoliło wypracować istotny wkład w niektóre sportowe samochody drogowe jak Giulia GTA i GTAm, które korzystają z aerodynamiki opracowanej przez szwajcarski zespół.
Na zakończenie sześcioletniej obecności w Królowej Sportów Motorowych zespół Alfa Romeo przygotował specjalne malowanie bolidu C43, które będzie obecne na samochodach podczas całego weekendu w Abu Zabi. Głównym motywem ma być liczba “6” eksponowana w wielu miejscach auta. Są jednak przesłanki świadczące o tym, że Alfa nie odkłada do szuflady wszystkich swoich inicjatyw związanych ze sportem wyczynowym. Źródło tych informacji pochodzi z samego szczytu władzy włoskiej marki.
"Kiedy zamyka się tak ważny rozdział w historii marki, nadchodzi czas na podsumowanie. Dla Alfy Romeo ta przygoda z F1 stanowiła międzynarodową wizytówkę na najwyższym poziomie, a także głębokie doświadczenie ludzkie i sportowe. Moim skromnym zdaniem zwrot z inwestycji w pracę, którą tu wykonaliśmy, był najbardziej pozytywny w całej mojej karierze. Korzyści pod względem widoczności stanowią punkt odniesienia dla całej grupy Stellantis. Alfa Romeo ma rywalizację w swoim DNA i powróci, aby zachwycić swoich fanów tak szybko, jak to możliwe, gdy warunki będą odpowiednie". - stwierdził w wywiadzie sam CEO Alfy, Jean-Philippe Imparato.
Tymczasem zespół Sauber w dwóch kolejnych latach będzie występował pod własną nazwą. Dopiero od sezonu 2026 w Hinwil zadomowi się Audi, które chce skorzystać z długo zapowiadanych zmian w regulaminie technicznym Formuły 1 i stworzyć własny team, silniki i podwozie, aby walczyć o najwyższe cele.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.