Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Obecny klimat motoryzacyjny nie sprzyja dużym, drogim, przesadnie mocnym samochodom elektrycznym, niezależnie czy mówimy o SUV-ach, limuzynach czy hipersamochodach. Nie zważając na to Mercedes-AMG kontynuuje prace nad flagowym SUV-em EV o monstrualnych osiągach. Samochód ten ma być odpowiedzią niemieckiego koncernu na Lotusa Eletre, Teslę Model X czy nadchodzące elektryczne Porsche Cayenne.
Widoczny tutaj prototyp widzieliśmy już na zdjęciach, które w zeszłym roku Mercedes-AMG wypuścił do sieci. Dobrze widoczna jest tu sylwetka dużego SUV-a z opadającą linią dachu i bagażnika, co nie jest koncepcją daleką od Aston Martina DBX707 czy Lotusa Eletre. Pierwszy SUV stworzony w całości przez Mercedesa-AMG będzie oparty o dedykowaną tej dywizji platformę przeznaczoną dla samochodów wyłącznie elektrycznych.
Architektura AMG.EA, bo tak nazwano tę dedykowaną platformę, będzie podstawą wielu nowych modeli AMG. Omawiany SUV będzie drugim z nich; pierwszym ma być potencjalny następca Mercedesa-AMG GT 4 door mający rywalizować z Porsche Taycan, Audi e-tron GT i Lotusem Emeya. Koncern Mercedesa zapowiedział nadejście nowej platformy publikując zdjęcia prototypu z informacją, że oba modele będą korzystać z “nowej koncepcji wysokowydajnych akumulatorów” i dwóch silników w technologii axial-flux (silnik strumienia osiowego) tworzących napęd AWD. Akumulatory będą musiały faktycznie być wydajne, bo według plotek silniki tego typu mogą generować olbrzymie, choć jeszcze nieznane, parametry mocy i momentu obrotowego.
Mercedes po raz pierwszy zapowiedział nadejście tej technologii w 2023 roku wraz z konceptem Vision One-Eleven. Silniki w tej technologii są lżejsze, mniejsze i mocniejsze niż konwencjonalne e-motory. Mówi się, że mogą generować nawet ponad 500 KM, więc zespół dwóch takich silników spokojnie wystarczy modelom AMG do rywalizacji chociażby z 900-konnym Lotusem Eletre R. Przynajmniej w temacie zasięgu poprzeczka nie jest zawieszona zbyt wysoko…
„SUV-y są jednymi z naszych najpopularniejszych modeli od wielu lat” - powiedział Michael Schiebe, prezes Mercedes-AMG i szef dywizji Mercedes G-Class i Maybach, podczas zapowiedzi nowego samochodu w zeszłym roku.
“Za pomocą SUV-a rodem z Affalterbach odpowiadamy na ten trend, oferując naszym klientom prawdziwie imponujący samochód terenowy o wysokiej wydajności oparty na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura przeznaczona dla modeli o wysokich osiągach jest zgodna z jasną filozofią: „AMG po pierwsze, EV po drugie”. Oznacza to, że pojazdy te nie tylko wyróżniają się jako pojazdy elektryczne, ale także ucieleśniają podstawowe cechy AMG, takie jak emocje i osiągi”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.
Ford Mustang GTD pobił o 5,5 s swój poprzedni czas wokół Nürburgringu notując wynik 6:52,072.
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.