BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Obecny klimat motoryzacyjny nie sprzyja dużym, drogim, przesadnie mocnym samochodom elektrycznym, niezależnie czy mówimy o SUV-ach, limuzynach czy hipersamochodach. Nie zważając na to Mercedes-AMG kontynuuje prace nad flagowym SUV-em EV o monstrualnych osiągach. Samochód ten ma być odpowiedzią niemieckiego koncernu na Lotusa Eletre, Teslę Model X czy nadchodzące elektryczne Porsche Cayenne.
Widoczny tutaj prototyp widzieliśmy już na zdjęciach, które w zeszłym roku Mercedes-AMG wypuścił do sieci. Dobrze widoczna jest tu sylwetka dużego SUV-a z opadającą linią dachu i bagażnika, co nie jest koncepcją daleką od Aston Martina DBX707 czy Lotusa Eletre. Pierwszy SUV stworzony w całości przez Mercedesa-AMG będzie oparty o dedykowaną tej dywizji platformę przeznaczoną dla samochodów wyłącznie elektrycznych.
Architektura AMG.EA, bo tak nazwano tę dedykowaną platformę, będzie podstawą wielu nowych modeli AMG. Omawiany SUV będzie drugim z nich; pierwszym ma być potencjalny następca Mercedesa-AMG GT 4 door mający rywalizować z Porsche Taycan, Audi e-tron GT i Lotusem Emeya. Koncern Mercedesa zapowiedział nadejście nowej platformy publikując zdjęcia prototypu z informacją, że oba modele będą korzystać z “nowej koncepcji wysokowydajnych akumulatorów” i dwóch silników w technologii axial-flux (silnik strumienia osiowego) tworzących napęd AWD. Akumulatory będą musiały faktycznie być wydajne, bo według plotek silniki tego typu mogą generować olbrzymie, choć jeszcze nieznane, parametry mocy i momentu obrotowego.
Mercedes po raz pierwszy zapowiedział nadejście tej technologii w 2023 roku wraz z konceptem Vision One-Eleven. Silniki w tej technologii są lżejsze, mniejsze i mocniejsze niż konwencjonalne e-motory. Mówi się, że mogą generować nawet ponad 500 KM, więc zespół dwóch takich silników spokojnie wystarczy modelom AMG do rywalizacji chociażby z 900-konnym Lotusem Eletre R. Przynajmniej w temacie zasięgu poprzeczka nie jest zawieszona zbyt wysoko…
„SUV-y są jednymi z naszych najpopularniejszych modeli od wielu lat” - powiedział Michael Schiebe, prezes Mercedes-AMG i szef dywizji Mercedes G-Class i Maybach, podczas zapowiedzi nowego samochodu w zeszłym roku.
“Za pomocą SUV-a rodem z Affalterbach odpowiadamy na ten trend, oferując naszym klientom prawdziwie imponujący samochód terenowy o wysokiej wydajności oparty na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura przeznaczona dla modeli o wysokich osiągach jest zgodna z jasną filozofią: „AMG po pierwsze, EV po drugie”. Oznacza to, że pojazdy te nie tylko wyróżniają się jako pojazdy elektryczne, ale także ucieleśniają podstawowe cechy AMG, takie jak emocje i osiągi”.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.