Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
Poprzedni Taycan GTS był jednym z najlepszych EV dla kierowcy. Większa moc (ale nie dużo większa) i dedykowane dla tej odmiany nastawy podwozia dały tak dobre wrażenia zza kierownicy, że GTS mógł być rozpatrywany jako jeden z najlepszych supersedanów na rynku, bez podziałów na rodzaj napędu.
Teraz Porsche wypuszcza Taycana GTS “Gen 2”, który zajmie centralną pozycję w zrewidowanej gamie tego modelu. Całkiem przypadkowo samochód ten znalazł się znacznie bliżej niedawnego głośnego debiutanta w segmencie superlimuzyn - BMW M5 G90. Oba auta mają podobną moc, masę, cenę i ofertę obejmującą dwa typy nadwozia.
Tak jak uprzednio, Taycan GTS debiutuje od razu w dwóch wersjach nadwozia - limuzyna (od 683 000 zł) oraz Sport Turismo (od 688 000 zł), przy czym aktualne BMW M5 w wersji sedan kosztuje 680 000 zł, a Touring 690 500 zł. Podstawowa różnica jaką wnosi GTS względem modelu 4S to wyższa moc, bo dwa motory generują tutaj 700 KM. Mówimy o mocy dostępnej po uruchomieniu funkcji overboost i launch control, dzięki którym auto przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s, a do 200 km/h w 10,4 s.
Choć Taycan GTS ma o 27 KM mniej niż M5, jego charakterystyka napędu sprawia, że jest o parę dziesiątych sekundy szybszy do “setki”. Może to wydawać się niewiarygodne, ale Porsche jest też sporo lżejsze. Bawarska superlimuzyna waży niemal 2500 kg, podczas gdy Taycan GTS “zaledwie” 2285 kg, i to z opcjonalną baterią Performance Plus.
Specjalnie dla GTS-a Porsche stworzyło unikalny syntetyczny dźwięk napędu, a układ jezdny skalibrowano z myślą o wyostrzeniu reakcji auta na polecenia kierowcy. Adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie wraz z systemem Porsche Torque Vectoring Plus są w tym modelu wyposażeniem standardowym, a za dopłatą 9320 zł można mieć też skrętną tylną oś. Dokładnie 36 823 zł ekstra Porsche liczy za swój autorski system zawieszenia Active Ride, gdzie elektrohydrauliczne zawory adaptacyjnych amortyzatorów w czasie rzeczywistym sterują twardością każdego amortyzatora z osobna, aby utrzymać optymalną odległość od podłoża. W GTS ten system również ma dedykowane ustawienia.
Porsche Taycan Gen 2 zyskał przede wszystkim na wydajności, co widać po parametrach nowego GTS-a. Samochód ma zasięg w trybie mieszanym dochodzący do 630 km, o ponad 120 km lepszy niż w poprzedniku. Architektura 800V pozwala na ładowanie auta z mocą dochodzącą do 320 kW, podczas gdy do tej pory było to 270 kW.
Na liście wyposażenia standardowego wersji GTS znajduje się między innymi pakiet Sport Chrono (wraz z funkcją push-to-pass), sportowo stylizowane zderzaki, czarne detale zewnętrzne i 20-calowe aerodynamiczne felgi (21 cali w opcji). Wnętrze pokryto czarną skórą i materiałem Race-Tex, a wyposażenie obejmuje m.in. sportowe fotele z elektryczną regulację w 18 kierunkach, podgrzewaną kierownicę GT i system audio premium Bose.
Porsche Taycan GTS po liftingu można już konfigurować. Dostawy zaczną się wraz z początkiem 2025 roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.