Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Coraz głośniej mówi się, że odświeżone Porsche 992.2 może być pierwszym 911 z napędem hybrydowym.
Zamaskowane egzemplarze odświeżonego Porsche 911 generacji 992.2 przechodzą obecnie intensywne testy w niskich temperaturach. Model ten zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec bieżącego roku. Jak zawsze przy modernizacji 911 Porsche wprowadzi aktualizację do napędów poszczególnych wersji, ale coraz głośniej mówi się także o hybrydzie. Byłoby to pierwsze 911 z zelektryfikowanym napędem w całej historii tego modelu.
System hybrydowy miałby być połączony z podstawowym dla tej marki silnikiem sześciocylindrowym typu bokser. Generacja 992 od początku była projektowana tak, aby w przyszłości łatwo było zaadaptować komponenty układu hybrydowego. Początkowo miało się to stać już podczas debiutu aktualnej generacji 911, ale zapadła decyzja o przesunięciu harmonogramu do czasu liftingu przeprowadzanego standardowo w połowie cyklu rynkowego.
Porsche prawdopodobnie nie zdecyduje się od razu na wariant plug-in, raczej będzie to układ mild hybrid z baterią umieszczoną przed silnikiem, w okolicach tylnej osi i tylnych siedzeń auta. Z kolei mały silnik elektryczny mógłby się znajdować przy 8-stopniowej skrzyni PDK i przesyłać swój moment obrotowy wyłącznie na przednią oś.
Obok szeroko komentowanej hybrydy 911 zyska standardowe zmiany związane z liftingiem. Przede wszystkim będą to kosmetycznie poprawione światła przednie i tylne oraz zderzaki dostosowane do chłodzenia nie tylko silnika spalinowego, ale także baterii i motoru elektrycznego. Niewykluczone, że zmiany obejmą także pokrywę silnika, a wtedy konieczne będzie przeprojektowanie poziomego, pojedynczego światła LED przebiegającego przez cały tył samochodu.
Spodziewany debiut odświeżonego Porsche 911 przypada na drugą połowę tego roku - dokładnie 4 lata po debiucie generacji 992. Nieco później można spodziewać się także zelektryfikowanego 911 Turbo.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.