Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Motocykle dla Dżentelmenów

Nie jeden, nie dwa i nie trzy, a cała gama klasycznych motocykli dostępna jest w ofercie marki Triumph. Poznaj rodzinę Modern Classics!

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 lipca 2023
Motocykliści na Triumphach
13

Historia klasycznych motocykli Triumph Bonneville sięga lat 50. ubiegłego wieku i do dziś stoi za ogromnym sukcesem marki Triumph. Nazwę modeli zaczerpnięto od Bonneville Salt Flats, amerykańskiego solniska wykorzystywanego do bicia rekordów prędkości. W 1956 motocykl tej marki pobił rekord świata rozpędzając się do astronomicznej, jak na tamte czas prędkości 344km/h!!!

Na popularność modeli Triumpha przyczyniła się także kariera tych motocykli w Hollywood. W Wielkiej Ucieczce Steve McQueen skakał właśnie brytyjskim modelem TR6 650, a Marlon Brando w legendarnym filmie Dziki dosiadał Triumpha Thunderbirda z własej prywatnej kolekcji. Równie mocno do Triumphów ciągnęło i ciągnie gwiazdy muzyki. Bob Dylan jeździł T100 Daytona, a współczesna wokalistka P!nk przez długi czas jeździła Bonnevillem. I jak jesteśmy przy celebrytach naszych czasów, to na Triumphach można było zobaczyć takie gwiazdy, jak David Beckham, Brad Pitt, Ryan Reynolds, Tom Cruise, Angelina Jolie, Bradley Cooper i wielu, wielu innych.

Bonneville T100 na plaży
13
Triumph Bonneville T100

Triumphy były także nierozłącznym elementem kontrkultury lat ‘50. Brytyjscy Rockersi w skórzanych kurtkach z ćwiekami, kochali rock’n’rolla, przerabianie motocykli i wyścigi uliczne – to w tamtych czasach powstały café racery, które przetrwały do dziś w formie, chociażby przepięknego Triumpha Thruxtona.

Współczesna gama Modern Classics to aż osiem niesamowitych motocykli, pełnych pięknych detali od posiadających klasyczne linie T100T120, przez muskularnego Bobbera, po pięknego Scramblera 1200 z zacięciem offroadowym. Zastanawiasz się, który najlepiej pasuje do Twojego charakteru?

Bonneville T120-standard-width-1700px
13
Triumph Bonneville T120

Bonneville T100 i T120 – najbardziej klasyczne

Bliźniaczo do siebie podobne modele T100T120 to hołd dla niesamowitej historii Triumpha. Ich znakiem rozpoznawczym są piękne, nostalgiczne detale, jak cygaretkowe wydechy, chromowane elementy, czy atrapy gaźnika (w których schowane są nowoczesne wtryski paliwa), aby nadać jeszcze bardziej retro charakteru tym modelom. Warto jednak zaznaczyć, że obydwa motocykle posiadają nowoczesne, dwucylindrowe jednostki napędowe, spełniające najwyższe normy emisji spalin, a także wyposażone są we wszystkie niezbędne elektroniczne systemy typu ABS, kontrola trakcji, a w modelu T120 także znajdziemy tryby jazdy, tempomat oraz dwie tarcze hamulcowe z przodu.

Niech wygląd Cię nie zmyli – pomimo swojej klasycznej linni w DNA mają wpisanego ducha sportowych nakedów, dlatego prowadzą się lekko i idealnie nadadzą się do miasta, jak i na podmiejskie wypady. Do tego pociągła, niska linia nadwozia, dostępne dwukolorowe malowania zbiornika paliwa z czarnymi osłonami w okolicach kolan, okrągła lampa i dwa niezależne chromowne amortyzatory z tyłu. Wszystko to sprawia, że nowoczesne Bonneville posiadają ponadczasowy design.

