Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Lamborghini oficjalnie zaprezentowało model Temerario Super Trofeo podczas World Finals Lamborghini w Jerez de la Frontera. To nowy rozdział w historii wyścigowych maszyn marki z Sant’Agata Bolognese, która od dekad łączy ekstremalne osiągi z bezkompromisowym designem. Temerario to nie tylko samochód - to manifest nowego podejścia Lamborghini do sportu motorowego. Auto wyznacza kierunek, w jakim podążać będą przyszłe generacje torowych bolidów marki.
Pod względem stylistycznym Temerario Super Trofeo czerpie inspirację z najbardziej agresywnych modeli Lamborghini, ale opatrzony jest znacznie bardziej ekstremalnym pakietem aerodynamicznym. Celem konstruktorów było wypracowanie maksymalnego możliwego docisku i stabilności przy dużych prędkościach. Projekt powstał w ścisłej współpracy z działem Lamborghini Squadra Corse, który odpowiada za wszystkie wyścigowe konstrukcje marki. Dzięki temu auto zachowuje idealną równowagę między pięknem a funkcjonalnością.
Pod maską nowego Lamborghini pracuje jednostka V8 twin turbo bez układu hybrydowego, opracowana specjalnie na potrzeby wyścigów Super Trofeo. To pierwsze w historii Lamborghini Super Trofeo auto z silnikiem w takim układzie, co stanowi ważny krok w kierunku nowej ery technologicznej. Jednostka napędowa zapewnia moc 650 KM, błyskawiczną reakcję na gaz i dźwięk, który budzi emocje nawet wśród najbardziej wymagających fanów motosportu. Napęd przekazywany jest na tylną oś poprzez sekwencyjną skrzynię 6-biegową Hoer, a za precyzję prowadzenia odpowiada nowoczesna elektronika i zaawansowane technologicznie podwozie. Dzięki wielu komponentom pochodzącym z modelu GT3, Temerario Super Trofeo jest idealnym polem do ćwiczeń dla początkujących, młodych kierowców, którzy chcą awansować do kategorii GT3.
Konstrukcja Temerario Super Trofeo bazuje na lekkiej konstrukcji z włókna węglowego i aluminium, co pozwoliło uzyskać idealny stosunek mocy do masy. Inżynierowie Lamborghini skupili się na sztywności i bezpieczeństwie, tworząc pojazd, który sprosta ekstremalnym warunkom wyścigowym. Aerodynamiczne rozwiązania, takie jak regulowane skrzydło tylne czy zaawansowany system chłodzenia, gwarantują maksymalną efektywność na torze. Całość dopełnia nowoczesne zawieszenie i hamulce zaprojektowane z myślą o długotrwałej pracy w warunkach wysokich przeciążeń.

Wnętrze pojazdu, zgodnie z filozofią Lamborghini, zostało podporządkowane funkcjonalności. Kabina kierowcy to połączenie technologii i surowego minimalizmu, z cyfrowym kokpitem i karbonowymi elementami konstrukcyjnymi. Wszystko podporządkowane jest osiągom - od wyścigowego fotela po kierownicę inspirowaną bolidami GT3. Pomimo ekstremalnego charakteru, Lamborghini nie zapomniało o ergonomii i komforcie kierowcy, który ma pełną kontrolę nad każdym aspektem pojazdu.
Debiut Temerario Super Trofeo podczas World Finals to także zapowiedź przyszłości serii wyścigowych Lamborghini. Nowy model ma wyznaczyć standardy dla kolejnych generacji aut startujących w Super Trofeo i GT3. Marka podkreśla, że projekt łączy tradycję z innowacją - pozostaje wierny DNA Lamborghini, a jednocześnie wprowadza rozwiązania, które zdefiniują kolejną dekadę motosportu. Teraz nowy model przejdzie serię intensywnych testów, które mają przygotować go do rozpoczęcia rywalizacji w pucharze markowym na trzech kontynentach od sezonu 2027. Przypomnijmy, że podczas tegorocznego Goodwood festival of Speed zadebiutowało Lamborghini Temerario w wersji GT3, które w akcji zobaczymy o rok wcześniej - w marcu zadebiutuje na torze podczas 12 Hours of Sebring.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.