Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Obecny klimat motoryzacyjny nie sprzyja dużym, drogim, przesadnie mocnym samochodom elektrycznym, niezależnie czy mówimy o SUV-ach, limuzynach czy hipersamochodach. Nie zważając na to Mercedes-AMG kontynuuje prace nad flagowym SUV-em EV o monstrualnych osiągach. Samochód ten ma być odpowiedzią niemieckiego koncernu na Lotusa Eletre, Teslę Model X czy nadchodzące elektryczne Porsche Cayenne.
Widoczny tutaj prototyp widzieliśmy już na zdjęciach, które w zeszłym roku Mercedes-AMG wypuścił do sieci. Dobrze widoczna jest tu sylwetka dużego SUV-a z opadającą linią dachu i bagażnika, co nie jest koncepcją daleką od Aston Martina DBX707 czy Lotusa Eletre. Pierwszy SUV stworzony w całości przez Mercedesa-AMG będzie oparty o dedykowaną tej dywizji platformę przeznaczoną dla samochodów wyłącznie elektrycznych.
Architektura AMG.EA, bo tak nazwano tę dedykowaną platformę, będzie podstawą wielu nowych modeli AMG. Omawiany SUV będzie drugim z nich; pierwszym ma być potencjalny następca Mercedesa-AMG GT 4 door mający rywalizować z Porsche Taycan, Audi e-tron GT i Lotusem Emeya. Koncern Mercedesa zapowiedział nadejście nowej platformy publikując zdjęcia prototypu z informacją, że oba modele będą korzystać z “nowej koncepcji wysokowydajnych akumulatorów” i dwóch silników w technologii axial-flux (silnik strumienia osiowego) tworzących napęd AWD. Akumulatory będą musiały faktycznie być wydajne, bo według plotek silniki tego typu mogą generować olbrzymie, choć jeszcze nieznane, parametry mocy i momentu obrotowego.
Mercedes po raz pierwszy zapowiedział nadejście tej technologii w 2023 roku wraz z konceptem Vision One-Eleven. Silniki w tej technologii są lżejsze, mniejsze i mocniejsze niż konwencjonalne e-motory. Mówi się, że mogą generować nawet ponad 500 KM, więc zespół dwóch takich silników spokojnie wystarczy modelom AMG do rywalizacji chociażby z 900-konnym Lotusem Eletre R. Przynajmniej w temacie zasięgu poprzeczka nie jest zawieszona zbyt wysoko…

„SUV-y są jednymi z naszych najpopularniejszych modeli od wielu lat” - powiedział Michael Schiebe, prezes Mercedes-AMG i szef dywizji Mercedes G-Class i Maybach, podczas zapowiedzi nowego samochodu w zeszłym roku.
“Za pomocą SUV-a rodem z Affalterbach odpowiadamy na ten trend, oferując naszym klientom prawdziwie imponujący samochód terenowy o wysokiej wydajności oparty na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura przeznaczona dla modeli o wysokich osiągach jest zgodna z jasną filozofią: „AMG po pierwsze, EV po drugie”. Oznacza to, że pojazdy te nie tylko wyróżniają się jako pojazdy elektryczne, ale także ucieleśniają podstawowe cechy AMG, takie jak emocje i osiągi”.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.