Reklama

Bonneville T120 posiada większy silnik o pojemności 1200 cm³, ale co najważniejsze – to motocykl z pazurem, dla doświadczonych motocyklistów, którzy obok ponadczasowego designu lubią pełne mocy i momentu obrotowego osiągi (generuje on 80 KM oraz 105 Nm już przy 3 500 obr./min) połączone z wygodną wyprostowaną pozycją za kierownicą. Bonneville T100 będzie natomiast idealny dla osoby szukającej lżejszego motocykla, z przyjaznym charakterem oraz nieośmielającymi osiągami dzięki silnikowi o poj. 900 cm³, jednak nadal pięknym brzmieniem i przyciągającym wzrok designem.

Bobber w trakcie jazdy
13
Triumph Bonneville Bobber

Bobber i Speedmaster

Szukacz jednośladu w bardziej w stylu cruiserowym? Brytyjczycy na ten temat mają wiele do powiedzenia. Wprowadzoną kilka lat temu na rynek nowością w gamie był Bonneville Bobber – motocykl dla bezkompromisowego indywidualisty. Pojedyncze siedzenie i wyglądająca na sztywną rama sprawiają, że obok Bobbera nie da się przejść obojętnie. Wzrok przykuwają także detale, takie jak wizualnie unoszące się w powietrzu siedzenie z możliwością regulacji, lusterka montowane na końcówkach kierownicy, gumowe osłony na przednim widelcu, czy obudowa akumulatora z chromowanymi detalami. Bobber to jeden z bardziej unikalnych motocykli tego typu na drogach, a bogata oferta oficjalnych akcesoriów Triumpha pozwala na customizację tego motocykla.

Speedmaster na tle pustyni
13
Triumph Speedmaster

Jeśli podoba Ci się Bobber, ale chcesz jeździć z pasażerem to warto przyjrzeć się Speedmasterowi, modelowi o bliźniaczej konstrukcji. Speedmaster to cruiser w każdym znaczeniu tego słowa: grube opony, szprychowe koła, a do tego wygodne siedzisko, wysunięte do przodu podnóżki i szeroka kierownica. Na Speedmasterze można zamontować też sakwy oraz wysoką szybę, zestaw ten idealnie sprawdzi się przy dalszych podróżach.

Obydwa motocykle łączy nisko poprowadzony środek ciężkości, a także nisko umieszczone siodło, jak i silnik Twin High Torque o pojemności 1200 cm³, bardzo szerokim zakresie użytecznej mocy, pięknym basującym brzmieniu i przyspieszeniu, które wywołuje uśmiech na twarzy jeźdźca.

Scrambler, czyli wypad w teren

W przeszłości nie było nic dziwnego w zabieraniu w teorii szosowych motocykli w teren. Motocykliści sami przerabiali swoje maszyny, żeby lepiej nadawały się do pokonywania nierówności. Na szczęście obecnie nie musisz odpalać spawarki i kątówki, żeby zjechać z utwardzonej drogi. A na dodatek nie musisz iść na kompromis: Scramblery Triumpha to niesamowity wygląd i pełnoprawne, offroadowe osiągi.

Scrambler 900
13
Triumph Scrambler 900

Zacznijmy od mniejszego: Scrambler 900 posiada on wysoko poprowadzony układ wydechowy, solidny prześwit, osłonę silnika, szprychowe koła i zawieszenie oraz opony przystosowane do jazdy w lekkim terenie. Wszystko to, co potrzeba, żeby dobrze bawić się bez względu na warunki. Największą przewagą Scramblera 900 jest jednak fakt, że spisuje się on równie dobrze w mieście i na trasie, co podczas szutrowego wypadu po leśny, czy polnych drogach.

Scrambler 1200 to współczesna interpretacja terenowego wszędołaza. Niech nie zmyli Cię wygląd! Dzięki zastosowaniu kół w rozmiarze 21'' z przodu i 17'' z tyłu oraz zawieszeniu o skoku 200 mm (250 mm dla modelu XE) z przodu, Scrambler 1200 to zaskakująco sprawny motocykl offroadowy.

