Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
Poprzedni Taycan GTS był jednym z najlepszych EV dla kierowcy. Większa moc (ale nie dużo większa) i dedykowane dla tej odmiany nastawy podwozia dały tak dobre wrażenia zza kierownicy, że GTS mógł być rozpatrywany jako jeden z najlepszych supersedanów na rynku, bez podziałów na rodzaj napędu.
Teraz Porsche wypuszcza Taycana GTS “Gen 2”, który zajmie centralną pozycję w zrewidowanej gamie tego modelu. Całkiem przypadkowo samochód ten znalazł się znacznie bliżej niedawnego głośnego debiutanta w segmencie superlimuzyn - BMW M5 G90. Oba auta mają podobną moc, masę, cenę i ofertę obejmującą dwa typy nadwozia.
Tak jak uprzednio, Taycan GTS debiutuje od razu w dwóch wersjach nadwozia - limuzyna (od 683 000 zł) oraz Sport Turismo (od 688 000 zł), przy czym aktualne BMW M5 w wersji sedan kosztuje 680 000 zł, a Touring 690 500 zł. Podstawowa różnica jaką wnosi GTS względem modelu 4S to wyższa moc, bo dwa motory generują tutaj 700 KM. Mówimy o mocy dostępnej po uruchomieniu funkcji overboost i launch control, dzięki którym auto przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h w 10,4 s.
Choć Taycan GTS ma o 27 KM mniej niż M5, jego charakterystyka napędu sprawia, że jest o parę dziesiątych sekundy szybszy do “setki”. Może to wydawać się niewiarygodne, ale Porsche jest też sporo lżejsze. Bawarska superlimuzyna waży niemal 2500 kg, podczas gdy Taycan GTS “zaledwie” 2285 kg, i to z opcjonalną baterią Performance Plus.
Specjalnie dla GTS-a Porsche stworzyło unikalny syntetyczny dźwięk napędu, a układ jezdny skalibrowano z myślą o wyostrzeniu reakcji auta na polecenia kierowcy. Adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie wraz z systemem Porsche Torque Vectoring Plus są w tym modelu wyposażeniem standardowym, a za dopłatą 9320 zł można mieć też skrętną tylną oś. Dokładnie 36 823 zł ekstra Porsche liczy za swój autorski system zawieszenia Active Ride, gdzie elektrohydrauliczne zawory adaptacyjnych amortyzatorów w czasie rzeczywistym sterują twardością każdego amortyzatora z osobna, aby utrzymać optymalną odległość od podłoża. W GTS ten system również ma dedykowane ustawienia.

Porsche Taycan Gen 2 zyskał przede wszystkim na wydajności, co widać po parametrach nowego GTS-a. Samochód ma zasięg w trybie mieszanym dochodzący do 630 km, o ponad 120 km lepszy niż w poprzedniku. Architektura 800V pozwala na ładowanie auta z mocą dochodzącą do 320 kW, podczas gdy do tej pory było to 270 kW.
Na liście wyposażenia standardowego wersji GTS znajduje się między innymi pakiet Sport Chrono (wraz z funkcją push-to-pass), sportowo stylizowane zderzaki, czarne detale zewnętrzne i 20-calowe aerodynamiczne felgi (21 cali w opcji). Wnętrze pokryto czarną skórą i materiałem Race-Tex, a wyposażenie obejmuje m.in. sportowe fotele z elektryczną regulację w 18 kierunkach, podgrzewaną kierownicę GT i system audio premium Bose.
Porsche Taycan GTS po liftingu można już konfigurować. Dostawy zaczną się wraz z początkiem 2025 roku.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.