Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W najbliższy weekend w Abu Zabi zakończy się sześcioletnie partnerstwo teamu Sauber F1 z Alfą Romeo.
Alfa Romeo w oficjalnym komunikacie potwierdziła, że po ostatnim wyścigu sezonu 2023 ich mariaż z Suaber Motorsport dobiegnie końca. Ponowna przygoda Alfy ze sportami motorowymi na najwyższym poziomie rozpoczęła się w 2018 roku dzięki wsparciu nieżyjącego już Sergio Marchionne - były dyrektor generalny Ferrari chciał, aby zespół był miejscem szkolenia młodych kierowców, wychowanków Scuderii. Modelowym przykładem takiego kierowcy jest Charles Leclerc, który spędził swój debiutancki sezon w Alfie, nim przeszedł do głównego zespołu Ferrari.
Alfa Romeo nie powtórzyła sukcesów z dawnych czasów, gdy kierowcy tej marki wygrywali Mistrzostwo Świata F1 w 1950 i 1951 roku. Walka o podium nie była tu jednak najważniejsza. Włosi na obecności własnego teamu w F1 oparli całą wieloletnią kampanię marketingową, która miała poprawić ich notowania na globalnym rynku. W międzyczasie partnerstwo z Sauberem pozwoliło wypracować istotny wkład w niektóre sportowe samochody drogowe jak Giulia GTA i GTAm, które korzystają z aerodynamiki opracowanej przez szwajcarski zespół.
Na zakończenie sześcioletniej obecności w Królowej Sportów Motorowych zespół Alfa Romeo przygotował specjalne malowanie bolidu C43, które będzie obecne na samochodach podczas całego weekendu w Abu Zabi. Głównym motywem ma być liczba “6” eksponowana w wielu miejscach auta. Są jednak przesłanki świadczące o tym, że Alfa nie odkłada do szuflady wszystkich swoich inicjatyw związanych ze sportem wyczynowym. Źródło tych informacji pochodzi z samego szczytu władzy włoskiej marki.
"Kiedy zamyka się tak ważny rozdział w historii marki, nadchodzi czas na podsumowanie. Dla Alfy Romeo ta przygoda z F1 stanowiła międzynarodową wizytówkę na najwyższym poziomie, a także głębokie doświadczenie ludzkie i sportowe. Moim skromnym zdaniem zwrot z inwestycji w pracę, którą tu wykonaliśmy, był najbardziej pozytywny w całej mojej karierze. Korzyści pod względem widoczności stanowią punkt odniesienia dla całej grupy Stellantis. Alfa Romeo ma rywalizację w swoim DNA i powróci, aby zachwycić swoich fanów tak szybko, jak to możliwe, gdy warunki będą odpowiednie". - stwierdził w wywiadzie sam CEO Alfy, Jean-Philippe Imparato.
Tymczasem zespół Sauber w dwóch kolejnych latach będzie występował pod własną nazwą. Dopiero od sezonu 2026 w Hinwil zadomowi się Audi, które chce skorzystać z długo zapowiadanych zmian w regulaminie technicznym Formuły 1 i stworzyć własny team, silniki i podwozie, aby walczyć o najwyższe cele.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.
Od 2027 roku do Ferrari, Porsche i Aston Martina w stawce WEC dołączy nowy gracz - McLaren.
MGA Factory Edition od brytyjskiej firmy Frontline to klasyk o osiągach godnych supersamochodów.
JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.
Super-GT Aston Martina wkrótce doczeka się wzmocnionej i nastawionej na tor wersji specjalnej.
Gama Bentleya powiększa się o bazowe warianty Continentala GT i Flying Spura z napędem hybrydowym.
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.