Scrambler 1200
13
Triumph Scrambler 1200
Reklama

Model Scrambler 1200 jest bogato wyposażony posiada m.in. kolorowy wyświetlacz TFT, gniazdko USB, ledowowe światła, na pokładzie jest też kontrola trakcji, ABS z możliwością wyłączenia, zmienne tryby jazdy, zestaw bezkluczykowy, jak i tempomat.

Na Scramblerze 1200 odnajdą się doświadczeni poszukiwacze przygód. Duża moc (90 KM), świetne zawieszenie (zwłaszcza w wersji XE), agresywna pozycja za szeroką kierownicą i dobrej jakości ogumienie sprawia, że w odpowiednich rękach Scrambler 1200 jest nie do zatrzymania. Nie dziwi nas fakt, że w ostatniej części Jamesa Bonda (z Danielem Craigiem), agent 007 dosiadał właśnie ten model biorąc udział w niezwykłych pościagach i kaskaderskich ujęciach.

Oldschoolowe nakedy z rodziny Speed Twin

Nieco inną propozycją są modele Speed Twin. Dzięki odlewanym felgom, niższej kierownicy i bardziej współczesnemu wykończeniu, Speed Twiny są wizualnie atrakcyjne dla osób lubiących styl neo retro. To najpopularniejsze modele z rodziny Modern Classics, często wybierane także jako baza do customów.

Speedtwin 1200
13
Triumph Speedtwin 1200

Speed Twiny podobnie, jak Bonneville posiadają dwie wersje silnikowe (900 cm³ i 1200 cm³). Natomiast gwarantują nieco inne wrażenia jazdy – lżejsza konstrukcja, bardziej agresywna pozycja, choć nadal komfortowa, sprawia, że na Speed Twinach szuka się krętych, podmiejskich dróg, a także dużo chętniej odkręca manetkę, aby poczuć przyspieszenie.

Rasowy Café Racer, czyli Thruxton RS

A jak już jesteśmy przy motocyklach o sportowym charakterze, to na koniec warto wspomnieć o seryjnie produkowanym café racerze: Thruxton’ie RS. Ten 105-konny, dwucylindrowy Triumph o oryginalnym, surowym stylu ma niską kierownicę typu clip-on, wysokiej klasy hamulce Brembo M50 i zawieszenie Öhlins z tyłu. 112 Nm maksymalnego momentu obrotowego sprawia, że emocji nie brakuje – nawet przy wolniejszej jeździe, lub przy mocniejszych wyjściach z ciasnych zakrętów.

Thruxton RS
13
Triumph Thruxton RS

Thruxton tak samo zachęca do agresywnej jazdy po zakrętach, jak do lansowania się po wielkomiejskich bulwarach (i nic w tym złego!). Do tego gwarantuje piękny gang mruczącej rzędówki.

Spotkanie Dystyngowanych Dżentelmenów

Legendarna linia motocykli Triumph to nie tylko piękne maszyny, ale też wspaniali ludzie! Triumph Motorcycles w tym roku obchodził 10. rocznicę udziału w charytatywnej akcji The Distinguished Gentleman's Ride.

Event The Distinguished Gentleman's Ride
13
The Distinguished Gentleman's Ride

Co roku podczas DGR elegancko ubrani w tweedowe marynarki, motocykliści z całego świata zbierają się na parady w swoich miastach, by zbierać fundusze na walkę z rakiem prostaty oraz na realizację programów prewencji samobójstw wśród mężczyzn. Edycja 2023 była rekordowa – zebrano 7,4 miliona dolarów w 893 miastach! Triumph jest oficjalnym partnerem DGR, a z okazji jubileuszu współpracy zaprezentowano limitowaną edycję Bonneville’a T120 Black DGR Limited Edition. Model ten był też w tym roku nagrodą główną dla osoby, która zebrała najwięcej środków na świecie na rzecz The Distinguished Gentleman’s Ride.

Więcej informacji o rodzinie klasycznych modelach Triumpha znajdziesz na stronie: www.triumphmotorcycles.pl/bikes/classic 

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025