BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
W najbliższy weekend w Abu Zabi zakończy się sześcioletnie partnerstwo teamu Sauber F1 z Alfą Romeo.
Alfa Romeo w oficjalnym komunikacie potwierdziła, że po ostatnim wyścigu sezonu 2023 ich mariaż z Suaber Motorsport dobiegnie końca. Ponowna przygoda Alfy ze sportami motorowymi na najwyższym poziomie rozpoczęła się w 2018 roku dzięki wsparciu nieżyjącego już Sergio Marchionne - były dyrektor generalny Ferrari chciał, aby zespół był miejscem szkolenia młodych kierowców, wychowanków Scuderii. Modelowym przykładem takiego kierowcy jest Charles Leclerc, który spędził swój debiutancki sezon w Alfie, nim przeszedł do głównego zespołu Ferrari.
Alfa Romeo nie powtórzyła sukcesów z dawnych czasów, gdy kierowcy tej marki wygrywali Mistrzostwo Świata F1 w 1950 i 1951 roku. Walka o podium nie była tu jednak najważniejsza. Włosi na obecności własnego teamu w F1 oparli całą wieloletnią kampanię marketingową, która miała poprawić ich notowania na globalnym rynku. W międzyczasie partnerstwo z Sauberem pozwoliło wypracować istotny wkład w niektóre sportowe samochody drogowe jak Giulia GTA i GTAm, które korzystają z aerodynamiki opracowanej przez szwajcarski zespół.
Na zakończenie sześcioletniej obecności w Królowej Sportów Motorowych zespół Alfa Romeo przygotował specjalne malowanie bolidu C43, które będzie obecne na samochodach podczas całego weekendu w Abu Zabi. Głównym motywem ma być liczba “6” eksponowana w wielu miejscach auta. Są jednak przesłanki świadczące o tym, że Alfa nie odkłada do szuflady wszystkich swoich inicjatyw związanych ze sportem wyczynowym. Źródło tych informacji pochodzi z samego szczytu władzy włoskiej marki.
"Kiedy zamyka się tak ważny rozdział w historii marki, nadchodzi czas na podsumowanie. Dla Alfy Romeo ta przygoda z F1 stanowiła międzynarodową wizytówkę na najwyższym poziomie, a także głębokie doświadczenie ludzkie i sportowe. Moim skromnym zdaniem zwrot z inwestycji w pracę, którą tu wykonaliśmy, był najbardziej pozytywny w całej mojej karierze. Korzyści pod względem widoczności stanowią punkt odniesienia dla całej grupy Stellantis. Alfa Romeo ma rywalizację w swoim DNA i powróci, aby zachwycić swoich fanów tak szybko, jak to możliwe, gdy warunki będą odpowiednie". - stwierdził w wywiadzie sam CEO Alfy, Jean-Philippe Imparato.
Tymczasem zespół Sauber w dwóch kolejnych latach będzie występował pod własną nazwą. Dopiero od sezonu 2026 w Hinwil zadomowi się Audi, które chce skorzystać z długo zapowiadanych zmian w regulaminie technicznym Formuły 1 i stworzyć własny team, silniki i podwozie, aby walczyć o najwyższe cele.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.