Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W najbliższy weekend w Abu Zabi zakończy się sześcioletnie partnerstwo teamu Sauber F1 z Alfą Romeo.
Alfa Romeo w oficjalnym komunikacie potwierdziła, że po ostatnim wyścigu sezonu 2023 ich mariaż z Suaber Motorsport dobiegnie końca. Ponowna przygoda Alfy ze sportami motorowymi na najwyższym poziomie rozpoczęła się w 2018 roku dzięki wsparciu nieżyjącego już Sergio Marchionne - były dyrektor generalny Ferrari chciał, aby zespół był miejscem szkolenia młodych kierowców, wychowanków Scuderii. Modelowym przykładem takiego kierowcy jest Charles Leclerc, który spędził swój debiutancki sezon w Alfie, nim przeszedł do głównego zespołu Ferrari.
Alfa Romeo nie powtórzyła sukcesów z dawnych czasów, gdy kierowcy tej marki wygrywali Mistrzostwo Świata F1 w 1950 i 1951 roku. Walka o podium nie była tu jednak najważniejsza. Włosi na obecności własnego teamu w F1 oparli całą wieloletnią kampanię marketingową, która miała poprawić ich notowania na globalnym rynku. W międzyczasie partnerstwo z Sauberem pozwoliło wypracować istotny wkład w niektóre sportowe samochody drogowe jak Giulia GTA i GTAm, które korzystają z aerodynamiki opracowanej przez szwajcarski zespół.
Na zakończenie sześcioletniej obecności w Królowej Sportów Motorowych zespół Alfa Romeo przygotował specjalne malowanie bolidu C43, które będzie obecne na samochodach podczas całego weekendu w Abu Zabi. Głównym motywem ma być liczba “6” eksponowana w wielu miejscach auta. Są jednak przesłanki świadczące o tym, że Alfa nie odkłada do szuflady wszystkich swoich inicjatyw związanych ze sportem wyczynowym. Źródło tych informacji pochodzi z samego szczytu władzy włoskiej marki.
"Kiedy zamyka się tak ważny rozdział w historii marki, nadchodzi czas na podsumowanie. Dla Alfy Romeo ta przygoda z F1 stanowiła międzynarodową wizytówkę na najwyższym poziomie, a także głębokie doświadczenie ludzkie i sportowe. Moim skromnym zdaniem zwrot z inwestycji w pracę, którą tu wykonaliśmy, był najbardziej pozytywny w całej mojej karierze. Korzyści pod względem widoczności stanowią punkt odniesienia dla całej grupy Stellantis. Alfa Romeo ma rywalizację w swoim DNA i powróci, aby zachwycić swoich fanów tak szybko, jak to możliwe, gdy warunki będą odpowiednie". - stwierdził w wywiadzie sam CEO Alfy, Jean-Philippe Imparato.
Tymczasem zespół Sauber w dwóch kolejnych latach będzie występował pod własną nazwą. Dopiero od sezonu 2026 w Hinwil zadomowi się Audi, które chce skorzystać z długo zapowiadanych zmian w regulaminie technicznym Formuły 1 i stworzyć własny team, silniki i podwozie, aby walczyć o najwyższe cele.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.