To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Coraz głośniej mówi się, że odświeżone Porsche 992.2 może być pierwszym 911 z napędem hybrydowym.
Zamaskowane egzemplarze odświeżonego Porsche 911 generacji 992.2 przechodzą obecnie intensywne testy w niskich temperaturach. Model ten zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec bieżącego roku. Jak zawsze przy modernizacji 911 Porsche wprowadzi aktualizację do napędów poszczególnych wersji, ale coraz głośniej mówi się także o hybrydzie. Byłoby to pierwsze 911 z zelektryfikowanym napędem w całej historii tego modelu.
System hybrydowy miałby być połączony z podstawowym dla tej marki silnikiem sześciocylindrowym typu bokser. Generacja 992 od początku była projektowana tak, aby w przyszłości łatwo było zaadaptować komponenty układu hybrydowego. Początkowo miało się to stać już podczas debiutu aktualnej generacji 911, ale zapadła decyzja o przesunięciu harmonogramu do czasu liftingu przeprowadzanego standardowo w połowie cyklu rynkowego.
Porsche prawdopodobnie nie zdecyduje się od razu na wariant plug-in, raczej będzie to układ mild hybrid z baterią umieszczoną przed silnikiem, w okolicach tylnej osi i tylnych siedzeń auta. Z kolei mały silnik elektryczny mógłby się znajdować przy 8-stopniowej skrzyni PDK i przesyłać swój moment obrotowy wyłącznie na przednią oś.
Obok szeroko komentowanej hybrydy 911 zyska standardowe zmiany związane z liftingiem. Przede wszystkim będą to kosmetycznie poprawione światła przednie i tylne oraz zderzaki dostosowane do chłodzenia nie tylko silnika spalinowego, ale także baterii i motoru elektrycznego. Niewykluczone, że zmiany obejmą także pokrywę silnika, a wtedy konieczne będzie przeprojektowanie poziomego, pojedynczego światła LED przebiegającego przez cały tył samochodu.
Spodziewany debiut odświeżonego Porsche 911 przypada na drugą połowę tego roku - dokładnie 4 lata po debiucie generacji 992. Nieco później można spodziewać się także zelektryfikowanego 911 Turbo.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Kodiaq RS rocznik 2025 ma pod maską 2-litrową benzynową jednostkę o mocy 265 KM z Golfa GTI.
Zbudowany przez Calluma drogowy Jaguar C-X75 jest ilustracją niewykorzystanego potencjału tego auta.
Fundusz CYVN Holdings z Abu Zabi chce przejąć dział samochodów drogowych McLarena.
Lekka, purystyczna Carrera T 992.2 może być najciekawszą wersją w dolnej części gamy Porsche 911.
Elektryczny crossover 600e jest modelem inspirowanym barwną wyścigową historią marki Abarth.
Andreas Preuninger wyjaśnia dlaczego był przeciwny hybrydyzacji Porsche 911 GT3.
Mercedes-AMG GT z dopiskiem Pro jest drogi, ale wprowadzone w nim zmiany docenisz na torze.
RN24 nie przypomina aut drogowych, ale jego technologia może trafić do sportowych modeli Hyundaia.
Koniec, czyli początek nowych możliwości. Partnerem artykułu jest marka Continental
Najnowszy Continental GT rozpoczyna erę plug-in w Bentleyu. Czy to nadal wzorowy Gran Tourer?
Wywiad z Rafałem Kulą, Prezesem i Współzałożycielem NOHO Investment
Plus Six Pinnacle to ostatni klasyczny, mocny Morgan przed przyszłorocznym debiutem następcy.